Nagyon nem teljesítettem jól gaming téren 2023-ban, bár igazából ez szerintem minden platformra igaz, filmekből vagy könyvekből sem álltam sajnos fényesebben – őrült év volt. Ennek ellenére azért voltak gyöngyszemek és élmények, amiket mindenképp szeretnék kiemelni.
A legjobb megkezdett és befejezett élményem a Gujian 3 volt. Méltatlanul alulértékelt RPG, ami simán hozza a Final Fantasy széria szintjét – imádtam a karaktereit, a történetét, a zenéjét, a grafikáját, lényegében minden ponton megnyert. Biztos, hogy újra is fogom játszani, de addig is mindenkinek ajánlgatom.
A Sims 4-re és a Sims Medievalra is sort kerítettem – az előbbit inkább modolgattam, és kikapcsolódásra használtam. Arra jó volt, de a Sims szériának esetemben továbbra is átka, hogy borzalmasan gyorsan megunom. Ehhez képest a Sims Medieval komplexebb, szórakoztatóbb játék volt, jellegzetesen Simses humorral, de közben tényleges feladatokkal és stratégiával. Nem játszottam ugyan végig, de nagyon élveztem, szerettem fejlesztgetni a karaktereket, tetszett, hogy ténylegesen épül belőle egy történet, így nagyon sajnálom, hogy teljesen elkaszálták.
Évek halogatása után rászántam magam, és belekezdtem a Genshin Impact-be. Egyelőre nagyon pozitív élmény, szép a világ, szerethetőek a karakterek, sokkal inkább egyéni élmény, mint általában az MMORPG-k, és egyelőre bőven játszhatónak érződik belefizetés nélkül is, amitől nagyon tartottam. Az egyetlen, ami nem teljesen nyert meg, az a grafika stílusa – amennyire komor fantasy néha, ez a könnyed, „cuki” animés grafika, minden vér nélkül kicsit elveszi az élét, amit én azért hiányolok – bár megértem, hogy sok témáját valószínűleg így lehetett átvinni Kínában.
Ezen kívül szakítottam egy kis időt Final Fantasy-ra, néhány Dragon Age Inquisition-ös délutánra, Mystre, és sikerült karácsonyra beszereznem a Mass Effect Legendary Editiont, és a régóta várt Firmamentet is, így legalább megvannak a következő időszak játékai. Bízom benne, hogy ennek az évnek a végére kicsit többel végzek is.