Dr. Thyme segítséget kér tőletek, de mielőtt elmagyarázhatná a terveit, eltűnik egy csapóajtón, és kis csapatotok foglyul esik laboratóriumában. Vajon ki tudtok-e jutni időben? A lezárt labóratóriumból a Szabadulópakli kártyáin lévő összefüggések felismerésével, az azokon található tárgyak más… [tovább]
Tervező
Martino Chiacchiera
Silvano Sorrentino
Kiadó
DV Games
Illusztrátor
Alberto Bontempi
Magyar kiadó
Gémklub
Várólistára tette 5
Kívánságlistára tette 6
Kiemelt értékelések
Szabadulópakli – Időpróba (2018) társasjáték 72%
Teljesen hozza a szabadulószoba hangulatot. Hát nem volt könnyű, sőt! Sokszor szenvedtünk és azt mondtam, feladom! Fel tudott húzni. :D Valahogy nem nekem való ez, ennyit mondhatok. Persze másnak biztos többet ad, mert nem rossz alapvetően a műfajában.
Szabadulópakli – Időpróba (2018) társasjáték 72%
Mielőtt belefognék az értékelésbe, érdekes lehet, hogy mi már több (ez volt az ötödik) szabadulópaklival játszottunk, de valahogy mindig nagyon hosszúra nyúlt. Az elején simán volt két óra is, de a Szfinx átka is még 90 perc felett teljesítettük. Nagyon frusztrált voltam miatta, hiszen így nem éreztem azt a fajta sikerélményt, hogy én most pont annyi idő alatt végeztem, ahogy a játék kívánja. Az Időpróbánál viszont sikerült.
Az Időpróba számunkra egy olyan játék, aminél két tényező is hatott egymásra: egyrészről már hozzászoktunk a szabadulópaklik logikájára, másrészről pedig szerintem ez picit egyszerűbb is volt a társainál. Sok evidenciát kérdezett (fénnyel kapcsolatos kérdések például számomra nagyon egyszerűek voltak), így azokkal tudtunk haladni, amikor pedig gondolkodni kellett, akkor kicsit leültünk, átgondoltunk. Érdekes, hogy ebben is voltak nagyon szövevényes részek, de mégis amin sokat gondolkodtunk, az inkább a képrejtvények voltak.
A másik, ami nekem nagyon szembeötlő volt, hogy ez a játék most nagyon absztrakt volt. A témán az, hogy Tyme professzor vizsgáztat minket, ami hát… nem egy kalandokban gazdag téma, emiatt az eddigi szabadulópaklik közül ez volt számomra a legtémátlanabb.
Ami érdekes volt, hogy a végjáték kicsit másféle stílusú, mint az „alap” játék, ott már bejött egy téma, ha nagyon harmatos is. Kicsit a Szfinx átkához vagy a Velencei melóhoz tudnám hasonlítani. Ha benne van az ember ebben a témátlan témában, akkor itt jöhet a katarzis, nekünk csak olyan érdekes volt.
Szerintem eddig a legkönnyebb szabadulópaklival volt dolgunk. Nagyon gyors volt, pörögtek a lapok, és egy óra után jó érzéssel töltött el minket, hogy sikerült. Már csak Alcatraz rejtélyét kellene megoldanunk!
Szabadulópakli – Időpróba (2018) társasjáték 72%
Családilag játszottunk vele, és mindenki hozzáadott valamenyit a tudásából, így végül 80 perc alatt végeztük ki, a lehető legjobb befejezéssel. Mindannyiunknak tetszett, jók voltak a feladványok, nem túl nehezek, de azért kellett hozzájuk agymunka.
Egyedül azt nehezményezzük, hogy csak egyszer játszható :( Nem tudom, mit fogunk csinálni vele, talán kölcsön adjuk másoknak… Ilyen szempontból nem túl jó az ár–érték aránya.