NieR: Automata (2017)

videójáték 7

A NieR Automata a legendás Drakengard-sorozat mellékszálaként a távoli jövőbe, egy poszt-apokaliptikus világba kalauzol el minket, ahol az emberiség maradéka idegen univerzumból érkezett robotokkal vívja talán utolsó háborúját. Ehhez a harchoz csatlakozhatunk mi is YoRHa No. 2, egy női android… [tovább]

NieR:Automata Game of the YoRHa Edition2019

Videók

angol
Hirdetés

Most játszik vele 4

Kedvencelte 5

Várólistára tette 14

Kívánságlistára tette 6


Kiemelt értékelések

BiRo 
NieR: Automata (2017)

NieR: Automata (2017) videójáték

Hát mit ne mondjak, engem kissé kiidegelt.
50 GB tárhely igényét grafikai mivoltjáért még eltudtam nézni.
Kb 4x játszottam le az első fél órát a játékból, mire megtaláltam, hogy nVidia alatt a képernyő befagy, de a játék megy tovább. Leszedtem a legújabb drivereket, még így is pofátlanul szaggat 8gb RAM és GT 940M alatt a játék totál LOW beállítással, de gondoltam, nem baj, régen úgyis úgy kockultam minden játékkal, hogy az akkori gépem nem volt neki megfelelő teljesítményű, na de könyörgöm.
Nincs auto-save, ami kissé letaglózott, DE HOGY MÉG SIMA MENTÉS SINCS CSAK SZAKASZONKÉNT?!?!
komolyan mondom, a 4 csillag csak azért van, mert hallottam, hogy mennyire ki van dolgozva a játék történetileg, meg minden, hogy van vagy 26 vége, DE HOGY HA MEGHALSZ EGY BOSS FIGHT-BAN, AKKOR AZ EGÉSZ PÁLYÁT ELŐRŐL KELL KEZDENI?!?!
Kiléptet a menübe, és pislogsz, hogy mivan, mentéseden az áll: másfél óra az életedből (vagyis legalábbis ezt sugallja)
ÉS elkezdődik a küldetés intro-ja.
TUDOD KI KEZD NEKI MÉGEGYSZER!

Most így nagyot csalódtam a Square Enix-ben, meg abban, hogy ez PlayStation Exclusive-ként indult.
Egy kicsit átgondolhatták volna ezt a mentés rendszert, hogy nem mindenki vigyorog, azon hogy (sok-sok) másfél óra kuka az életéből. Azért ez nem Japán.
De mindenesetre egy megnyerő koncepció lenne. Sajnálom is. Square Enix általában ramaty story-hoz nem adja a nevét…

2 hozzászólás
and_rea 
NieR: Automata (2017)

NieR: Automata (2017) videójáték

For the Glory of Mankind!

Játék végére a save file-m: A B C D E M P W.
//ezt nem tudom, sikernek könyvelhetem-e el. :) Persze ha tényleg akartam volna még több Endinget megtalálni, ment volna. Ezek azok, amikbe saját magamtól botlottam bele.

Általánosságban a játékról: 2017 egyik legfigyelemreméltóbb, legizgalmasabb játéka, tele kreatív ötletekkel; kihívásokkal; megható, elgondolkodtató jelenetekkel.
Három androidot is irányíthatsz az egész játék során: 2B, 9S és A2-t.
Általában nem szeretem, ha a kamerát kiveszik a kezem közül, de itt annyira finoman és természetesen van megoldva, ahogy néha átvált a kamera egy 2D-s oldalnézetes játékká vagy egy 2D-s felülnézetes játékká, vagy épp ami kell. A földi csatákat színesíti a légi harcok, vagy épp a „pixeljátékok”.
Pod 042 és Pod153 végig a társunk, akik néha egymással is érdekes eszmecseréket futtatnak le. :) Nagyon cukik.

'A' route: kb 10 óra. Miután túlélted a „tutorialt”, és sikerült végre elérned, hogy tudj menteni, és nem szembesülsz azzal, hogy kinyír egy Goliat típusú masina, és kezded elölrõl az egészet… no, utána sokkal könnyebb lesz az életed. De tényleg. Elkezded fejleszteni az androidodat, saját magad válsztod ki, milyen chipeket szereltetsz be magadnak (ez annyira jó! :) csak arra kell vigyázni, hogy ne távolítsd el az OS chipet…: instant Ending :) ; vásárolhatsz recovery cuccokat meg egy csomó egyéb hasznos dolgot. A történet halad, sok mindent megtudunk, de a legtöbbet nem..

'B' route: ez is kb. 10 óra és nagyjából ugyanaz, mint az 'A', csak itt 9S szemszögébõl. Sokan azt mondják, ez felesleges rész.. valahol van is benne valami.. De én élveztem ezt a részt is, mert ez tulajdonképpen egy New Game+ volt, több és nehezebb ellenfelekkel. Illetve 9S-nek van egy új tulajdonsága is: tud hackelni, ami színesíti az amúgy is sokféle harcot. Itt ismerjük meg sok robot háttértörténetét, mint például az Amusment Parkban lévõ fõellenség motívációját (ez annyira szomorú volt! spoiler) vagy a Forest Kingdomban élõ robotok eredettörténetét (ez is szomorú meg cuki) és az õ indokaikat is, hogy miért is támadtak ránk azonnal. Meg a main story is meglepõ dolgokat tartalmaz, amiket csak 9S tudhatott, például a vége bunker jelenet, egy síma beszélgetés során kiderül, hogy tulajdonképpen spoiler.
És végig kell játszani a B-t is ahhoz, hogy eljussunk a C-ig.

'C' route: ez is kb. 10 óra, és ez már nem párhuzamosan zajlik az A eseményeivel, hanem folytatás! Mégegyszer ugyanannyi esemény vár még ránk. Szinte végig A2-t és 9S-t irányíthatjuk felváltva, mindketten valamilyen szinten haladnak a furcsa Torony felé, ami kibújt a földbõl.
A credits végén figyelmünkbe ajánlja, hoyg van lehetõség innentõl Level select-re, illetve kapunk egy Debug room módot. Plusz!:) szól, hogy a Resistence camp-ban a Strange resistence woman-nél titkos dolgok lehetnek. Odamentem, és megnyílik a lehetõség nála trophykat venni. :) Több, mint 1millió G-be került, de minden maradék trophyt megvettem, amit lehetett nála. (a story achievmenteket nem lehet)

'D' ending: A Level select-tel csak ki kell választani az utolsó harcot, és a másik karaktert kell választani.

'E' ending: kicsit spoileres! Nem a storyban, csak az eseményben.
Ha a C és D route is megvan a credits elején a pod-ok kérdeznek valamit, amire igennel kell válaszolni. spoiler Utána kapunk egy mini shooting játékot, konkrétan a credits elemeit kell lelövöldözni, miközben azok is lõnek ránk. Kb. a felénél olyan nehézzé válik, hogy lehetetlen megcsinálni. A pod-ok folyamatosan „gúnyolódnak” rajtunk spoiler, de mindig nemmel kell felelni és folytatni a próbálkozást. Majd sok próba után ha be van kapcsolva a network feature, felajánlja, hogy valaki segít nekünk. :) Így már könnyū.
A végsõ ending story: spoiler
És a legvégén a pod-ok megkérdezik, hogy akarunk-e ebben a shooting játékban segíteni egy teljesen ismeretlenen, mint ahogy rajtunk segítettek, mert ha igen, ha biztosan igen, akkor oké, de cserébe törlik az összes Save data-nkat, de tényleg mindent! Biztosan akarjuk-e? Lehet, hogy akin segítünk, egy ellenszenves idegen, aki meg sem köszöni… Biztosan segíteni akarunk? :) Olyan nehéz volt elérni a Debug room módot, meg a Level select-et, biztosan vállaljuk, hogy törlõdik? :) Nah szóval ha igen, akkor ezzel a tettel tényleg az élet örök körforgását érjük el.
//és a menüben még láthatjuk is, ahogy egyesével eltūnnek a dolgaink… majd visszalép a main title screenre, és nincs Continue.. csak New game.

Végezetül meg kell említeni, hogy a leggyönyörūbb zenét hallhatjuk a játék alatt, nem csak egy-két jelenetben, hanem folyamatosan, tényleg végig. Sokszor egy-egy mellékküldetést teljesítve is hallhatunk egy egyedi zenét, csak ahhoz írva, csak egyszer..

Galathynius 
NieR: Automata (2017)

NieR: Automata (2017) videójáték

Az elején tartok még, de már teljességgel elvarázsolt, a prológust 5x ha nem próbáltam meg, de végül sikerült. :D
A story teljességgel magával ragadott és nem volt kérdés, hogy kedvencelem.

Vágigjátszva. Nos azt kell mondjam hogy eddig egy videójáték sem érintett meg annyira mint ez. S jó értelemben, mert engem ez a játék megtanított arra hogy ne adjam fel. :)))
Megy is az újra játszás. :))

psn 
NieR: Automata (2017)

NieR: Automata (2017) videójáték

Beleraktam nettó 70 órát, elvittem 99. szintig, kb 1.5M XP-ig, de nem tudtam megszeretni…


Népszerű idézetek

and_rea 

2B (at the beginning of the game): Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle… and wonder if we'll ever get the chance to kill him.

NieR: Automata (2017) videójáték

and_rea 

9S: „A thousand machines to the left, another thousand to the right, and a Goliath class machine down the middle… hardly seems fair.”

2B: "I know, they should have brought more."

NieR: Automata (2017) videójáték


Hasonló játékok címkék alapján