Mass Effect: Andromeda (2017)

videojáték 18 13

A Mass Effect: Andromeda a Tejúttal szomszédos Androméda galaxisba röpíti a játékosokat. A játékosok fogják vezetni új otthonért vívott harcunkat az ellenséges környezetben, ahol MI vagyunk az idegenek.

Légy Pathfinder – egy katonai felderítőszakasz vezére –, és fejleszd, illetve szabd… [tovább]

Videók

angol

Képek 18

SzereplőSzinkronhang
Sara RyderFryda Wolff
Scott RyderTom Taylorson
Cora HarperJules de Jongh
Jaal Ama DaravNyasha Hatendi
Liam KostaGary Carr
Nakmor DrackStanley Townsend
Pelessaria 'Peebee' B'SayleChristine Lakin
Vetra NyxDanielle Rayne
SAMAlexia Traverse-Healy
Suvi AnvarKaty Townsend
Gil BrodieGethin Anthony
Kallo JathGarett Ross
Dr. Lexi T'PerroNatalie Dormer
Alec RyderClancy Brown
Hirdetés

Most játszik vele 8

Kedvencelte 5

Várólistára tette 13

Kívánságlistára tette 8


Kiemelt értékelések

zkispet_foxdante 
Mass Effect: Andromeda (2017)

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Már azóta vártam erre a játékra, mióta először bejelentette a BioWare, hogy lesz folytatása a Mass Effect szériának. Közben sokat tanakodtam, hogyan is lehetne folytatni, végül is a harmadik rész befejezései igen csak eltérő már az egész galaxisra tekintve. És mind a három befejezésnek eleget tenni nem egy kis feladat lenne. Végül bejelentették az Andromeda címet és ehhez adtak egy előtörténetet is. Erre a lehetőségre nem is gondoltam, pedig annyira egyszerű és zseniális. Végül is egy új galaxis! Rengeteg új világgal, fajjal és lehetőségekkel. Ezek után még inkább vártam, hogy mit fog a BioWare kihozni ebből. Közeledve a megjelenés napjához, újabb és újabb információk kerültek napvilágra. Én meg egyre izgatottabbá váltam. Hát mit ne mondja a megjelenés napján kb olyan lehettem mint egy gyermek karácsonykor. :)

Nézzük magát a játékot. Engem teljesen magába szippantott és lenyűgözött ez az új világ. A fő történetről nem sokat akarok mondani, csak annyit, hogy méltó az elődökhöz. A harcrendszer sokat változott, de nem hátrányára. A harcok dinamikusak, látványosak és izgalmasak. Ehhez sokat tesz az újragondolt fejlődési rendszer is amit igencsak sokféleképpen variálhatunk. Ha nem tetszik a gyengélkedőn újraoszthatjuk képességpontjainkat (Mint a ME2-3 esetében). A világok hatalmasak, látványosak és változatosak. Nekem valamiért Elaaden tetszett a legjobban hatalmas sivatagjával, szikláival, barlang-mélyi tavaival és narancssárga levelű fáival. :) Először megijedtem a rengeteg, de tényleg rengeted mellékküldetés látványától. Féltem hogy a BioWare is elköveti azt a hibát amit az UbiSoft már többször is. Teletűzdelik ismétlődőd unalmas feladatokkal, hogy meglegyen a 100 órás játékidő. De szerencsére ettől nem kell tartani. A mellékküldetések hihetetlenül változatosak. Vannak rövidebbek-hosszabbak, könnyebbek-nehezebbek és vannak olyanok is amelyhez nem árt egy kis agymunka sem. Kimondottan tetszettek a Sudoku-s feladványok. :D

A Tempest hajóról annyit, hogy nem egy Normandy. :) Kicsi, praktikus és látványra sem utolsó. Kimondottan gyorsan bejárható ha egy csapattársunkat kell megkeresnünk. Viszont nem látok bővíthetőséget, gondolva plusz tagokra DLC formájában. Nem mint ha problémáim lennének a jelenlegi csapat tagokkal, de a ME második része óta keveslem a 6 főt. :) És végre egy irányítható felszíni jármű a Mass Effect szériában a Nomad, aminek kimondottam örültem. :)

Vége az ajnározásnak, jöjjenek a hibák. Mert vannak, de hát melyik játékban nincsenek. A youtube-on már látható pár animációs hiba, ezeket el kell fogadni. Nem valószínű, hogy jön hozzá javítás, legalább is a közeljövőben, de ezen animációs hibák száma nem olyan sok, igencsak eltörpül a játék méretéhez képest. Engem leginkább az zavart, hogy nem lehetett átugrani az átvezető videókat. Na nem a történethez kapcsolódókat, hanem a le és felszállást. Mert hát, ha az ember minden küldetést megakar csinálni, sok bolygót kell meglátogatnia újra és újra. És egy idő után sokat megadtam volna, hogy ezen videókat átugorhassam. Talán majd jön egy Patch hozzá. :) A betöltések folyamán is akadnak hibák, egyszer például egy mentés betöltésénél Ryder vég nélkül zuhant semmibe, korábbi mentést kellet betöltenem, szerencsére nem fordult elő többször. És még néhány kisebb hibák, de azok nem voltak anyira komolyak, hogy szót érdemeljenek. :)

Összegezve: Nagyszerű játék, méltó a Mass Effect névhez, nálam maximális pontszámot ért el. És számomra jelenleg ez az év játéka. Nem mintha sok új játékot beszereztem volna ebben az évben a Mass Effect-en kívül. :) Jó játékot!

2 hozzászólás
Evione 
Mass Effect: Andromeda (2017)

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

116 óra játékidő után ennek is vége. :( Viszont imádtam minden egyes pillanatát! Évek óta vártam erre a játékra, és nagyon reméltem, hogy megüti majd az eredeti trilógia szintjét, ami sikerült is neki. Egy-két furcsa bugon kívül semmi kifogásolnivalóm nincs. A harcrendszere nagyon jó, és kifejezetten kényelmes. A research+craftolási rendszer számomra az elején kicsit furcsa volt, de aztán hamar hozzászoktam. Kifejezetten tetszett, hogy lehetett játék közben is class-t váltani, nem kellett már rögtön az elején elkötelezned magad egyik mellett sem.
A történet izgalmas és érdekes. Külön plusz pont azért, hogy a tonnányi melléküldetés ellenére sem vált unalmassá a játék (mindet megcsináltam :D). Ebben a Mass Effect-ben is szívemhez nőtt a csapat; a Nomadban zajló beszélgetések mindent vittek. Kicsit féltem attól, hogy Shepard után lehetetlen lesz olyan főhőst megalkotnia a BioWare-nak, aki ne lenne túl… nos, Shepard. Imádom Shepard karakterét, de nem akartam még egy Space Jesust. Szerencsére Ryder egyáltalán nem lett Shepard-klón. Ryder számomra pont azért volt szerethető, mert kéretlenül a nyakába szakadt egy olyan feladat, amit nem akart és amire nem is volt felkészülve. Ő csak egy fiatal srác (vagy csaj, attól függ kivel játszod végig), aki megpróbál úszni az árral, és megpróbál helyesen cselekedni. Mellesleg olyan szövegei voltak, amin szakadtam. :D És ha már szóba jött Shepard: meglepően sok utalás van a trilógiára, és van egy különösen fontos, ami által más megvilágításba kerül az Initiative célja.
A lényeg annyi, hogy engem teljesen elvarázsolt a Mass Effect: Andromeda, sajnálom, hogy vége, azt meg még jobban sajnálom, hogy semmi plusz content nem várható a jövőben, pláne, hogy maradtak elvarratlan szálak is. Ez a játék nem ezt érdemelte…

3 hozzászólás
Valentine_Wiggin 
Mass Effect: Andromeda (2017)

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Kétszer is félbeszakadt már a gépem problémái miatt, de a jelenlegiből van mentésem, így ezúttal nem kell majd előről kezdenem. Valószínűleg sokan szentségtörőnek fognak tartani, de számomra az Andromeda sokkal összetettebb élményt nyújtott, mint a Mass Effect trilógia.
Persze, imádom Shepardöt. Imádtam Liarát, Wrexet, Garrust, Mordint, Thane-t, az egész csapatot, de mégis, Ryder és a Tempest legénysége olyan módon nőtt a szívemhez, ahogy ők sosem tudtak. Mert Shepard egy talpraesett, komoly reputációval rendelkező hős, aki véghez viszi a lehetetlent, aki fellelkesít bárkit a környezetében, aki a döntéseit morális alapon hozza. Kap bár pofonokat, de az utolsó pillanatig küzd, és nem inog meg. Ryder pedig egy fiatal lány (vagy fiú, nálam lány volt), akinek nincs neve, nincs különleges státusza a kezdetekkor, és igazán még fel sem nőtt – a szinkronszínésznő olyan kifejezően tud fáradtan, kamaszosan morogni és hümmögni, hogy Ryder minden megnyilvánulásából süt, hogy lehetőség szerint ott sem lenne. Az ő barátságaiban igazából nincs hierarchia – Shepard vezető volt, a társai követték, Ryder viszont úgy rohangál Lexihez vagy Drackhez, ahogy egy elveszett tinédzser az apjához vagy az anyjához, két küldetés között bőven ráér csempészett popcornt vásárolni a csapat mozizásához, válogatás nélkül beszólogat mindenkinek, csak mert elege van az életből. Még ha akad egy-egy igazán vagány, és határozott pillanata, akkor is pillanatokon belül szerencsétlenkedni kezd, csak hogy érezzük, nem, nem lett normálisabb hirtelen. Szinte már Lukjanyenkósan lúzer karakter, a státuszhoz járó erős szarkazmussal, és imádtam érte. De a csapata is tökéletesen működött: nekem a két nagy kedvenc Peebee és Jaal voltak. Peebee teljesen zakkant, túlpörgött, de igazából nagyon mély karakter, világbajnok humorral, Jaal pedig nagyon egyszerű, nagyon őszinte lélek (és valójában egy genderbent, rózsaszín és macskaszerű Kira Nerys, de pszt), de rendkívül aranyos és humoros tud lenni, mind Ryderrel (a romance szál elképesztően jól esett a Thane sztori után – nem vagyok teljesen reménytelen, kifogtam egy vidám subplotot!), mind a legénység többi tagjával. De Cora zseniális, korrekt példakép, igazán pozitív szemlélettel, mindenkinek kéne egy ilyen barát, Liam halál laza, Vetra próbál felelősségteljes lenni, ami néha sikerül neki, néha nem, Drack, ahogy már említettem a csapatapuka, a végére pedig beugrik a másik Ryder tesó is, akivel nagyon jól eltalálták a dinamikát… egészen egyedi, és nagyon színes társaság, akikkel mind öröm kapcsolatokat építeni. És akkor még nem is említettem a mellékszereplőket, akik megint csak, nem fekete-fehér, hanem nagyon is árnyalt figurák – a Sloane-Reyes konfliktus sokáig kísért majd.
A grafika – minthogy ez kb. open world játék, nagyon lényeges a látványvilág, és egyszerűen gyönyörű. Tegyük hozzá, a legfrissebb patch volt meg, tehát a bugok és glitchek, amiket sok kritika említett, nálam egyáltalán nem jelentek meg. Első alkalommal szinte élvezhetetlen lett az egész, mert sajnos elég pocsékul optimalizált, de amint felnyomhattam ultra grafikára, már el is varázsolódtam. Imádtam kalandozni az összes bolygón, bár Havarl magasan viszi a kedvenc címet. Szebbnél-szebb tájak, kellemes zene, szuper szövegek és humoros megjegyzések a csapattól, és változatos mellékküldetések érték el, hogy képes legyek hosszan elveszni a játékban.
Tetszett a craftolás, a harcrendszer – lényegében a Mass Effect és a Dragon Age Inquisition ügyes kombinációja, kellemes, jól kezelhető. A stratégiai rész is kifejezetten érdekes – bár nincsenek igazán nagy következmények, néhány fő döntést leszámítva, mégis, szépen rámutat azokra a társadalmi és gazdasági problémákra, amik egy új galaxis benépesítését kísérhetik. A történet nagyon erősen merít a Deep Space Nine-ból, úgy nagy, mint kis elemeiben, de a BioWare-re jellemző módon ezúttal is jól kezeli a turmixgépet, vagyis ezt inkább kellemesnek és ismerősnek, nem zavarónak észleljük.
Összességében: A negatív visszajelzések után én maximálisan pozitívan tudok nyilatkozni. A Mass Effect Andromeda számomra hatalmas élményt jelent – és alig várom, hogy a végére érjek.

Hanaiwa 
Mass Effect: Andromeda (2017)

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Érdemes volt végigvinni! 76 óra körül fejeztem be a főszálakat, és bár nagyon más mint a 3 klasszikus rész, de ha ezt kikapcsoljuk fejben akkor beránt a játék!

Amaranth 
Mass Effect: Andromeda (2017)

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

3,6. Not good, not terrible, very meh.

Victorious 
Mass Effect: Andromeda (2017)

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Nos hát ez egy nehéz szülés volt.Vannak játékok amiket azért játszik sokáig az ember mert minden egyes másodpercét,szegletét kiakarja élvezni (nálam pl ez a Witcher 3) vagy éppen azért mert valami oknál fogva nem játszik sokat vele,vannak napok mikor hanyagolja a játékot.Ez sajna az utóbbi.(wow most nézem pont 2 hónap) Sokat hallottam még a megjelenésekor hogy mennyire szidják (akkoriban közöm nem volt a Mass effecthez) de ezt nem nagyon értem, hisz tény hogy közelében sincs a eredeti trilógiának de azért nem volt rossz.
A főtörténet maga egész egyszerű volt,nem volt túlbonyolítva. Maga a főkarakterhez a végére már azért hozzászoktam :D Csapattag ügyileg igazából Peebee meg Jaal volt akit igazán megkedveltem,a többieket is bírtam de valahogy nem annyira mint pl egy ME2-es csapatot. A játékélményből nagyon sokat levont hogy teli volt bugokkal..rengeteggel.Eoson az artifactot azóta se tudom legyőzni mert mikor elkezdeném Ryder lefagy és megse moccan,ellenség meg sehol….Plusz még jópár kis küldetésnél hasonló a helyzet.
Fejlődési rendszert feleslegesen túlbonyolítottnak éreztem.Nem egyszer volt mikor ráeszméltem hogy van vagy 40 elosztatlan skill pontom amik nélkül simán megvagyok.Modok,fegyverek(talán 2 fegyvert használtam végig,modok közül egyet beraktam az elején és azzal vittem végig),felfedezni való systemek,továbba a task küldetéseknél is hasonlókat éreztem(főleg hogy a nagy része teljesíthetetlen volt a bugok miatt)..feleslegesen sok.Research,craft..szinte nem is használtam..és mégse volt nehéz egy kicsivel sem.
Összességében nem rossz játék,megvan a maga bája de nem egy újrajátszós.Molyos értékelés szerint inkább 3,5 lenne de mivel itt csak 3 és 4 van így 4-et adok rá.Ha esetleg lesz folytatása azzal is játszani fogok persze de ennyi.


Népszerű idézetek

Valentine_Wiggin 

Ryder: Is everyone a „kid” to you?
Drack: When you get to my age, pretty much.

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Valentine_Wiggin 

Jaal: It's not easy. You are all alien.
Ryder: Well, we are alien to you, you are alien to us, so we have something in common!
Jaal: I suppose… that's a start.

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Valentine_Wiggin 

Drack: Nothing gets destroyed here except you! And your boss. And this place. And probably your crew. Okay, actually a lot of things gonna get destroyed, but all of them are yours!

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

3 hozzászólás
Valentine_Wiggin 

Ryder (To the Archon): That's what sad looks like? I'd give you a hug, but you see…

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Valentine_Wiggin 

Peebee: Do the Pathfinder thing!

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Valentine_Wiggin 

Ryder: Let's talk about our successes on Eos. Besides establishing our first viable outpost, we did some amazing things. We discovered the Remnant, and breached their vault…
Liam: And didn't get killed.
Ryder: Overcame radiation poisoning – a number of times…
Vetra: And didn't die.
Ryder: Confronted by kett at every turn…
Liam: Once again, did not get killed…

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Valentine_Wiggin 

Drack: Who are you?
Ryder (watching the kett Drack killed): Whoa. That was pretty cool.
Drack: Really? I mean yeah, it was.

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Valentine_Wiggin 

Ryder (after Akksul started to insult Jaal because he stood with the Initiative in a conflict): Okay, now this guy really started to piss me off.
Jaal: Well, he was always a veshanaan…
Ryder: A ve-sha… what?
Jaal: In your language it could be translated as „really proud of his own shit”.

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

Evione 

Jaal: Drack, why would someone near the end of their life take a chance joining the Initiative?
Drack: Why would anyone at the start of theirs join up with strangers like us? Besides, who says I'm old? Who says I'm dying?
Jaal: I… don't think I said that.
Drack: You did.
Jaal: I'm certain I didn't.
Drack: Now you're saying I'm deaf?
Jaal: Ah…Ryder?
Ryder: Nope. Not getting involved.

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték

2 hozzászólás
Valentine_Wiggin 

Liam: Do you think that thing could survive a jump back to the Nexus? *the ship explodes*
Ryder: Probably not.

Mass Effect: Andromeda (2017) videojáték


Ha tetszett, játssz ezzel is


Hasonló játékok címkék alapján