Régi időket idéző vadászpilóta-szimulátor a Star Wars: Squadrons, amelyben az Új Köztársaság és a Galaktikus Birodalom oldalán is űrcsatákba indulhatunk, így pedig természetesen X-Wingel és TIE vadászok pilótafülkéjébe is belecsüccsenhetünk – gépeinket pedig teljesen testreszabhatjuk, fontos… [tovább]
Tervező
James Clement
Fejlesztő
Motive Studios
Kiadó
Electronic Arts
Grafikus
Mike Yazijian
Zeneszerző
Gordy Haab
Programozó
Patrick Lalonde
Most játszik vele 1
Kedvencelte 1
Várólistára tette 7
Kívánságlistára tette 1
Kiemelt értékelések
Star Wars: Squadrons (2020) videójáték 87%
Majd 50 óra után ideje átírnom picit az értékelőmet.
Sztori Mód:
Ugyan a mocsok Steam valamiért nem adta meg az achit, de 8-9 óra kellett végül a kampány befejezéséhez, így a csak a történetre kíváncsi játékosok bőven várhatnak vele egy nagyobb leárazást, hisz látványos és többnyire izgalmas eseményeket mesél el, de maradjunk annyiban, hogy akadnak benne bakik és logikailag erősen megkérdőjelezhető fordulatok. A küldetések során egyébként védelmező, pusztító, kísérő, illetve elfoglaló feladatokkal szembesülünk, melyek során űrállomások és nagyobb csatahajók is útját állják osztagunknak, legyen szó a Birodalmi, vagy akár az Új Köztársaság oldalán játszódó küldetésekről. Ezen kívül a csaták között eligazításokon veszel részt, illetve jobban megismerheted a társaidat, ha szánsz időt arra, hogy meghallgasd a mondandójukat, melyek szépen építik tovább a lore-t és rengeteg easter egget tartalmaznak az egész saga-ra nézve.
Általánosságban:
Ha azonban valakit nem csak ez érdekel, és egy könnyen tanulható, mégis összetett Star Wars központú harci szimulátorra várt, annak van egy jó hírem. Ez a játék beváltotta a hozzá fűzött reményeket, ráadásul technikailag is rendben van, hisz még az én kis gyengélkedő gépemen is szépen fut, nagyobb grafikai butítás nélkül.
Ami az irányítást és a csatákat illeti, remekül manőverezhetők a vadászok, a Star Trek szimulátoraihoz hasonlóan itt is váltogathatsz, hogy a pajzsokra, a fegyverzetre, vagy a hajtóművekre irányítasz több energiát, illetve szabályozhatod, hogy a pajzsok az orrod, vagy a gép hátát védjék inkább, boostolhatsz, közeledő rakétákat téríthetsz el, javítást kezdeményezhetsz, plusz a support típusú hajókkal, mint a TIE-Reaper zavarhatod az ellenséges radart, vagy akár extra energiával láthatod el társaid, vagy a védeni kíván objektum pajzsait. A sztori mód alatt ezek mellett még a társadat utasíthatod is védelmi, illetve támadó összpontosításra. Gépeidet emellett nem csupán külsőre, (festések, logók, műszerfalon elhelyezett kis figurák.) de belsőre is testre szabhatod, különböző tulajdonságú hajtóművekkel, fegyverekkel és rakétákkal is.
Multiplayer:
Az első kritikám óta már ebbe is öltem egy pár órát, és azt kell mondjam, hogy addiktív tud lenni még akkor is, ha totál bénának érzed magad benne. Ugyan a játékmódok (Ranked fleet battles, Fleet battles vs. AI, Dogfight) és pályák száma erősen limitált, még nem volt részem két teljesen egyforma csatában. Pozitívum emellett, hogy van lehetőség AI elleni gyakorlásra egyedül, vagy csapatban is, így nem muszáj azonnal szimulátor veteránokkal szenvedni, bár a kampány is valamelyest felkészít mindenre.
Extrák:
Akkor sem kell aggódnod, ha folyamatosan vereségekben van részed, hisz az XP-t így is bőkezűen szórja a játék és minden szintlépés után krediteket kapsz, melyekből elég hamar új kozmetikai cuccokat vehetsz, plusz kapsz pár felszerelés pontot is, amit különböző szabadon cserélhető upgrade-ekre válthatsz be a vadászaidhoz. Előbbit napi küldetések teljesítésével is gyűjthetsz, plusz mindig van egy „Operation”, ami extra jutalmat ad, ha egy nagyjából 2 hónapos időkereten belül 20-at teljesítesz. (Ezek többnyire egyszerű, 1-2 meccs alatt befejezhető apróságok.)
Kiemelendő még, hogy a megjelenése óta ingyenes módokkal és hajókkal bővült, illetve többször is kaptunk random kozmetikai cuccokat, (sisakot, öltözéket, stb.) szóval az ígéretekkel ellentétben nem hagyták azonnal magára a játékot, emellett pedig folyamatosan érkeznek javítások a vadászok közti egyensúly tökéletesítésére is.
Végső értékelőmben 9 csillaggal zár a Squadrons, mivel egy szórakoztató és minőségi Star Wars játéknak tartom, ami csupán a tartalom mennyiségében vérzik picit, hisz igazán tehettek volna bele pár légköri csatát, csillagrombolók helyett AT-AT lépegetőkkel a középpontban, ahogyan anno a „Walker Assault” -nál (BF) csinálták, illetve ezúttal sem értem, hogy miért nincs PT részleg, miközben az EA a Battlefront esetében már megtanulta ezt a leckét.
Star Wars: Squadrons (2020) videójáték 87%
Nem lesz életem SW játéka… Az elején még úgy voltam vele, hogy hátha megtetszik… De nem. (-_-) Na mindegy. Dobott lett sajnos. :|
Ha tetszett, játssz ezzel is
1 | Star Wars: X-Wing (1993) videójáték 90% |