Origins (Dragon Age I) (2009) videojáték 18 24

Dragon Age: Vérvonalak

Szürke Őr vagy, a védelmezők e legendás rendjének egyik utolsó tagja. Mikor visszatér az emberiség ősi ellensége, és a királyság polgárháborúba süllyed, a sors téged választ, hogy egyesítsd a szétszabdalt vidékeket és végleg legyőzd a fődémont. Fedezz fel egy bámulatos világot, hozz összetett… [tovább]

Képek 8

Hirdetés

Most játszik vele 5

Kedvencelte 20

Várólistára tette 13

Kívánságlistára tette 5


Kiemelt értékelések

Valentine_Wiggin 
Dragon Age: Origins (2009)

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

Mivel innentől a kiegészítőkkel játszom, gondoltam, megírhatom a véleményt magáról a fő játékról. Alapvetően nekem a Dragon Age nem indult akkora hátszéllel, mint a Mass Effect. Szeretem a jó fantasy-t, de nem annyira, mint a jó sci-fit, így sokáig töprengtem, hogy elkezdjem-e… és mekkora szerencse, hogy megtettem.
Az origins valami elképesztően jó játék. Egyrészt aktívan beleveszi a játékost a történetmesélésbe. Nem csak tanúja vagy a történetnek, hanem a megalkotásában is fontos szereped van – értem ezalatt, hogy a főszereplődet tényleg a legapróbb mozzanatokig te alkotod meg. Nem csak a kinézetét, hanem általában öt-hat válasza lehet egy szituációra, súlyos döntéseket kell hoznia, komoly meló építeni a kapcsolatokat. A végére elértem odáig, hogy képem volt a karakterem személyiségéről, világnézetéről, bizonytalanságairól, és már konkrétan nem azért választottam ki egy-egy választ, vagy hoztam meg egy-egy döntést, mert én találtam helyesnek, hanem azért, mert a karakterem személyiségéhez az illett – míg Shepard, sőt, akár Revan és Exile esetében is volt egy megadott stílusa a karakternek, függetlenül attól, hogy jó vagy rossz, ami adott egy alapot, addig itt 7-8 teljesen eltérő személyiséget építhetsz fel.
Maga a játék hangulata nagyon erős – ahogy többször említettem, látszik, hogy a BioWare már megint a turmixgép módszert alkalmazza, és még csak nem is szégyelli. (A kedvencem, mikor Zevran tesz egy megjegyzést Oghrennek, hogy akkor ezek szerint ők lesznek a sztereotíp törp-elf páros? Olyan nyilvánvaló kiutalás volt a Gyűrűk Urára, hogy hangosan felnevettem.) De miért is szégyellné, ha egyszer jó benne? Alistair Jon Snow, ugyanolyan erkölcsbajnok, ugyanazok a dilemmái, csak éppen kapott mellé egy tonnányi humort. Grey Wardenek a Night's Watch, darkspawn a mások, de működik a dolog. Még a Fade is kínosan hasonlít az Őrségben megjelenített Homályra, de ott is szerettem a koncepciót, itt is szeretem. Megint élveztem, ahogy a játék kézen fog, és átvezet ezen a mixen, néha rámutatva az elemekre, hogy „Nézd! Megvan, hogy azt hol láttad legutóbb? Örülsz, hogy itt van? Én is.”
A karakterek szuperek, én talán Morrigant és Alistairt emelném ki, mint kedvenceket, mert mindketten haláliak, különösen, amikor épp egymás idegeire mennek, de nem tudok olyat mondani, aki valamilyen szinten nem nőtt a szívemhez. Vannak érzelmek, vannak problémák, és van csapatdinamika. Egyszerűen imádtam, hogy a karakterek tényleg beszélgetnek egymással, reagálnak szituációkra – amikor az egyik le van lombozódva, nem csak Warden mehet oda, hanem valaki más is megnyugtathatja, amikor valaki hozott egy fontos döntést, nem csak Warden, hanem a többiek is kérdezgetik, hogy mi volt mögötte.
Maga a játék sokféle. Kell taktikázni, ott a taktikai képernyő, észnél kell lenni csata közben, és nem csak nyírni az ellenséget. Nehéz, de teljesíthető, ha az ember gondolkozik. Vannak helyzetek, pl. a Lost in Dreams küldetés, vagy a Gauntlet szakasz, ami tömény logikai játék, de abból is, puzzle-től kezdve a találóskérdésekig mindenféle. A végső csata sem úgy működik, mint a Mass Effect 3-ban, hogy egy fronton mész át, gyakorlatilag egyedül, miközben hallod, hogy a többin mi zajlik – itt igenis behívhatod a támogató csapatokat, neked magadnak kell több részre osztanod a saját csapatodat is, mert valakinek maradnia kell védekezni… az első pillanattól az utolsóig érezni, hogy ez tényleg egy csata, ahol te vagy a csapatok fővezére, akinek észnél kell lennie.
A zene gyönyörű, leginkább a főcímet tudom kiemelni, de ott van az „I am the one”, és teljesen meglepett, mikor realizáltam, hogy a „This is War” is. Soha többet nem tudom máshoz kötni azt a számot.
A grafika szerintem oké. Ajánlott felnyomni jó magas beállításokra és nagy felbontásra, ha bírja a gép, akkor kimondottan szép lesz – KOTOR, vagy akár Jade Empire után nagy fejlődés, még a Mass Effect 1-hez képest is szebbek például a textúrák. Én mindenesetre folytatom a kiegészítőkkel, majd a második és a harmadik résszel – az Origins egyértelműen helyet kapott a kedvenc RPG-im között.

Sárkánybaby 
Dragon Age: Origins (2009)

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

Pár éve, amikor először kezdtem el játszani az Origins-zel (spoiler), megdöbbentett, hogy mennyire randa. Úgy értem, még 2009-es viszonylatban is randa. Aztán játszottam vele, és lehidaltam, hogy mennyire lassú! Komolyan, volt olyan, hogy három közelharcos zúztuk az adott mobot, és sorba kellett állnom, hogy egyáltalán bevigyek egy ütést! Majd mikor megijesztett, hogy mennyire minimális benne tutorial, és hogy lövésem sem volt, hogy mit csináljak, hova kapjak, az egészet töröltem is a fenébe.
Idén elkezdtem játszani a Fallout 4-gyel, és sok helyről hallottam, hogy a kedvenc companionöm mennyire hasonlít az Inquisition-féle Cullenre. Megnéztem róla egy videót, van is benne valami, nosza mondom, adunk az Origins-nek még egy esélyt.

Tény, a játék csúnya, bár semmi megszokhatatlan, lassú, de nem kiismerhetetlen, és egyáltalán nem köti a játékos orrára a világ minden apróságát, de nem megismerhetetlen.
De amitől igazán nagyon zseniálisan jó ez a játék, azok a karakterek, a történetvezetés, a karakterek, a szerteágazó végkifejletek, a karakterek, az, hogy csak a party banter maga majdnem 4 órás (!!!), a karakterek, a humor, és a karakterek! Törpe harcos voltam, így kicsit redundáns volt Alistairt mindig magam mellett tartani (főleg úgy, hogy nagyon sokszor kellett volna mondjuk helyette egy tolvaj), de a dumája miatt egész egyszerűen nem tudtam megválni tőle. Volt olyan, hogy egy rossz döntésem miatt nagyon csúnyán összerúgtuk a port, én pedig betöltöttem egy két órával korábbi mentésemet és melóztam vele másik fél napot, csak hogy a srác jó oldalán kössek ki. Nem bántam meg egy szálat sem.
Ez a játék meglepően nagyon szerepjáték. Az ember döntései nem csak a végkifejletre hatnak, hanem az Origins-t követő játékokra is. A játékos karakter és a társai közti kommunikáció pedig maga a mámor. A játék reagál a játékos fajára, nemére, származására, korábbi döntéseire, korábban leadott válaszaira, sőt egészen speciális esetben a hordott holmijára is (spoileresen kifejtve: spoiler).
Ezek mellett a játék megcselekszi azt, amit én még cRPG-től soha nem láttam: kérdez a játékostól. A karakterek kíváncsiak az ember/elf/törpe véleményére és múltjára. Lehet, hogy csak én vagyok ennyire korlátolt, vagy csőlátású, hogy ilyet korábban soha, de amikor ez először megtörtént, nagyon elkerekedett a szemem.
A Dragon Age: Origins egy nagyon jó játék. Annyira nagyon jó játék, hogy jelenleg legalább két újrajátszást tervezek.

Aki félretetette hasonló okok miatt, mint én anno, annak üzenem, ne legyen ennyire felszínes, a játék meghálálja a törődést.
Aki még nem játszott vele, az pedig bátran essen neki, ebben NEM fog csalódni.

Master_Miller 
Dragon Age: Origins (2009)

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

A legjobb RPG-k közül való. Érdekes, szerteágazó történet, élvezetes játékmenet, mi kell még? A Bioware egyik csúcsteljesítménye.

Gridvadász 
Dragon Age: Origins (2009)

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

A játék összes előnye egyben a hátránya is. Megdöbbentő, szívszaggató és súlyos a története. Kár, hogy egyben nyúlták le a Final Fantasy X-ből, csak csonkítottak rajta, hogy a játékos bármi vagy bárki lehessen, bármilyen személyiséggel (nem számít) illeszkedjen bele. Harminc éve játszom, de nem tudok felidézni ennél szemérmetlenebb történet-plágiumot.
A harcrendszer, a grafika, a tárgyak kezelése mind teljesen átlagos, semmi hűha élmény. A csapattársak működése jó pont, a szintén BioWare-es Mass Effectre emlékeztet, bár annyira nem elevenek mellékszereplők. A játék hossza és véressége sem jött be.
Úgy ültem le elé játszani, hogy semmit sem tudtam róla, csak azt, hogy AAA-s cím. Ehhez képest egy erős B-kategóriás játék szintjét hozta. Minden oké volt, csak eredetiség semmi. Talán, ha egyszer rászánom magam, hogy újrajátsszam, és már nem várok tőle semmit, jobb lesz a véleményem.

3 hozzászólás

Folytatása

Dragon Age II (2011) videojáték

Összehasonlítás

Dragon Age


Népszerű idézetek

Valentine_Wiggin 

Alistair (talking to a clearly upset mage): And here I was thinking we are getting along so well! I even planned to name one of my children after you… you know, the grumpy one.

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

Valentine_Wiggin 

Alistair: You know, one good thing about the Blight is how it brings people together.

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

2 hozzászólás
Valentine_Wiggin 

Morrigan (after seeing Sten locked up in a cage): It would be mercyful to let him go.
Alistair: Mercy? That's not what I expected from you.
Morrigan: And let's put Alistair in his place.

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

2 hozzászólás
Valentine_Wiggin 

Morrigan: Stop looking at me, mongrel. I have nothing you want!
Dog: (Whine!)
Morrigan: Why do you keep staring at me so, you flea-ridden beast? Can you not tell when you are not wanted?
Dog: (Whine!)
Morrigan: I enjoy the company of creatures of the wild. Not stench-ridden, domesticated wolves.
Dog: (Whine!)
Morrigan: And he persists! Maddening!
Dog: (Happy bark!)

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

Valentine_Wiggin 

Warden (during battle): It's either you or me, and it isn't going to be me!

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

Valentine_Wiggin 

Sten: I don't understand. You look like a woman.
(Female) Warden: I am a woman.
Sten: You are a Grey Warden. So it follows you can't be a woman.
Warden: Why not?
Sten: Women are priests, artisans, shopkeepers or farmers. They don't fight.
Warden: That's not a universal truth. Some women fight.
Sten: Why would women ever wish to be men? That makes no sense.
Warden: They don't wish to be men. They wish to be women who fight.

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

Valentine_Wiggin 

Join us, brothers and sisters. Join us in the shadows where we stand vigilant. Join us, as we carry the duty that cannot be forsworn. And should you perish, know, that your sacrifice will not be forgotten. And that one day, we shall join you.
(The Joining speech)

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

Valentine_Wiggin 

Leliana: I saw you back there!
Sten: Oh?
Leliana: Don't play innocent with me!
Sten: What are you talking about?
Leliana: You, playing with a kitten!
Sten: There was no kitten.
Leliana: Sten, I saw you! You were dangling a piece of twine for it!
Sten: I was… helping it train.
Leliana: You were picking flowers!
Sten: No, I wasn't.
Leliana: You were!
Sten: They were medicinal!
Leliana: You're a big softie!
Sten: We will never speak of this again!
Leliana: Softieee….

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

Valentine_Wiggin 

Alistair: What? You look like a cat that swallowed a pigeon.
Wynne: Canari.
Alistair: What?
Wynne: I look like a cat that swallowed a canari.
Alistair: I once had a really large cat, but that's not my point.

Dragon Age: Origins (2009) videojáték

3 hozzászólás
Valentine_Wiggin 

Leliana (Before the final battle, if you take her with you): Today, we will write our own legend.

Dragon Age: Origins (2009) videojáték


Ha tetszett, játssz ezzel is


Hasonló játékok címkék alapján