Jade Empire (2005) videojáték 6

Jade Empire Special Edition

Öltsd magadra egy nagyra törő harcművész-mester szerepét, és kövesd a nyitott tenyér, vagy az ökölbe szorított kéz útját. Ebben a többszörösen díjnyertes akció-szerepjátékban a te döntéseid és tetteid határozzák meg az egész Jade Birodalom sorsát. Megakadályozod-e a gyönyörű vidék elpusztítását,… [tovább]

Képek 4

Hirdetés
Jade Empire (2005)

Más készítők
BioWare

Platformok

Most játszik vele 1

Kedvencelte 1

Várólistára tette 1


Kiemelt értékelések

Valentine_Wiggin 
Jade Empire (2005)

Jade Empire (2005) videojáték

Hát, ezt nem tudtam befejezni. Annyi bug volt benne, hogy jóformán több helyet foglaltak a gépen a kijavításukhoz szükséges modok, mint maga a játék. Nagyon sajnáltam, de végignéztem a gameplayeket, és ezáltal egyrészt rájöttem, hogy jó háromnegyedén túl voltam már a játéknak, másrészt pedig sikerült teljes képet kapnom a sztoriról.
Olyan felemás érzésekkel zárom. Eddig a KOTOR és a Mass Effect is szerelem volt első látásra a BioWare RPG-i közül… az egyik Star Wars, a másik egy igazi, jó kis sci-fi. És nagy esély volt rá, hogy a Jade Empire is így zár majd, mert amint megláttam a világot, rögtön elvarázsolódtam. Odáig vagyok a keleti mitológiáért, a harcművészetekért rajongok, a kínai kultúra, az istenek mind nagyon érdekesek, így amikor láttam, hogy egy erre épülő világban játszódik a történet, úgy éreztem, imádni fogom. A grafika nem a legszebb, de a KOTORnál látványosabb, a tájak, a városok kellemesek, az arcok kicsit elnagyoltak, de tök jól megragadták rajtuk az ázsiai vonásokat, így inkább keltenek kicsit „művészien elnagyolt” hatást, különösen magas grafikán, mint az egyszerű „nem tudunk animálni” érzetet. A harcrendszer pofon egyszerű, élvezhető, és sok a párbeszéd. Ha bughullám nem lett volna, akkor valószínűleg az egész játékot kényelmesen végig tudtam volna vinni kb. tizenöt-húsz óra alatt. A zene eszméletlen hangulatos, és a szinkronok is rendben vannak. Az, hogy a világban van egy kidolgozott, ősi nyelv, amin főleg az idősebbek, és a szellemek/démonok beszélnek, külön plusz pont.
Ami viszont kár, hogy a nagyon ígéretes kezdés ellenére a Jade Empire nem annyira jó, amennyire lehetne. Ilyen unalmas főhőst, mint amilyen Spirit Monk (maradjunk ennyinél, esetemben Scholar Ling volt, de ez az általános) szerintem utoljára a Jedi Academy-ben pipáltam, amit pont Jaden karaktere miatt nem tudtam megszeretni. A KOTORban hiába a sok lehetőség, amivel a játékos formálja a főhős jellemét, Revan és Exile még a fény elszánt harcosaiként is vagányak, beszólogatnak, véleményük van, vezetnek, flörtölnek, vívódnak, Shepard-öt pedig ne is említsük, mert ő standard hősből emelkedett az egyik kedvenc videójáték főszereplőmmé. Spirit Monk meg csak van. Teljesen mindegy, hogy nyitott tenyér, vagy ökölbe szorított kéz úton halad, hoz pár döntést, de semmi stílusa, semmi karaktere, igazi véleménye sincs. Jóformán csak úgy mondhat véleményt, hogy valamelyik társa kijelent valamit, ő pedig rábólint, ha gondolja. A saját főszereplőm sorsa, múltja egyszerűen nem érdekelt.
A csapat egy kicsit felhúzza az egészet karakterek tekintetében, mert például Silk Fox egyszerűen zseniális. Mert neki aztán mindenről van véleménye a főszereplő helyett is, manipulatív, okos, amibe csak lehet beleüti az orrát, és szerintem a legnagyobb pofonokat kapja, és tűri el egyenes háttal. Vannak bőven hozzá kapcsolódó meglepő csavarok, és a humora is haláli. Ötször is végigjátszanám ezt a játékot, ha Silk Fox lenne a főszereplő. Dawn Star az elején még nagyon Bastila a KOTORból, aztán valahogy lesüllyed a nyafogó kishercegnő szerepébe, és ott is marad a sztori majdnem végéig, amikor egy csavar után kicsit összekaparja magát. Sky az aktuális BioWare szindrómás pasi (innentől ezt a kifejezést fogom használni a „ha egy férfi beleszeret a főszereplőbe, akkor biztos, hogy meghalt a felesége és eltűnt a gyereke” jelenségre), és stílusa van, szórakoztatóak a beszólásai, és a szerelmi szál az aggályaimtól függetlenül aranyos. Semmi extra, messze nincs ott mélységben, mint a Revan-Carth Onasi, vagy a Shepard-Thane szál, de azért lehet szurkolni a párosnak, vannak bájos jeleneteik. Zuról spoiler nélkül nagyjából nem is lehet beszélni. Akit még említésre méltónak találok, az a Wild Flower-Chai Ka páros, mert ők egyesítik a hátborzongató és az aranyos tulajdonságokat, és volt pár nagyon érdekes párbeszéd, amikor látszott, Wild Flower hiába papnő, tízévesen azért jól esik neki, ha néha gyerekként kezelik, és nem egy hatalmas démon őrzőjeként, akármennyire közel állnak egymáshoz Chai Ka-val.
A csapat többi tagja azonban itt is kicsit kevés. Az izomagy figurákat nagyon megszerettem a KOTOR és a Mass Effect csapatában is, mert nem merült ki a jellemük abban, hogy izomagyak. Canderous és Wrex is hűséges barátok, társak és tiszteletreméltó vezetők lettek a végére. Black Whirlwind viszont kimerül. Nincs motivációja, nincs fejlődése, szimplán azért akar kinyírni mindenkit, aki az útjába kerül, mert CSAK. És valamiért a játék mégis be akarja szuszakolni abba a kedvelhető státuszba, de én valami elképesztően megutáltam a végére. Mad Kang őrült tudós akarna lenni, de nincs háttere, és még beszélgetni se lehet vele rendesen, Hou komikus közjáték, de ha kétszer nevettem rajta, sokat mondok… egyszerűen nincs mélységük, nincs idő és hely, hogy kibontsák a jellemüket.
Aztán ott vannak az antagonisták. A sztorinak abszolút javára szól, hogy tele van csavarokkal, sosem lehetsz teljesen biztos benne, ki kicsoda, ki van veled, és ki ellened, és ezeknek a fordulatoknak a folyamatos adagolása a tizedik perctől a végső csata előtti utolsó pillanatig tart. spoiler
Összességében, nem lesz a kedvencem (pláne, mert nem is játszottam végig), de ha egyszer sikerül találnom egy szétmodolt, bugmentesített verziót, be fogom fejezni. Nem az évezred játéka, de szórakoztat. Ha film lenne, azt mondanám egyszerű popcornmozi.

7 hozzászólás

Népszerű idézetek

Valentine_Wiggin 

Sing: [referring to her husband's precious ox] Do I have to slaughter that thing for you to show me some attention?
Merchant Hing: No dear.
Sing: Are you lying again?
Merchant Hing: No dear.
Sing: Are you listening to me?
Merchant Hing: No dear.

Jade Empire (2005) videojáték

Valentine_Wiggin 

Zu: Your best is not always enough. That's why it is used as a comforter after failure. „You tried your best, but death consumed the nation anyway. Sorry.”

Jade Empire (2005) videojáték

Valentine_Wiggin 

Sun Li: Sometimes all you will learn in defeat is that you have been defeated.

Jade Empire (2005) videojáték

Valentine_Wiggin 

Zu: There was a child… and orphan. I wanted to make sure she's safe.
(Female) Spirit Monk: The child was me, right?
Zu: No! Of course she wasn't you! Not everything is about you!

Jade Empire (2005) videojáték

Valentine_Wiggin 

Sky: Döbbenet, miket meg nem tudhatsz, ha egyszerűen jó pillanatban kérdezed. Mondjuk akkor, amikor épp egy kést szorítasz a másik torkához…

Jade Empire (2005) videojáték

Valentine_Wiggin 

Sky: Sosem hittem volna, hogy látni fogom ezt a helyet! És most hogy itt vagyok, igazából örültem volna, ha nem is kell látnom…

Jade Empire (2005) videojáték

Valentine_Wiggin 

Wild Flower: Az őrző azt mondja, legyek jobb kedvű, és ne ismételjem meg mindig amit mon… ó.

Jade Empire (2005) videojáték

Valentine_Wiggin 

Silk Fox/Sun Lian: Látod? Festi az arcát. Csak tetteti a szépséget is.

Jade Empire (2005) videojáték

Valentine_Wiggin 

Arra születtél, hogy tanulj, de ne túl sokat. Láss, de ne egészen tisztán. Győzz, de ne teljesen.

Jade Empire (2005) videojáték


Ha tetszett, játssz ezzel is


Hasonló játékok címkék alapján