A 16. században járunk, a világot négy sarkából kifordító Ágoston-rendi szerzetes, Luther Márton halála után. Követői és tisztelői közül legtöbben még lógó orral, reményvesztetten kérdezgetik egymástól: Hogyan tovább nélküle? Mitévők legyünk?
Néhányuk azonban nagyon is tudja, mi ilyenkor… [tovább]
A 16. században járunk, a világot négy sarkából kifordító Ágoston-rendi szerzetes, Luther Márton halála után. Követői és tisztelői közül legtöbben még lógó orral, reményvesztetten kérdezgetik egymástól: Hogyan tovább nélküle? Mitévők legyünk?
Néhányuk azonban nagyon is tudja, mi ilyenkor a teendő: minél részletesebben és a valósághoz minél hűbben le kell jegyezni a reformátor földi útjának eseményeit. Egyedül így tudnak méltó emléket állítani barátjuknak és professzoruknak a világ és az egyház okítására. Maroknyi írnokcsapattá verbuválódnak tehát, és nekilátnak a nagy életrajz megírásának. Csak körmükre ne égjen a dolog!
A Luther – A kártyajáték során egy-egy ilyen írnok bőrébe bújhatunk bele. Az ördög azonban most sem alszik. A közös munka, mint az lenni szokott, ezúttal is kisebb versengésbe csap át: ki aratja majd a dicsőséget, amely az egyes életszakaszok megörökítésével jár? Ki viszi a legtöbb kéziratot a nyomdába? Az írnokok szorgos munkáját ráadásul olyan események sorozata szakítja félbe, amelyekre a legkevésbé sem számítanak: hol egy gondosan teleírt papírlap ég el vagy cserél gazdát „véletlenül”, hol pedig valamelyik írnoktárs csen el ravaszul egy oldalt, vagy kever sületlen szóbeszédet a hiteles feljegyzések közé… [bezár]