A 66-hoz hasonló kártyajátékot magyar kártyával játsszák négyen, párban (az egymással szemben ülők egy pár); a cél elsőként elérni a 21 pontot (ha egyszerre két játékos vagy csoport is eléri a 21-et vagy többet, akkor 25-ig játszanak). A játékosoknak hat-hat lapot osztanak ki, és mindenkinek… [tovább]
A 66-hoz hasonló kártyajátékot magyar kártyával játsszák négyen, párban (az egymással szemben ülők egy pár); a cél elsőként elérni a 21 pontot (ha egyszerre két játékos vagy csoport is eléri a 21-et vagy többet, akkor 25-ig játszanak). A játékosoknak hat-hat lapot osztanak ki, és mindenkinek sorban el kell mondania, hányat visz a kezében levő kártyák alapján (ha egyet, ahhoz 33 pont kell, kettőhöz 66, háromhoz 99, négyhez 132, öthöz 165), de csak nagyobbat mondhat, mint az előző, különben passzolnia kell. Illetve ha már a párjára sor került, akkor belekalkulálhatja a partnere bemondását is (például a partnere mondott egyet, a következő játékos passzolt, saját maga egyedül úgy gondolja, hogy a saját lapjaira ugyan nem mondhat kettőt, de úgy gondolja, hogy a partnerével együtt meg tudják csinálni, ezért bemondja a kettőt. Utána feltételezzük, hogy mindenki passzolt). A kezdő játékos bemondja, hogy melyik szín a tromf, majd kijátszik egy lapot. Színre színt kell tenni, a számot pedig „überelni” kell, azaz amennyiben van a kijátszottnál magasabb értékű lap, azt köteles kitenni. Ha nincs kézben a kért színből, tromfot kell játszani, ha az sincs, akkor bármit. A legmagasabb értékű kártyát kijátszó viszi a kört, és ha van egy 3-asa (felső) és egy 4-ese (király), akkor „jelenthet”, ez a két lap összesen 20 pontot ér, ha pedig tromf, akkor 40-et. Negyven jelentése esetén nem lehet egyet vállalni, hanem minimum kettőt. Jelentés nélkül az ütések összege 120, az ász 11, a tízes 10, a király 4, a felső 3, az alsó 2, a kilences nulla. A 7, 8 lapok nem játszanak. Ha hárman játsszák, akkor mindenki egyedül van, ekkor kezdéskor mindenki nyolc lapot kap. Az osztó mindig egyel arrébb kerül, ahogy a kezdő játékos is. A bemondások addig tartanak, amíg a bemondó utáni játékosok passzolnak, az utolsó bemondó kezd. Lehetséges, hogy egy játékos akár kétszer is sorra kerülhet.
– a Transindex.ro portálról [bezár]