Nagyon nehéz értékelni ezt a játékot, mert rengeteg oldalról meg lehet közelíteni.
Először is figyelembe vehetjük akár azt a szempontot, hogy ez kevésbé játék, mintsem egy 10 órás interaktív történet. Maga a grafika és a cinematográfia olyan szinten csúcsra van járatva, hogy talán a generáció két legnagyobbját, a Last of Us Part 2-t és a God of War-t is maga mögé utasítja ebben a tekintetben. Mondjuk ez valahol el is várható egy olyan stúdiótól, amit ex-Naughty Dog fejlesztők alkotnak és a készítés idején egy külsős Santa Monica Studios fejlesztői gárdának számítottak. A látvány tehát lenyűgöző, külön sajnáltam a sötét részeket, mert ilyen kidolgozottságot tényleg ritkán látni.
Ugyanakkor vizsgálhatjuk ezt a játékot, ahogy talán vizsgálni is kellene: mint egy játék. Ebben a viszonylatban sokaknál bizony meg fog bukni, mert még a szabadon irányítható részek vagy a harcok sem kimondottan a játékosok ügyességére van kihegyezve, hanem egyértelműen az immerzió a cél. Sajnos nem tudom, hogy mik voltak a játékkal szemben az előzetes várakozások, de megjelenés napján, teljes árat fizetve érthető, ha a játékosokban keserű ízt hagyott maga után a játék. Így, 2021-ben, kis túlzással fillérekért leárazva azonban egy olyan élmény, amit kár lenne csak ezért kihagyni.
A legtrükkösebb szempont azonban valószínűleg az, ha a történetet vesszük alapul. Több helyen olvastam a játékról, hogy kihagyott ziccer és valóban ez az, ami leginkább illek erre a játékra és ennek a jelzőnek is szerintem több rétege van. Maga a koncepció, hogy egy közös kerekasztalhoz ültetjük Artúr lovagjait egy viktoriánus steampunk találmányokkal teletűzdelt Londonban, hogy vérfarkasokat és vámpírokat vadásszanak le, egy olyan ígéret, amihez aztán tényleg fel kell nőni, mert nincs az a geek aki nem vetné á magát. (Erről a jelenségről a néhai Victor Milán biztos tudott volna mesélni…)
Ha maradunk a jelenlegi műfajnál, akkor teljesen rendben van ez a 10 órás játékidő… azzal a feltétellel, hogy bizonyos időközönként (pl. minden második-harmadik évben) jön a folytatás. Ez egy tipikusan olyan történet, amit lehet nyújtani és kell is nyújtani, mert ennyi idő alatt nem lehet lezárni. Nem is sikerült. A játék végén szerintem nincs az a játékos, aki ne tenné fel a kérdést, hogy jó, de mi történik ezután?
Viszont, ha szigorúan csak a történet koncepcióját vesszük figyelembe, nem lepődök meg, ha egyesekben olyan gondolatok fogalmazódtak meg, hogy ez miért nem egy regény folyam? Miért nem egy nagy költségvetésű sorozat a Netflix-en vagy az HBO-on? És teljesen jogos kérdések lennének ezek, mert ebben a történetben rengeteg még a potenciál.
Összességében tartom a fenti bekezdésben írt véleményem, leárazva semmi esetre sem érdemes kihagyni. Csak azért lepontozni, mert egyelőre nincs folytatása pedig nem fogom, remélhetőleg egyszer a Sony is belátja, hogy legalább egy trilógiát kell ebből faragnia.