Styx. Ó, Styx. Remélem ez már azt jelenti, hogy sorozat készül, lesz több ilyen játék is, mert atya ég, imádtam! Persze ez a rész sem volt hiba mentes, de tény, hogy az előző játék ordas nagy problémáit becsülettel kijavították.
Itt is zseniálisan vannak megtervezve a pályák. Az ellenségek itt is kihívást jelentenek (főleg nehezebb fokozaton).
Mi az, ami új, ami jobb?
– A játék sokkal, sokkal szebb. Jobbak a textúrák (már ha az ember gépe bírja), jobbak a fényviszonyok, az egész hely, ahol a történet játszódik, szebben van megkomponálva.
– Új mechanika került a parkour és a harc rendszerébe: a kötelek használhatók, van mérgező lövedék, állítható csapda, a klónokat gubókból kilőve távolabb is létrehozhatjuk, és ez csak három dolog volt.
– Nagyon fontos és nagyon sok szeretettel fogadott javítás, hogy Styx most már nem esik le a párkányokon, ha nem akarjuk. Nem fogyaszt továbbá ambert az Amber Vision, amber, life potion (és megannyi más) pedig gyártható. Ez utóbbira az ember húzhatja a száját, de felesleges: az alapanyagokat így is össze kell szedni, taktikázni kell, áldozatot hozni, hogy az ember inkább ambert gyárt, vagy inkább „kölnit”, ami elrejti a törpék elől.
– A boss harcok (mert kettő is van) sokkal jobban passzolnak egy parkour/stealth játékhoz.
– Komoly változás: nincs térkép. Nincs. Semmi. Ezt én mondjuk nagyon csíptem, függetlenül attól, hogy elég sokszor sikerült eltévednem a különböző pályákon. Bátor dolog, de szerintem működik, és fentebb tolja az amúgy sem kis kihívást.
Ami kevésbé tetszett:
– A játék rövid volt, legalább is az előzőhöz képest.
– Mi volt ez a befejezés? Úgy értem, spoiler
És igazából ennyi. Hallottam olyat, hogy már megint sírnak az emberek amiatt, hogy „jaj milyen már ez a harcrendszer”, de tekintve, hogy Goblin nehézséggel toltam végig, így a kérdés teljesen irreleváns. Nem szabad ezt a játékot az Assassin's Creed szériához hasonlítani, mert amíg az a harc mellett tartalmaz stealth elemeket, úgy a Styx játékok rendesen büntetnek, ha rajtakapnak.
Hallottam még olyat is, hogy nem tetszett a népeknek Styx negyedik falat döntögető kiszólásai. Ezek burkoltan vannak a játékban, és kendőzetlenül minden elhalálozás után, ahogy kedvenc zöldbőrűnk az orrunk alá dögöli: ezt rendesen elcseszted. Én azon kevesek egyike lehetek, akiknek bejöttek ezek a dumák is, ahogy kábé minden, ami a kobold mocskos száján kicsúszott.
Igazából csak nagyon kevés kérdésem maradt, de az is a sztorit célozza. spoiler Tetszett egyébként a játék világa, bár a sztori itt sem valami fene nagy dolog, a naaagy csattanót valahol a játék elején ki tudja találni az, aki nem vagy és félhülye. Ettől függetlenül tetszett a dark elfek világa, ami egyszerre volt „hagyományos”, és egyszerre volt újdonság is.
Nagyon fontos, el is fejeltettem megemlíteni a Master of Shadows értékelésnél: ez a játék nagyon tudja, hogyan kell menteni. Tökéletes benne. Ha az ember (kobold) éppen zuhan a halálába, vagy észrevették, akkor az aktuális állást nem lehet elmenteni. A játék egész egyszerűen nem hagyja. Ha anno, amikor a Tomb Raider 1-2-3-4-5-tel játszottam, ugyanígy lett volna, akkor nagyon sok hajtépéstől megkíméltem volna magam.
A játékot továbbra is azoknak ajánlom, akik szeretik ÉS igénylik a színtiszta lopakodós játékokat, nekik továbbra is sok szeretettel!