Fejlesztő
Ebb Software
Kiadó
Ebb Software
Kepler Interactive
Platformok
PlayStation 5
Windows
Xbox Series X/S
Most játszik vele 1
Várólistára tette 15
Kívánságlistára tette 2
Kiemelt értékelések
Scorn (2022) videójáték 80%
Nagyon éltem ezt a röpke 6 órát. Leginkább walking simulator és puzzle game-ként funkcionál, és bár a gunplay-ben akadnak ötletes megoldások, e téren lerí a határozatlanság. Az aprólékosan kimunkált art design-nal felvértezett zseniális atmoszféra viszont mindent uralt.
Átjárta az egészet az agónia, amit szintén részletes, durván ábrázolt testhorroron keresztül éreztettek. Mintha egy élő szervezet belsejében haladtam volna, ahogy a fegyverek és az egyes mechanizmusok panelei is izmokból, inakból, csontokból állt volna össze. Elképesztő. Se térkép, se dialógus, se kapaszkodó nincs, a háttérsztorit látképek, cselekedetek alapján lehetett valamennyire teoretikusan fejtegetni. Nagyon tetszett, hogy magamra voltam utalva, ezáltal még inkább idegennek éreztem magam ebben az ismerősnek ható, mégis ismeretlen világban.
Amit amúgy nyomatékosít a pokoli erős soundtrack. A fegyver váltást, újratöltést, lőszer utánpótlást és hp utántöltést kreatívan oldották meg, viszont tényleg beleerőltetettnek hat ez a mechanika, ami amúgy a játék vége felénél lévő harc(ok) közben ütköztek ki legjobban.
Mindezekkel együtt ettől a fejlesztő csapattól, egy kezelhetőbb gunplay-jel simán vevő lennék egy Alien játékra, mert azt az esszenciális Giger által vizionált légkört olyan profizmussal adták át, amire szerintem a néhai mester is elismerően bólint odafent.
Scorn (2022) videójáték 80%
Azt hiszem, ez a legbizarrabb játék, amivel valaha játszottam, ami nem kis szó, ugyanis bő húsz éve vettem az első konzolomat. Nehéz bármit is írni a Scornról. Mindenféle klasszikus gamer-elvárásnak középső ujjat mutat. Egy tetves szó nem hangzik el, egy darab tutorialt vagy hintet nem ad, és a történet megértéséhez nulla szöveges segítséget nyújt. Semmi, nichts, nada. Ennyire zéró fogódzkodó még a soulslike-játékokra sem jellemző. Eleinte tényleg csak egy sétaszimulátor (még mindig utálom ezt a szót), különös rejtvényekkel – amik sokkal inkább szólnak a környezet, a minket körülvevő világ kiismeréséről, mint a logikáról –, majd később amolyan túlélőhorrorrá avanzsál, de a lövöldözést hagyni kellett volna, ugyanis az eléggé darabos, illetve elrontja az addigi, furcsán meditatív hangulatot.
Ugyanis van itt iszonyúan vaskos atmoszféra, zavarbaejtően groteszk és weird helyszínek, lények, avatatlan szemnek gyomorforgató jelenetek, és valami transzcendens, zsigeri, ugyanakkor homályos történet-féleség születésről, életről, halálról. No meg az H.R. Giger művészete előtti tiszteletteljes főhajtás. Ha valami, akkor a Scorn aztán tényleg nem való mindenkinek, hamarabb nevezném művészeti alkotásnak, egy borzalmasan sötét belső tripnek, egy megelevenedett rémálomnak, mint videójátéknak. Ezek az aspektusai legalábbis sokkal erősebbek, mint maga a játékmechanika. Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mivel rukkol elő legközelebb a szerb csapat.