A PlayStation univerzum egyik legnagyobb hőse, Kratos és fia, Atreus visszatérnek a nagysikerű God of War folytatásában, amely tovább viszi az északi mitológiai kalandokat! A God of War: Ragnarök minden eddiginél látványosabb és izgalmasabb cselekményt ígér, egy nagyszabású egyjátékos… [tovább]
God of War: Ragnarök (2022)
Fejlesztő
Santa Monica Studio
Kiadó
Sony Interactive Entertainment
Író
Cory Barlog
Platformok
PlayStation 4
PlayStation 5
Most játszik vele 3
Kedvencelte 12
Várólistára tette 21
Kívánságlistára tette 14
Kiemelt értékelések
God of War: Ragnarök (2022) videójáték 95%
Pro:
● Kell ezt egyáltalán említenem, hogy ez a játék meseszép? Folyamatosan leálltam fotózni és ámulni-bámulni a tájakat, annyira gyönyörű.
● A zene eszméletlenül jó! Már nem is vagyok annyira salty, hogy nem a Plague Tale nyert game awardson.
● Minden kifogásom az első játékkal szemben platformerkedés-mászkálás kapcsán megszűnt.
● A harcrendszert egyszerűen imádtam.
● Míg az előző résznél engem a felfedezés nem kötött le és a különféle mellékküldetések sem, itt élveztem az egészet. Elbolyongani az apokaliptikus Midgardban kifejezetten kellemes volt.
● A társak kezelése A+ spoiler és amit más kritikusok felhoznak én nem értettem vele egyet, pedig féltem tőle nagyon.
● Az accessibility lehetőségeket meg kell említenem, mert végig a süketnek való mindennel játszottam (jó, na, vannak hallásproblémáim) és iszonyatosan sokat segített és kényelmes volt.
● A történet kellemes akció mozi egy kis szívvel és lélekkel – A SZÍNÉSZEK ESZMÉLETLEN JÓK! ((Na most lettem nagyon dühös, hogy a Spider-Man 2-ben lecserélték a színészt, aki Venomot játszaná, mert itt egyszerűen annyira jól hozta Heimdallt, jézusom, miért kellett leváltani?))
● Az új karaktereket egyből megszerettem, ez a színészeknek is köszönhető persze (meg az írásnak), végre nem csak Atreus és Kratos volt a középpontban.
Kontra:
● A bugok – értem én, új játék meg minden, de amikor újra kell töltenem valamit, mert nem halad tovább a küldetés? Mínusz egy pont – főleg a pár AI pathing buggal és a vizuális bugokkal. Na, amikor megérzem, akkor megy egy csillag. (Nem volt olyan rossz, mint a Horizon, de akkor is.)
● A történet ütemezése: Annyi új szereplő van, de annyi… És mindegyik iszonyatosan karizmatikus, és spoiler ettől pedig az egész egy kicsit darabos lesz. Túl sok mindent akartak belezsúfolni, de kevés idő alatt, és van ami nem működik. Atreus találkozik Angrbodával (aki mennyire be volt reklámozva), látjuk, majd eltűnik, ugyanez Skjöldr, Freyr minek is volt itt? Egyszerűen történetvezetésileg ezek a feltűnő, majd órákra eltűnő karakterek, nekem nem jöttek be. (Megoldás: lehetett volna pár küldetéssel hosszabb.)
● Az az egy nevetségesen könnyű boss. spoiler
● Bár állítólag az előző részben is ennyire shaky cam volt a cinematic, itt annyira zavart, hogy rosszul lettem a játék közben. :D Tudom, az én készülékemben van a hiba, de ez a folytonos drámain rázás engem nagyon zavart.
Összességében: Én a gameplayt és a karaktereket jobban szerettem ebben a részben, de jobban szétesik a történetvezetés. Attól függetlenül nagy szerelmem lett ez a rész is. ♥
Játékidő: 34.5 óra
God of War: Ragnarök (2022) videójáték 95%
Ez bizony túlszárnyalja az előző részt. Jobb történet, izgalmasabb és érdekesebb karakterfejlődések, erős drámai pillanatok, a végjáték különösen epikus volt. Játékmechanikailag nem sok a változás, de ez nem is baj, ez már az előzőben is közel tökéletes volt. Amit kiemelnék még, az a mellékküldetések mennyisége és minősége, ami szinte páratlan, nagyon élvezetesek. Tiszteletünket tehetjük mind a kilenc birodalomban, ami dicséretesen változatos környezetet biztosít, élvezet a felfedezés, pedig még csak nem is nyílt világú játék. A grafika ismételten gyönyörű, a képfrissítés 95%-ban tükörsima, fluid. Igazából nem nagyon tudom megindokolni, mi hiányzik a tizedik csillaghoz, talán az, hogy a történet számomra még mindig nem kapott kellő súlyt, teret, illetve érzelmi töltetet. Valamiért így érzem. De amúgy minden szempontból profi munka, kiváló játék, és azért a 9/10 az egy elég jó értékelés, ezzel tulajdonképpen megy is a kedvencek közé.
God of War: Ragnarök (2022) videójáték 95%
A sztorit befejeztem… Még van 1-2 dolog, talán megcsinálom a platinát. Hát… Eldobtam az agyamat. És a végére egy csöppet el is érzékenyültem… Nekem mindenképp Game of the Year, és rettenetesen remélem, hogy egyébként is az lesz, mert tökéletes, ahogy van. 10/10, kedvenc. Végem van :')
God of War: Ragnarök (2022) videójáték 95%
A God of War Ragnarök határozottan nem fog csalódást okozni azoknak, akik szerették az első epizódot. A két főszereplő viszonya, karakteríveik, az ezekre épülő drámai szegmensei a történetnek egyszerűen kiváló emocionális élményt kínál, amelyre nem sok játék képes. Emellett a Ragnarök egy igazi blockbuster fantasy, egy eposzi kaland, amiből kár kimaradni. Látványos, pörgős és megérintő. Azt hiszem november végén már nyugodtan kijelenthető, hogy ez a játék az év egyik, ha nem legminőségibb darabja. Természetesen vannak apró hibái, de minden más annyira jól működik, hogy a végére el is felejtjük őket. Nekem is alig jutottak eszembe.
Bővebben: https://www.roboraptor.hu/2022/11/04/god-of-war-ragnaro…