Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
Idézet a játékszabályból:
1898-at írunk. Nyolc évvel ezelőtt a végtelenül gonosz Drakula gróf Londonba utazott, hogy létrehozza az
élőholtak birodalmát. Egy maroknyi istenfélő léleknek azonban sikerült keresztülhúznia a számításait és elpusztítani őt, éppen saját kastélya… [tovább]
Idézet a játékszabályból:
1898-at írunk. Nyolc évvel ezelőtt a végtelenül gonosz Drakula gróf Londonba utazott, hogy létrehozza az
élőholtak birodalmát. Egy maroknyi istenfélő léleknek azonban sikerült keresztülhúznia a számításait és elpusztítani őt, éppen saját kastélya árnyékában. Vagy legalábbis így hitték…
A vámpírok ura valahogy túlélte azt az éjszakát, és szörnyű bosszút fogadott az élők gyanútlan világa ellen. Most, majd' egy évtizeddel később, újra útra kelt, hogy förtelmes kórságát terjessze. Azonban a múlt hibáiból tanulva ezúttal sokkal körültekintőbben szövi terveit.
Sok tudós elme áll értetlenül a közelmúlt rejtélyes halálesetei előtt, de akad, aki tudja, mi rejlik a háttérben. Ezen kevesek közül négyen ismét összefogtak, és szent esküvel fogadták, hogy bevégzik a feladatot, amelybe nyolc éve
vágtak bele. Drakula gróf ezúttal nem menekülhet!
Ám Drakula sem bolond. Nem játssza el újra a mit sem sejtő préda szerepét! Régi adósságok törlesztésének jött el az ideje, és a gróf meg fogadta, hogy az ostoba halandók most megismerik Drakula dühét!
A Drakula dühe társasjáték 2–5 játékos részére 2-3 órán át nyújt szórakozást. Az egyik játékos Drakula gróf szerepét ölti magára, a többiek pedig együtt küzdenek ellene a vadászok szerepében: mint Abraham Van Helsing
professzor, Wilhelmina Harker asszony, dr. John Seward és Arthur Holmwood, akit lord Godalmingként is ismernek. Ezek a bátor emberek megfogadták: felkutatják a gróf hollétét jelző nyomokat, hogy megtalálják és megállíthassák, mielőtt elhinti egy vámpírbirodalom magvait.
A Drakula dühe játékban legfeljebb négy vadász játékosa fog össze a magányos Drakula játékosa ellen. Ha Drakula nyer, a vadászok mind veszítenek. Azonban ha a vámpírt legyőzik, a vadászok együtt, egy csapatként nyernek.
A játék menete a következő: minden körben Drakula lép először. Elsőként a napszakjelzőt mozgatja eggyel előrébb. Ezután a helyszínkártyák segítségével titokban utazik a városok közt.
Ahol csak megfordul, a gyanútlan vadászok számára szörnyű veszélyt jelentő meglepetéseket hagy maga után. Amennyiben egy olyan városba érkezik, ahol egy vadász is tartózkodik, azonnal megtámadja őt. Ha végzett az utazással, Drakula játékosa felfrissíti a bonyodalomjelző- készletét, és a köre véget ér.
Ezt követően a vadászok meghatározott sorrendben cselekedhetnek. Egy vadász, ha rá kerül a sor, először új helyszínre mozoghat. Ha ott egy bonyodalomjelző rejlik, szembe kell néznie annak hatásaival. Amennyiben Drakula maga tartózkodik ott, meg kell mérkőzniük egymással.
Ha azonban a helyszín üres, a vadász pihenhet vagy felszerelkezhet, hogy visszakapja életerejét vagy értékes tárgyakhoz és eseménylapokhoz jusson. Utána a következő vadászon a sor.
A vadászok együtt, egy csapatként munkálkodnak Drakula felkutatásán és legyőzésén.
Ennek érdekében nyomokat keresnek, következtetéseket vonnak le és megpróbálják kitalálni a lépéseit. Ezalatt Drakula próbál túljárni az eszükön és elég időt nyerni ahhoz, hogy annyi új vámpírt állítson az oldalára, amennyi a játék megnyeréséhez szükséges számára.
A vadászok akkor nyernek, ha Drakula vérpontjai 0-ra csökkennek – ehhez meg kell találniuk és harcban le kell győzniük. Drakula akkor nyer, ha a vámpírpontjait 6-ra növeli azáltal, hogy új vámpírokat hoz létre, harcban legyőzi a vadászokat és túlél egy-egy újabb napot. [bezár]