Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

videójáték 7 11

A Need for Speed: Hot Pursuit egy 2010-ben megjelent videójáték, az Electronic Arts által kiadott Need for Speed széria tizenhatodik része.

A játékot a Burnout széria fejlesztője, a Criterion Games készítette. A standard változat mellett megjelent egy limitált kiadás is, amely további… [tovább]

Need for Speed: Hot Pursuit Remastered

Remastered kiadás: Xbox One, PS4, Nintendo Switch, Win

2020
Hirdetés

Most játszik vele 1

Kedvencelte 3

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

Papp_Bence_Gábor 
Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

Need for Speed: Hot Pursuit (2010) videójáték

Most játszottam (csak) ki, és meg kell mondjam, minél többet játszik vele az ember, annál jobban érzi, hogy nem jó játék. De nem akarok senkit eltántorítani ezen játék űzésétől, ezért most leírom először azokat a dolgokat, amiért ez egy JÓ játék.
1. A 2010-ben kiadott játék egész jó grafikával rendelkezik. Látványos jelenetek vannak benne.
2. Számomra a legpozitívabb dolog a játékban a hangok voltak. Jók a zenék, jók az effektek, és összességében „menő” hangzása van az egész gémnek.
3. Pozitív játékélmény.
És most akkor jöjjön a feketelevel: Sajnos a fenti attribútumok ellenére azt kell, hogy írjam, ez egy bughalmaz. Teljesen illogikus, sokszor pedig inkonzisztens dolgok történnek benne. Ezek a játékhibák persze sokszor az én oldalamon is voltak (segítettek), de még annál is többször okoztak bosszankodást számomra. Megpróbálom összeszedni az engem zavaró dolgokat, a teljesség igénye nélkül.
1. Már ha belépsz a karrierbe (csak a térképig), számolja a játék az időt, mintha versenyeznél. Ellenben a rendőridődhöz nem adódik soha így.
2. Ütközéskor (legyen szó bármelyik autóról) az animáció úgy van megcsinálva, hogy szórja a szikrákat az autó a levegőben, mint amikor valaminek surlódik. Oké, hogy Seacrest megye, de ott sem ilyen kemény a levegő, hogy random elkezdjen szikrákat hányi.
3. Turbózás közben ha rányomsz egy EMP-zavarót, elmegy a játék hangja (a turbóé), és olyan, mintha be lenne dugulva a füled. Ez a jelenség addig tart, ameddig a turbórendszer nem lesz újra inaktív.
4. Turbózáskor ha észreveszel egy új rendőrt (pár másodperces jelenet), akkor elhajlik a tér, mert a turbó effekt rajtamarad a lassított cuton.
5.1. Többször találkoztam azzal a buggal, hogy az eredményjelző nem frissített az autók felett. Teszem azt én 3. helyen autóztam, de még mindig elsőnek írt. Ekkor szoktam azoknak a kiírásoknak örülni, amikor a második helyen haladsz, és közli a játék, hogy mennyivel vezetsz az ötödik előtt.
5.2. Akkor sincs jól megkoreografálva a sorrend, ha levágást alkalmazol, akkor általában az első helyre dob, hiába vannak valamivel előtted még a többiek. Ekkor
6. Ami a legjobban szembetűnt a játéknál, hogy a megnyitáskor, illetve letálcázáskor egy csomó ideig csak fekete képet kapok. Mintha nem tudná elkapni a monitort a jel. 2010-es játék, nekem egy elég jó pc-m van rá, ez teljesen más ok, mint mondjuk egy gépigényes modern játéknál, ahol tölt erősen a gép, hogy újra felnyissa nagy ablakba. Itt már tudsz lépkedni, versenyezni (stb.) a játékbanm, csak a black screen miatt nem látod.
7. Az egyik hotel shortcutnál azt mondja be a rendőr diszpécser hölgyike, hogy bementél a „forest”-be, azaz az erdőbe, miközben a városban lévő hotel betonbejáróján haladsz épp át.
8. Ha sikerül egy hirtelen, késői irányváltsással egy hosszú levágást megcsinálnod (és nem jön eredetileg utánad a rendőr), akkor is utánad fogja dobni a játék legalább az egyiket. Nem éri meg ezzel trükközni, egyszerűen nem éri meg jól vezetni.
9. Nem éri meg jól vezetni a játékban akkor sem, ha útzárak vannak előtted. 250-350-es tempónál az az egy autónyi hely baromi kicsi, szinte biztos ütközés lesz belőle. Furcsa, hogy pont egy autós játék sarkall arra, hogy ne te légy az első. Na mindegy.
10. Néha megjelennek random autók, és nem a horizont távolságában.
11. Az előzőhöz nagyonh hasonlatos az is, amikor sok rendőr üldöz, és nem tudom, hogy miért, de van egy-egy event, ahol bedob eléd egy eredetileg téged üldöző autót, ráadásul veled szembe jön. Ilyen inkább a 2005-ös Most Wantedben van (SUV-ok), de ott legalább direkt és nem bugként.
12. Vannak olyan eventek, ahol a helikopter megjelenik az égbolton (egyhelyben), majd eltűnik (nem elrepül), és újra megjelenik.
13. Ha turbózol, a sebességkülönbség miatt az életcsík a target vagy a rendőrök felett többször elcsúszik, lemarad az autótól.
14. Bármi történik is a mögötted lévőkkel, nem akadnak be örökre, nem járnak pórul, mert a jég automatikusan visszeteszi őket 200 km/h-val mögéd. Nem sarkall arra a játék, hogy jó pilóta legyél, mert úgyis felzárkóznak. Míg az előző NFS-ek valamennyiében ha rácseszett az ellenfél, akkor rácseszett.
15. Számomra nagyon vicces, hogy a játékban szereplő luxussportkocsik fele soha nem volt driftre tervezve, nem is lehet velük a valóságban, pont azért versenyautók, hogy stabilan fussanak akár 300 fölött is a kanyarban. Erre nekünk hogyan kell kanyarodni nagy sebességnél? Drift XD MINDENNEL. Ugyan már.
16. Ha valakit kilökünk a pályáról, és mondjuk az úthoz képest alacsonyabb helyre esik (pl. hegyoldal), akkor követi a kamera, de csak az autót. Tehát játékban csak a földet látjuk, mert a cam nem megy utána.
17. Ha versenyzőként kiiktatok a társaidat (emp, szöges útzár, ütközés etc.), kiesnek, majd a sor végére újra bedobja őket a gép. Ez is átcseszés, nem tudod őket teljesen lezúzni. Sok értelme nincs.
18. Ha EMP-vel mérsz be egy célpontot, és belemegy az útzárba, akkor rögtön misseled. Amit egyáltalán nem értek.
19. Bármilyen gyors/lassú vagy, a heli mindig tudja, merre mész. Előre.
20. Egyes (általában az új típusú, tehát cut scenés) rendőrkocsik, amikor egyhelyben állnak és te felölkeled, nyomhat akár három szaltót is a levegőben, akkor is max 3. csík meg le.
21. Aranyszabály a játékban: ha előlről mész neki valakinek, te okozol kárt, ha a hátsóddal ütközöl neki valakinek, azt a játék úgy veszi, hogy ő talált el téged. Rohadt idegesítő, mert hátulról mindig csak te jársz rosszul, pedig ha satuzol a másik előtt, neki nagyobb gáz valójában.
22. Ütközésnél a leváló „roncsdarabok” szétszóródnak a földön, majd mind eltűnik.
23. Nem ugyanazok a szabályok vonatkoznak rád, mint a többi versenyzőre. (Ezt sajnos többször is tapasztaltam.) Ha mi belemegyünk az útzárba-> ütközés, ha ők, lehet, hogy csak arrébb pattannak (a szögtől függ.) Ja, és nekik ezért nem vesz le kondíciót a játék, tehát a villogó piros „hp-val” ütköznek, akkor sem sínylik meg. Fair.
24. Ha közvetlen ott van a versenyző mögött, és ő előtted ütközözik, akkor te rögtön lezúzod. Ha kicsúszol abból a fél másodperces intervallumból, akkor te is ütközöl, pedig se a sebesség, se a szitu nem változott…
25. Ha beérsz a célba, és olyan a jelenet, hogy befarolsz (megállsz), remegnek egy helyben a kerekek.
26. Célbaéréskor ha oldalt érsz be egy vad hajszánál (ahol a két autó van), akkor nem lesz ütközés, hanem a nekimenés után középre dob a játék, és mintha mi se történt volan: megy tovább a jelenet.
26.1. Olyan befutó is van, hogy átmegy az összes előtte lévő autón, amit a futam közben nem lehetne.
27. Van legalább egy event, ahol hallatszódik a villámlás, de az égen nincs jele a viharnak, villámnak.
28. Egy eseménynél vettem észre, hogy az időt nem jól kalibrálták be: 07:00-kor kezdődik (reggel), és mire befejezed a futamot, sötétbe futsz be. (Nem, nem olyan hosszú, hogy 15 órának kelljen eltelnie a játékban.)
29. Van néha az EMP-nek egy olyan bugja, ha beméred az illetőt, nem „zoomol” rá a célpontra, nincs jelent, csak kiírja, hogy sikeres, majd eltelik két másodperc, és látod (de szintén versenyszituban, nem jelenetben), hogy megrázza. Ezt nem tudom, mitől függ, vagy mi tudja generálni.
30. Ha ütközöl, de közben átérsz a célvonalon, a végső jelenetben felpattan a kocsid, és visszaspawnolsz.
31. Ha egy hajszolás következtében a gyanúsítottat lelököd a pályáról (mondjuk a szakadékba), akkor a végén lévő elkapásol jelenetnél visszadobja az útra.
32. Ha én megyek bele az előttem karambolozó versenyzőbe, én is ütközök, de ha én ütközök elől, ők úgy jönnek nekem hátulról, hogy nem borulnak fel, csak arrébb pattannak, és hajtanak tovább. Igazságtalan.
33. Ha sem rendőr, se civil autó, se repcsi/se az Atyaúristen nincs ott körülötted, akkor is bemondja a rendőr diszpécser, ha levágást alkalmazol. De ki adja ebben az esetben neki az infót, ha nincs is szemtanú? Nem túl reális.
34. Ha rendőrként mész el közel egy autóhoz, csak a saját sávodban kapod meg a „Meleg helyzet”-es nitrót és achit, ellenkező sávban nem tudsz érte kapni (szembelévő forgalom). Azt nem értem, hogy ebben mi a logika? Az, hogy a rendőr villogóval mehet ott is, ezért nem annyira különleges? Akkor a saját sávjában pláne nem kéne különlegesnek lennie!
35. Számunkra „jó”, vagyis inkább hasznos bug az az, ha az esemény közben van valamilyen split scene (lezúzol valakit, emp-t befogod stb.), akkor az utána következő akadályok nem érnek téged negatívan. Értem ezt úgy például, ha visszajátssza a játék, hogy a szöges útzár működött, és visszaérkezve a real-time futamba előtted egy útzár van, nem fogsz ütközni. Ugyanez érvényes a szöges útzárakra is: áthajthatsz rajtuk, nem fogsz megpörögni. A visszajátszások utáni robotkormányzás nagy segítséget ad, de van úgy, hogy a gép is sz@rul vezet.
36+x. Egy biztos, a játéknak egy elég sajátos fizikája van, amit ha megtanul az ember, élvezhető játék lesz. A kiütött autók a kerítés tetején tudnak pattogni, bele tudnak ragani, és a lezúzás után elég fura fizikai hatások reprezentálódnak. Összességében nem bántam meg, hogy megvettem és végigtoltam a játékot, de azt azonban szeretném jelezni, hogy közel sem a Hot Pursuit az NFS-széria legjobb darabja (semmilyen szempont szerint se). Ha a visszajátszásokat és a lassításokat, illetve az elnyomhatatlan jeleneteket kivennénk a játékból, igen rövid, talán 30-35 óra alatt is ki lehet vinni.
Az autolog még a mai napig működik, azonban online játszani csak akkor lehetséges, ha vannak olyan barátaid, akikkel előre megbeszéled. Játékost találni szinte lehetetlen.


Hasonló játékok címkék alapján