A Stanley Parable egy belső nézetes játék melyben a felfedezésen van a hangsúly. Stanley-ként fogsz játszani, és nem fogsz Stanley-ként játszani. Egy történetet fogsz követni, nem fogsz követni egy történetet. Lesz választásod, nem lesz választásod. A játék véget fog érni, a játék soha… [tovább]
The Stanley Parable (2013)
Videók
Szereplő | Szinkronhang |
---|---|
The Narrator | Kevan Brighting |
Second Narrator | Lesley Staples |
Stanley's Wife | Aviva Pinchas |
Tervező
Davey Wreden
William Pugh
Fejlesztő
Galactic Cafe
Kiadó
Galactic Cafe
Grafikus
Andreas Jörgensen
Zeneszerző
Blake Robinson
Yiannis Ioannides
Christiaan Bakker
Programozó
Jesús Higueras
Kedvencelte 5
Várólistára tette 5
Kívánságlistára tette 2
Kiemelt értékelések
The Stanley Parable (2013) videójáték 89%
Azt hittem az Ultra Deluxe kiadás csak egy sima felújított változata a réginek. Így egy kicsit váratlanul ért, hogy mennyi újdonság van benne és kis túlzással egy folyatást is kapunk. Továbbra is zseniális, humoros és elgondolkodtató játék a Stanley Parable, amit mindenkinek csak ajánlani tudok. Spoilermentesen nem igazán lehet beszélni róla, így legyen elég annyi, hogy egy Stanley nevű főhőst kell irányítanunk, aki egy nap az irodájában tartózkodva azt veszi észre, hogy nem kap több utasítást és mindenki eltűnt a munkahelyéről. Egyedül a Narrátor „van vele”, aki nevéhez híven folyamatosan kommentálja az eseményeket, illetve valamennyire utasítja is a játékost.
Elég sok irányba lehet elvinni a történetet és minden alkalommal, amikor visszakerülsz a 427-es számú irodába, jön a késztetés, hogy újra elindulj és kihozz egy másik befejezést.
Nekem, ha minden igaz, most sikerült majdnem az összes befejezést megtalálni, egyedül az Epilogue-ot nem tudtam előcsalni. Majd lehet valamikor nekifutok újra, mert ehhez kapcsolódik a „Test Trophy Please Ignore” nevű trófea. Bár annak ellenére, hogy mindössze 6 trófea hiányzik, nem vagyok benne biztos, hogy platinázni akarom, mert van egy olyan trófea, hogy egy egész keddi napon keresztül kell játszani a Stanley Parable-lel. A játék egyébként olyan szinten megengedő, hogy megelégszik azzal is, ha csak fut, nem kell ténylegesen játszani. De nem vagyok benne biztos, hogy 24 órán keresztül akarom folyamatosan bekapcsolva tartani a PS-emet csak ezért. A többi trófea egyébként simán behúzható. Igen, még az is, ahol 10 évig nem szabad elindítani a játékot. :D (Kis cheat kell hozzá, de megoldható.)
The Stanley Parable (2013) videójáték 89%
Stanley fogta magát és feltöltötte a Steam egyenlegét, hogy megvehesse a The Stanley Parable c. játékot. Amint lejött a program, rögtön belevetette magát, hogy megállás nélkül játszon eme remekművel. És Stanley életében először boldog volt.
Szeretnél te is olyan boldog lenni, mint Stanley? Akkor tedd azt, amit ő.
The Stanley Parable (2013) videójáték 89%
Nagyon fura, rendhagyó játék. A neten azt olvastam, hogy a játékos játékhoz való viszonyát forgatja ki a game, de nekem sokkal jobban tetszik a társadalomkritikus értelmezés. A szabad akarat és annak illúziója, a termelésközpontú, lelketlen biorobotokat gyártó, kapitalista társadalmunk görbe tükre. Vicces, drámai, meta, intelligens, akár filozófikus, szürreális. Elismerésre méltó szellemi termék.
Népszerű idézetek
When Stanley came to a set of two open doors, he entered the door on his left.
The Stanley Parable (2013) videójáték 89%
This is the story of a man named Stanley.
Stanley worked for a company in a big building where he was Employee #427.
Employee #427's job was simple: he sat at his desk in room 427 and he pushed buttons on a keyboard.
Orders came to him through a monitor on his desk, telling him what buttons to push, how long to push them, and in what order.
This is what Employee #427 did every day of every month of every year, and although others might have considered it soul rending,
Stanley relished every moment the orders came in, as though he had been made exactly for this job.
And Stanley was happy.
And then one day, something very peculiar happened.
Something that would forever change Stanley;
something he would never quite forget.
He had been at his desk for nearly an hour when he realized that not one single order had arrived on the monitor for him to follow.
No one had shown up to give him instructions, call a meeting, or even say 'hi.' Never in all his years at the company had this happened, this complete isolation.
Something was very clearly wrong. Shocked, frozen solid, Stanley found himself unable to move for the longest time.
But as he came to his wits and regained his senses, he got up from his desk and stepped out of his office.