Neva (2024)

videójáték 4

A Neva egy érzelmekkel töltött akció-kalandjáték, amely mögött a kritikusok által elismert GRIS-t készítő csapat áll.

A Neva egy fiatal nő történetét meséli el, Albáét, aki különös kapcsolatba kerül egy farkaskölyökkel egy, a sötét erőkkel való traumatikus találkozást követően. Együtt… [tovább]

Videók

Hirdetés

Kedvencelte 1

Várólistára tette 11

Kívánságlistára tette 5


Kiemelt értékelések

Princze 
Neva (2024)

Neva (2024) videójáték

Gyönyörű prezentáció, kihívásokkal teli harcok és platformrészek. A történet egyszerű, de elgondolkodtatja az embert az élet körforgásáról. Kicsit rövid, néha dinamikátlan (a lazulós részek helyenként szerintem túlságosan is hosszúak), a harc egyszerű mechanikára épül, egyes ötletekre több időt is szánhattak volna (a tükörképes rész egyszerűen fantasztikus), mégis nagyon erős hangulata van, megéri kipróbálni.

Rémálom 
Neva (2024)

Neva (2024) videójáték

Nagyon hasonló a GRIShez, szóval persze, hogy már az első 5 percen belül bőgtem. Amúgy egy ez hangulatjáték: elképesztően bámulatos az art direction, remek set piece-ek között mászkálunk és ugrálunk. Átlagos kis platformer, és vannak ugyan képességek, de semelyik nem fog zsánert váltani, és bár néha van egy-két bajosabb rész, főleg mert nem tudtam megszokni a dupla ugrás + dodge kombót (úgyhogy ez lehet egyéni probléma volt) és akad pár puzzle is, semmi nem olyan nehéz, hogy kihívást jelentsen, még a boss fightok sem.

Mert hogy a Neva újít, és már van harcrendszer is, ahhoz képest, hogy 4 órás játék elég sok enemy variácóval. Az egyetlen hiba, hogy néha a dodge azért nem olyan tűpontos és csak háromszor üthetnek belénk az ellenségek, mielőtt meghalunk. Fight közben pedig ugyan regenerálódunk, ha tökéletesen harcolunk, de amúgy nincs heal. A harcrendszer nem kiemelkedő, de elég szórakoztató a maga nemében, ezért nem érződött csak odacsapott, tolakodó elemnek.

Gyönyörű, rövid kis játék ez. Várom a csapat következő, sírásra késztető platformerét!

Aliquam 
Neva (2024)

Neva (2024) videójáték

El nem tudom mondani, hogy mennyire vártam ezt a játékot (Mint kisgyerek a karácsonyt..) a Gris annyira mély benyomást tett rám. Persze lehet, hogy az én elvárásaim voltak túl nagyok, de ez most csalódás volt.
A grafika szép, de sokkal kevésbé érződött kézzel rajzoltnak, sokszor azt éreztem, hogy az előtér sok helyet elvesz és igazából nem látom a pályát és bár szép volt elnagyoltnak éreztem. A Gris esetében ez a vízfestékes hatás szépen érvényesült és nem elmosta, hanem kiemelte a finoman kidolgozott részeket, itt viszont egyfajta „takarásnak” érződött. Az előtér takarja a pályát, a háttér meg amúgy is elnagyolt… De ez csak a külcsín, gondoltam még a játék elején. Viszont a sztori sem vett le a lábamról. Nem mondom, a játék kiinduló pontja nagyon meghatott, de aztán valami mást, és többet vártam volna. Valami történetet, ami legalább sejteti, hogy kik vagyunk mi és mivel állunk szemben stb… a tény helyett, hogy vagyunk mi, meg van a „gonosz”.
A pálya hatalmasnak tűnik, de azt éreztem, hogy feleslegesen ilyen nagy. Kilométereken keresztül futunk és közel-távol nincs semmi, csak a tájban lehet gyönyörködni. Aztán meg egyszerre az arcunkba kapunk egy sor akciót és ügyességet igénylő pályarészt úgy, hogy előtte nem sok lehetőség volt a kombókat 'gyakorolni'. A másik dolog, ami nagyon szemet szúrt és hiányoltam a Grissel szemben, hogy Grissel folyamatosan fedezzük fel a világot és ennek megfelelően folyamatosan és apránként tanulunk meg új képességeket, itt lényegében mindent tudunk már az elejétől, változatosságot csak a pályaelemek jelentenek.
Annak ellenére, hogy a Gris szól a gyászfeldolgozásról és annak stádiumairól, ami egy elég nehéz, mély, és „behúzós” téma és a játék nagyon érzékletesen mutatja be (háttértudás nélkül is pontosan érzi az ember, hogy mi ez, és melyik stádiumnál járunk) de nem taszít minket mély depresszióba, mert a képi világában mégis ott van a finom szépség és valahogy olyan kedves az egész. Most azt éreztem (különösen az ősz pályán), hogy eret vágok magamon, annyira nyomasztott..
És bár szép a játék, az évszakok közti különbséget nekem néha csak a színezés változása jelentette (kivétel a tél ott mindent hó borított meg köd..) Ez a hangulatára is rányomja a bélyegét..meg az enyémre is…A játék négy évszakot ölel fel, nyáron kezdődik és a tavasz az utolsó, viszont ami igazából valóban „játszható” az az első 3 évszak, tavasszal gyönyörködünk a tájban és megnézzük a befejező bejátszást… aminél kicsit szintén többet vártam volna ((még az is megfordult a fejemben, hogy igazából most vagy az előzményt játszottuk le, és így jutunk el a jelenbe…de a farkas-szarvas kölyök névváltozás miatt elvetettem az ötletet, de azon túl, hogy a „történelem ismétli önmagát” csak most happy end lett a vége, nem sokat adott)).


Hasonló játékok címkék alapján