Mae Borowski miután otthagyta az egyetemet, hazatér az omladozó bányavárosba, Possum Springsbe, hogy újra a céltalan életét élje és újra felvegye a kapcsolatot a barátaival, akiket hátrahagyott. De semmi sem ugyanaz. Az otthona valamiért más, és a barátai felnőttek és megváltoztak. A levelek… [tovább]
Tervező
Alec Holowka
Scott Benson
Fejlesztő
Infinite Fall
Secret Lab
Kiadó
Finji
Platformok
Linux
MacOS
Nintendo Switch
PlayStation 4
Windows
Xbox One
Most játszik vele 4
Kedvencelte 7
Várólistára tette 23
Kívánságlistára tette 10
Kiemelt értékelések
Night in the Woods (2017) videójáték 85%
Pro:
● A történet másik fele nagyon hangulatos. Nagyon adja a kisvárosi atmoszférát (már megint amerikai kis bányaváros a helyszín), a változás elkerülhetetlenségét, a vágyakozást a nem létező vagy nosztalgia által megfestett dolgok után. Amikor megtörténik a törés a sztoriban Mae küszködése a felnőtté válás rossz dolgairól (munkanélküliség, tehetetlenség, az anyagi nehézségek) el vannak találva.
● Angus és Bea jelenetei elviszik a hátán a történetet, nélkülük nem lenne ez ilyen élvezetes.
● A morbid fekete humor.
● A zene!
Kontra:
● A történet első fele orbitálisan rossz. Az első három órát, úgy ahogy van, ki lehetne vágni. Tudom, hogy a vad rajongók szerint ez egy lassan felépülő történet, de igazság szerint nem. Egyszerűen olyan, mint egy magánkiadott, szerkesztetlen könyv: aránytalan. Tényleg abba is akartam az egészet hagyni, de a felétől megváltozott és koherensebb lett a történet.
Amit tudni kell rólam: engem tényleg nem zavar, ha szerethetetlen karakterek vannak, ha negatív hőseink vannak, sőt, nekem akció se kell, ez egyszerűen nem azért lesz unalmas, ez szimplán érdektelen. Mae egy életunt karakter, sokan védik a sztorit, hogy azért unalmas és repetitív, mert hát Mae ezen megy keresztül. De ez nem egy depresszió szimulátor (és amúgy is, azt is meg lehet érdekesen írni), hiába szólna a felnőtté válás rossz dolgairól és mentális betegségről, ha nem jól nyúl hozzá a témához, és a játék elején a történeti elemek abszolút nem működnek. Van egy éles törés spoiler – ami egyfelől jót tesz a sztorinak, másfelől a legnagyobb írási hiba egy ilyen éles váltás. Ugyan vannak apróbb történetbeli utalások erre, de nagyon bénán beleírt, amúgy is a történet felén túl történnek ezek meg, és nem koherens egyáltalán.
Miért kritizálom a történetet ilyen hosszan egy videojátékban? Mert ez interaktív dráma, mivel gameplay elem javarészt nincs, ezért nincs más itt.
● A gameplay elem, ami van átgondolatlan, bosszantó és nem jól megtervezett, inkább ment az agyamra. A zenés minijáték egyszerűen unalmas. Kifejezetten zavart, hogy ha emlékszel rá, amit mondanak a karakterek, és oda mész, ahova kéne, nem enged tovább, mert nem ugrik fel az a beszédopció, előtte el KELL tévedned… Van pár ilyen ugrás benne, ami nem feküdt nekem.
● Az, hogy miket választunk és attól függ a végkifejlet… ez inkább erőltetett, hogy újrajátsszuk a játékot, hiszen nem igazi döntésekről van szó, hanem lezár egy felfedezési utat, pedig felfedezés központú játék lenne… Nekem ez inkább az ellen szólt, hogy szétnézzek Possum Springsben, hiszen úgy se tudok egy menetben mindent meglátogatni, mert lezár dolgokat.
Játékidő: 6.5 óra
Night in the Woods (2017) videójáték 85%
Interaktív történetmesélés a javából. Ez a játék minden, csak nem megszokott. Szépen kidolgozott karakterek, gyönyörű grafika, magával ragadó zene – és mindemellett még van hely komoly kérdések boncolgatására is. Sokszor nem tudtam hova tenni, mégis végig nagyon valóságos volt. Nem játék – élmény.
Ha tetszett, játssz ezzel is
2 | Lost Constellation (2014) videójáték 0% | |
2 | Longest Night (2013) videójáték 0% |