A Láthatatlan egyetem könyvtárából keserves kiáltások hangzottak fel. „A tekercsek! Valaki ellopta a tekercseket! Őrség! Őrség! Hívjátok az őrséget! Segítség!!!” A könyvtáros legalábbis ezt szándékozott közölni, ám a száját elhagyó „úúk úúúk” aligha talált időben megértő fülekre. Ebből is… [tovább]
A Láthatatlan egyetem könyvtárából keserves kiáltások hangzottak fel. „A tekercsek! Valaki ellopta a tekercseket! Őrség! Őrség! Hívjátok az őrséget! Segítség!!!” A könyvtáros legalábbis ezt szándékozott közölni, ám a száját elhagyó „úúk úúúk” aligha talált időben megértő fülekre. Ebből is látszik, hogy egy orángután élete nem egyszerű. Ankh-Morpork városában biztosan nem.
Korong az egész világ
A játék Terry Pratchett jól ismert világába repít minket, egészen pontosan Ankh-Morpork városába, ahol legfőbb feladatunk, hogy idejében visszajuttassuk az eltulajdonított varázstekercseket a könyvtárba, különben nagyon nagy baj lesz!
Minden játékos a városi őrség tagja, akik beépültek egy-egy céhbe (az orgyilkosoktól az alkimistákig,) hogy különböző képességekkel felruházva, kerítsék elő a tekercseket és borsot törjenek a többiek orra alá. Végtére is a jutalom csak a sikeres megtalálónak jár, nem hagyhatjuk, hogy más arassa le azt a bizonyos babért!
Rengeteg lehetőségünk van, miközben a város utcáin barangolunk. A győzelemhez vezető utunk nélkülözhetetlen eleme, hogy felbéreljünk különböző önkénteseket (a nemesemberektől a legsötétebb alvilági figurákig), hogy segítsenek feladatunk végrehajtásában. Ennek érdekében bevethetjük bűverőnket, illetve ha ennek híján vagyunk, a piszkosabb anyagiakhoz is fordulhatunk. Önkénteseink különböző képességeinket erősíthetik, kevésbé szerencsés esetben viszont himlővel meg is fertőzhetnek minket!
Persze nem csak az önkéntesek felbérléséből áll a (korong)világ, céhünk központjából szerezhetünk fizetést, a városi őrségnél feladhatjuk körözött önkénteseinket jutalom fejében, boltokba és templomokba térhetünk be hasznos tárgyakért és varázslatokért, útba ejthetjük a kórházat, hogy kigyógyítson nyavajáinkból, szabotőröket helyezhetünk el, magunk is szabotálhatunk, igénybe vehetjük céhünk képességeit, varázslatokat használhatunk, sárkányokkal szállhatunk szembe, illetve a varázstekercsek lelőhelyén megpróbálhatjuk azokat visszajuttatni a könyvtárba. Ha ez még mindig nem lenne elég, Poggyász, a többszázlábú utazóláda is a városban kóborol (inkább száguldozik), gazdáját keresve. Aki nem ugrik félre az útjából időben, annak egyenes út vezet a legközelebbi kórházig!
Nem szégyen a futás, sőt, hasznos!
Miután eljutunk egy-egy tekercs lelőhelyére, azt elküldhetjük a könyvtárba egy vagy több önkéntesünk segítségével. Ha sikeresen megérkeznek, azaz társaink nem szabotálták őket semmilyen módon, négy tesztet kell kiállniuk, ami hűségüket, erejüket, rátermettségüket teszi próbára. Ha sikerrel járnak, a tekercs a helyére kerül. Az ötödik, utolsó varázslatot azonban már nem bízhatjuk rájuk, magunknak kell elvinnünk és próbát tennünk. Ehhez mágiatudásunkra és céhbeli szintünkre van szükség, tehát gondoskodnunk kell róla, hogy mindkettő értéke ekkorra már elég magas legyen. Ha az utolsó próbát is sikerrel vettük, a játéknak vége és győztesnek tudhatjuk magunkat!
Vélemény
A Guards! Guards! összeett játék sok szabállyal és még több lehetőséggel Szükség van egy-két partira, mire elsajátítjuk, onnantól azonban nincs megállás, garantált a többszöri látogatás Korongvilába, hisz van itt minden, mi szem-szájnak ingere: versenyfutás, szabotázs, mágia, menekülés egy veszedelmes láda elől és kooperatív sárkányölés. Kalandra fel!
Forrás: Szellemlovas.hu [bezár]