A négyzetrács mezőit celláknak, a korongokat sejteknek nevezzük. Egy cella környezete a hozzá legközelebb eső 8 mező (tehát a cellához képest „átlósan” elhelyezkedő cellákat is figyelembe vesszük, feltesszük hogy a négyzetrácsnak nincs széle). Egy sejt/cella szomszédjai a környezetében lévő… [tovább]
A négyzetrács mezőit celláknak, a korongokat sejteknek nevezzük. Egy cella környezete a hozzá legközelebb eső 8 mező (tehát a cellához képest „átlósan” elhelyezkedő cellákat is figyelembe vesszük, feltesszük hogy a négyzetrácsnak nincs széle). Egy sejt/cella szomszédjai a környezetében lévő sejtek. A játék körökre osztott, a kezdő állapotban tetszőleges számú (egy vagy több) cellába sejteket helyezünk. Ezt követően a játékosnak nincs beleszólása a játékmenetbe. Egy sejttel (cellával) egy körben a következő három dolog történhet:
A sejt túléli a kört, ha két vagy három szomszédja van.
A sejt elpusztul, ha kettőnél kevesebb (elszigetelődés), vagy háromnál több (túlnépesedés) szomszédja van.
Új sejt születik minden olyan cellában, melynek környezetében pontosan három sejt található.
Fontos, hogy a változások csak a kör végén következnek be, tehát az „elhalálozók” nem akadályozzák a születést és a túlélést (legalábbis az adott körben), és a születések nem mentik meg az „elhalálozókat”. A gyakorlatban ezért a következő lépéseket célszerű ilyen sorrendben végrehajtani:
Az elhaló sejtek megjelölése
A születő sejtek elhelyezése
A megjelölt sejtek eltávolítása
Ha a számítási igényt nem vesszük figyelembe, alternatívaként lehet két táblát fenntartani: Az egyik a régi, a másik az új. A régi tábla szerint végrehajtjuk a módosítások – az új táblán. A művelet végeztével átmásoljuk az új tábla tartalmát a régibe, és kezdjük elölről.
(Forrás: wikipedia.hu) [bezár]