A 2012-es játék bővített kiadása.
Új helyszín a Bitterblack Isle kazamata, amihez új fegyverek és páncélzat jár, valamint tartalmazza a teljes japán hangjátékot.
Dragon's Dogma: Dark Arisen (2016)
Videók
Most játszik vele 2
Kedvencelte 1
Várólistára tette 5
Kívánságlistára tette 1
Kiemelt értékelések
Dragon's Dogma: Dark Arisen (2016) videójáték 75%
Sok tekintetben nagyon jó játék, főleg, ha figyelembe vesszük milyen régi az eredeti. Ugyanakkor számtalan hibája van, de ezek egy része csak nekem személyesen gond az rpg-k és a nyílt világú játékok műfajából adódóan.
Ha jól meggondoljuk elképesztően bugyuta a sztori (az animéből is megnéztem az első részt, ez ott még hangsúlyosabban kijön, borzalmas), bár van egy sajátos hangulata, ami miatt ez többnyire nem annyira zavaró, viszont vannak olyan küldetések, amelyek ezt a bugyuta sztorit úgy a pofájába tolják az embernek, hogy a gameplaybe is bekavar.
A harcrendszernek komoly hiányosságai vannak, nem lehet ráfixálni egy ellenfélre és kitérni sem a támadások elől gurulva vagy dashelve. A támogató karakterek, a pawnok, akiket fel tudunk venni (egyszerre hármat, és köztük egy állandó kisérőnk lesz), meglepő módon hasznosak és csak néha okoznak gondot, az esetek többségében jól lehet rájuk alapozni.
Miután a játék főbossát megöltük még van lehetőség komolyabb endgame tartalomra, de mint kiderült az én 44-es szintem, amivel a bosst elintéztem többnyire alkalmatlan ehhez, a DLC tartalmához pl. 100+-os szintet javasolnak, amit nem tudom hogy lehetne így egyáltalán elérni, úgyhogy ez nekem kimarad.
Dragon's Dogma: Dark Arisen (2016) videójáték 75%
Jó játék, bár a történet végkimenetele kissé idétlen (és roppant lehangoló…).
A karakterkészítés nagyon tetszik, mindent…MINDENT lehet variálni.
A harcrendszer is klassz.
Kétszer játszottam végig, elsőre sorcerer karakterrel. A kisebb, mezei ellenségekkel sokszor megszívtam, de a boss harcokban nagyon jó ez a kaszt.
Másodszorra mystic knight karakterrel mentem, nos… A mezei ellenségeken úgy mentem át, mint kés a vajon. A nagyobb dögöket is hamar lecsaptam (trollok, küklopszok, kiméra). Némelyik boss harc is nevetségesen egyszerű volt. Viszont az a nyomorult sárkány a végén kész már némi trükközést igényelt… (Szerencsére vittem magammal a warrior pawn mellé két sorcerer-t is, a forgószeles támadással hamar elintézték őfelségét. :D)
Dragon's Dogma: Dark Arisen (2016) videójáték 75%
Hiába sorolom kedvenc játékaim közé, nem tudok maximális értékelést adni neki. Ennek oka a következő:
– véleményem szerint borzasztó a port
Ezt mondjuk már megszokhattuk sajnos a Capcomtól. Hiába az autolock, ha támadás közben minimálisan megmozdul az egér, akkor hajlamos átváltani egy másik ellenfélre, így a támadás nagy része „kárba megy”. Az irányítással is vannak gondok néha. Az optimalizálás pedig szintén nem… optimális. Furcsa dolog, hogy több gépen (beleértve az enyémet is) sokkal nagobb fps-sel megy a játék, ha az anizotropikus szűrést felveszi az ember alacsonyról 8x vagy 16x-ra. Milyen logika alapján? :D Viszont hiába van meg a szükséges rendszerkövetelmény, így is rengetegszer tapasztalok fps drop-ot, főleg mágikus támadások használata során, de akár sima futás közben is. És a fórumokot elnézve sokan ezzel küzdünk, ami rengeteget ront a játékélményen.
JAV: és ez teljesen független a felbontás nagyságától, vagy a beállított textúraminőségtől. Ugyan úgy bekövetkezik high és low beállításoknál is.
– nincs kraftolás
Hát milyen dolog ez? Még a Skyrim féle gagyi verzió sem. Semmi. Fejleszteni tudsz, de készíteni nem. Ez nálam sajnos óriási mínusz. :(
De beszéljünk a pozitívumokról is.
A karakterkészítés nagyon alapos. A főszereplő (és hűséges társa!) hangját is megszabhatjuk, sőt: a magasságát és testsúlyát is! No engem ezzel a funkcióval megvettek kilóra, hiszen 150 cm-es hölgyeményként, aki ráadásul szinte mindig magáról mintázza a karaktereit, igen csak lelombozó volt folyamatosan a ~170 cm magas modellek kényszerű használata. Az pedig pláne plusz, hogy a társunkat is épp olyan részletbemenően megszerkeszthetjük, mint főszereplőnket.
Másik dolog, ami miatt felfigyeltem a játékra, az a sárkány, ill. a történet. Úgy érzem, kissé hamar lett vége a fő sztoriszálnak, illetve a végső megoldás furcsa, de megvan a maga szépsége.
Azt még hozzátenném, hogy vannak túlságosan is „overpowered” támadások a játékban. Nem nevezem nevén, de az egyik képesség kb. 5 percesre rövidítette a végső boss-harcot…. furcsa.
Összességében tényleg egy szép játék, melynek története néha kissé monoton, de azért érdekes, egyedi. Élveztem játszani vele, kivéve amikor éppen 1 fps-sel szenvedtem.