A Bauernschlau egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 – 6 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a visszatartott információ mechanizmusra.
(Forrás:… [tovább]
A Bauernschlau egy nagyon könnyen tanulható társasjáték, 2 – 6 játékos részére, az átlagos játékidő rövidebb, csak 45 perc. A társast, a könnyebb tanulhatósága miatt, akár már 8 éves kortól ajánljuk kipróbálni. A játékmenet erősen épít a visszatartott információ mechanizmusra.
(Forrás: tarsasjatekok.com)
A játék témája a juhfarmok építése. Minden gazdának (játékosnak) van egy farmja, amely a tábla közepéből kiinduló hatszögekből áll, és amelynek határai (és így méretei) kezdetben meghatározatlanok. A kerítések elhelyezése – amelyek mindegyikén a két környező tanya osztozik – határozza meg a határokat. Néhány hatszög egyértelműen bizonyos farmokon lesz; másokért hevesen fognak harcolni (akár megszerezni, akár elkerülni!).
A cél az, hogy egy saját farm teljes legyen úgy, hogy a kerítések mindkét oldalán elérjék a tábla külső szélét a játék vége előtt (enélkül nem lehet nyerni), és a farmok közül a legmagasabb pontozású nyer (lásd alább).
A birkák vastag kartonlemezeken vannak, egyik oldalukra nyomtatva 5-től (a legjobb) -3-ig terjedő (legrosszabb) értékekkel. A játéktábla minden hatszögére egy bárány fér el.
Egy körben a játékosnak meg kell tennie az alábbi akciók egyikét:
1) tegyen egy bárányt vakon a készletből képpel lefelé egy üres területre, miután titokban megnézte;
2) tegyen egy képpel felfelé fordított báránylapkát egy hatszögre (ezzel a terület a játék hátralévő részében már nem foglalható);
3) használja a fából készült juhászkutyát, hogy vakon „terelje” az arccal lefelé fordított bárányt az egyik hatszögből a másikba, ahol azután felfordítják; vagy
4) fektessen egy kerítésdarabot a gazdaságát körülvevő két kerítés valamelyikére.
Egyes, szimmetrikusan elosztott tábla hatszögek szorzóként működnek az azon a helyen végzett bárányok számára. Van néhány speciális helyzetszabály és néhány szabály a kerítés elhelyezésére vonatkozóan. A játék erősén épít a blöffre és a jó memóriára.
A játék akkor ér véget, amikor az egyik játékos befejezett farmja megtelik bábukkal (akár képpel felfelé, akár lefelé birkákkal). Akinek a szorzók alkalmazása után a legtöbb pontja van az arccal felfelé fordított birkákon a gazdaságában, az nyer.
(Forrás: tarsasjatekok.com) [bezár]