Az MYZ több száz évvel az emberiség pusztulása után játszódik: a humanoidokat kiirtotta saját kicsinyességük, a törekvés, hogy istenné válhassanak, a háborúk, a járványok és az atombombák pedig együttes erővel tettek pontot az emberi történelem végére. Akik megmaradtak, mutáns, vérszomjas,… [tovább]
Az MYZ több száz évvel az emberiség pusztulása után játszódik: a humanoidokat kiirtotta saját kicsinyességük, a törekvés, hogy istenné válhassanak, a háborúk, a járványok és az atombombák pedig együttes erővel tettek pontot az emberi történelem végére. Akik megmaradtak, mutáns, vérszomjas, lobotomizált ghoulokként, szektákba tömörülve élnek a rengetegben, bízva pszichedelikus képességekkel bíró, őrült vezetőik ígéretében, miszerint az Ősök (Ancient) visszatérhetnek. Az emberiségből ennyi maradt ugyan, de a természet visszaszerezte jussát: az elhagyatott városok romjait, a hajdanvolt sztrádák útfestését buja növényzet fedi, az ipartelepek rozsdás gyárkéményeiben madárcsaládok raktak fészket. A hajdan Svédországként ismert területet mára csak Zónának nevezik, ahová életveszélyes belépni, hiszen ghoulok népesítik be.
Mindemellett bizonyos állatok a sugárzásának hála emberszerű vonásokra és intelligenciára tettek szert. Ők a szabad emberiség (és állatiság) túléléséért küzdő, rothadó testű, de szabad szellemű lázadókkal a Bárkán tömörülnek, vezetőjük pedig az utolsó megmaradt ember, az Elder, aki tanmesék formájában mesél az Ősök hübriszéről. A túléléshez azonban nyersanyagra és élelemre van szükség, ehhez pedig bátor önkéntesekre, akik napról napra, életüket kockára térve cirkálnak a Zónában, hogy az Ősök ereklyéit megszerezve biztosítsák a Bárka fegyvereinek fejlesztéséhez szükséges erőforrásokat, illetve a napi betevőt. Ezek az önkéntesek a Stalkerek, akiket a Road to Edenben irányítani fogunk.
[…]
A csaták során használhatjuk az XCOM szériából már jól ismert képességeket (két akció pont helyett 2 mozgás+1 támadás, duplalövés kisebb eséllyel, stb.), ám a játék számos egyedi, a világban rejlő potenciált remekül kihasználó skillt is bevezet. A mesterlövész Dux-szal például egy mutáció megszerzése után molylepke-szárnyakat növeszthetünk, hogy a magasba lendülve könnyedén kilőhessük a fedezék mögött bujkáló ellenfeleket, vagy épp egy lövéssel kiiktathatunk egy körre egy robot ellenfelet. A tank Borminnal bármilyen fedezéken áttörve két körre letaglózhatjuk ellenfeleinket (a játék zseniálisan megtervezett csataterein ugyanis minden akadály rombolható és a fizikának megfelelően viselkedik, tehát a falat átütve az épületet rádönthetjük az ellenre, és így tovább), vagy épp csata közben az ellenfelek hulláiból falatozva tölthetjük vissza életerőnket. Selma a gyökeivel kötözheti meg az ellenfeleket, ruganyos csontjainak hála bármilyen magasságba felugorhat, a telekinetikus képességekkel rendelkező Magnus pedig mellénk állíthat egy humanoid ellenfelet, vagy láncvillámmal ritkíthatja meg soraikat.
(forrás: ign.hu) [bezár]