A rettegés folytatódik Arkham városában. A Mansions of Madness játék második kiadásának, első kiegészítője a Beyond the Threshold.
Két új nyomozó, egy teljesen új szörnytípus valamint kártyák és tokenek sokasága.
A két új küldetés pedig gondoskodik arról, hogy jó pár játékóra várjon… [tovább]
Mansions of Madness: Second Edition – Beyond the Threshold (2017)
Kívánságlistára tette 1
Kiemelt értékelések
Mansions of Madness: Second Edition – Beyond the Threshold (2017) társasjáték 100%
Ez a dobozos kiegészítő néhány új pályaelemet, két új karaktert, vadi új varázslatokat, tárgyakat, állapotokat, egy új ellenfelet, illetve két új kalandot hozott a játékba. Kipróbáltuk már mindkettőt, az egyiket kétszer, másodjára sikerült nyerni.
Egy pozitívum az egészhez: bár a kalandok újrajátszhatóságát inkább a nehézségük adja (szinte kizárt dolog, hogy elsőre győzzetek, de még másodjára-harmadjára is kérdéses, főként akkor, ha hetek telnek el a játékok között. Addigra elfelejted, hogy melyik kérdőjel alatt mi volt, mi volt csak időhúzás, elterelés, és mi volt a fontos. Eddig csak úgy tudtunk nyerni, ha a vesztett (de már a győzelem közelségét érezve) játék után azonnal játszottunk még egyet, célzott karakterekkel, azonnal célirányosan indulva, az elterelésekkel nem foglalkozva). Szóval maga az app, a játék, ami ellen játszunk, sokkal kevésbé kiszámíthatatlan, mint lehetne, általában ugyanazok a dolgok történnek. Viszont az épület felépítése sokszor más. A második partira egyben akartuk hagyni a táblát, hogy ennyivel könnyebb legyen, de közben mégis szét kellett szedni, mert már egészen másképp nézett ki az épület, ennek megfelelően máshol voltak a kérdéses pontok, a mozgó szobák is.
És egy negatívum: a karakterek képességei és értékeik egészen jól kiegyensúlyozottak, egyet kivéve: ha nyerni akarunk, akkor nem árt, ha az egyik nyomozó Carson Sinclair. A mozgás és tevékenység az investigator phase-ben úgy néz ki, hogy lépsz egyet, kettőt, vagy egyet sem (area movement, nem szabályos négyszög-hexa), és csinálsz valamit. Beszélsz valakivel, gyógyulsz, ha tudsz, puzzle-t raksz ki (igen, vannak puzzle-k is a játékban 3-4 félével találkoztunk eddig, és szoktam őket szeretni :)), ajtón lépsz be, harcolsz, stb. Tehát max. két lépés és egy cselekvés. Vagy 3 lépés, de akkor már nem cselekedhetsz. (Kivéve Rita Young, akinek az a képessége, hogy eggyel többet léphet, vagyis 3 lépés+cselekvés vagy 4 lépés)
Ez alól Carson Sinclair kivétel, az ő képessége ugyanis az, hogy egy körben kétszer cselekedhet. (Vagy a hatósugarában lévő valameylik társa) Mivel a játék alapvetően időre megy, vagyis egyre erősebb borzalmak lepik el a házakat, stb., az ő képessége az, ami rengeteg időt takarít meg nekünk, és emellett az értékei sem rosszak az öregnek. Eddig minden alkalommal vele volt egyikünk, amikor nyerni tudtunk, és általában az utolsó körökben sikerült így is. Szóval egy pici mínusz emiatt a kiegyensúlyozatlanság miatt: ha már ez a képessége, ami igen hasznos, akkor lehetnének az értékei alacsonyabbak mondjuk, hogy kisebb eséllyel dobja meg sikeresen a próbákat, mint a többi karakter.
Egyébként még mindig 5 csillag :)