Titokzatos eredetű földrengések omlasztják be Orzammar lyrium bányáit. A törpök király az Inkvizíció segítségét kéri, hogy derítsék ki, mi okozza a katasztrófát. Az Inkvizítor két törp segítségével megkezdi leereszkedését az ősi thaig-okba, a föld olyan mélységeibe merészkedve, ahol évszázadok,… [tovább]
Várólistára tette 1
Kívánságlistára tette 2
Kiemelt értékelések
Dragon Age: Inquisition – The Descent (2015) videójáték 92%
Erre a DLC-re ha egyetlen dolgot kellene mondanom, így jellemezném: Gyönyörű. Tényleg, az Inquisition eleve szédítő grafikáját ez a kiegészítő egy egészen új szintre emelte, a játékosnak elakad a lélegzete, a térkép egyes területein, mert elképesztően néz ki. Tudom, hogy mindenhez a Mystet emlegetem, ha a föld alá megyünk, de nagyon annak a hangulatát éreztem megint – ahogy ott D'ni folyosóin ereszkedtünk lefelé, és fedeztünk fel újabb részleteket, egyszerre misztikus, félelmetes, és nagyon izgalmas légkörben, úgy haladtunk itt is lefelé.
Igazából a történet élesen két részre válik. Az első brutális. Itt még a Deep Roadsban vagyunk, és ahogy a játszásoknál is írtam, elképesztően jól átadja, hogy a darkspawnnal teli járatok pontosan milyen iszonyúak. Rengeteg olyan szituációba teszi a játékost, ahol érezzük, például egy Warden mit élhet meg a Calling alatt… leállítanak egy thaig közepén, és kiírja a játék, hogy tartani kell a vonalat, miközben a térképen nem piros pöttyöket látunk, hanem egybefüggő piros foltot, úgy ömlik ránk az ellenség. Egy picit belelátunk a Legion of the Dead hangulatába, átjön, hogy ott azért ott a csapat, számíthatnak egymásra, de nagyon sötét az egész.
Aztán a második fele ez az emlegetett Mystes vonal, és az emlegetett gyönyörű grafikájú szakasz, ahol teljesen átértékelődik a törpök szerepe, kultúrája, és a játék elérte, hogy a következő játékom során vagy az Inkvizítorom, vagy a Wardenem biztosan törp lesz. Alapvetően, pont ellentétben az elfekkel, nem igazán rajongtam a törpökért egy fantasy univerzumban sem – kultúrában általában ők testesítik meg a földhözragadtságot, a kitartást, a szilárdságot, a makacsságot, általában a földes tulajdonságokat. Eddig úgy tűnt, a DA is ezt hozza, hiszen ők azok, akik varázsolni sem tudnak. Viszont a Descent teljesen átrendezett mindent, nagyon azt sejteti, hogy alapvetően ebben a történetben a törpök lennének azok, akik átvennék az elfektől a természetközeli, emelkedett stílust, és nagyon örülnék neki, ha ezzel foglalkoznának még a jövőben.
Az új karakterek ugyan tényleg csak epizódszereplők, de szerethetőek, van benne pár humoros easter egg is, tehát azért nem veszi magát véresen komolyan a sztori a misztikuma ellenére sem. Mindenképp ajánlom bárkinek, aki jó kiegészítést szeretne az Inquisition fő szála mellé.
Dragon Age: Inquisition – The Descent (2015) videójáték 92%
Van egy új mértékegységem, hogy tudjam, melyik DA játék igazán jó, ez pedig a Deep Roads etalonom.
A Deep Roads lényegében a törpe autópálya: földalatti városokat és thaigokat köt össze, és az Origins-ben zseniálisan néztek ki: hatalmasok voltak, hosszúak, lávával megvilágítottak.
Ilyenek: https://vignette.wikia.nocookie.net/dragonage/images/c/…
Meg ilyenek: https://vignette.wikia.nocookie.net/dragonage/images/1/…
A thaig-okban pedig mindig volt valami aztékos, imádtam, hogy a DA törpéi nem a hagyományos fantasy-k viking vonalát követik.
Aztán jött a Dragon Age 2 Tesco Gazdaságos Deep Roads kiadás™, ami inkább volt elnagyolt és barlang, mint ősi romjai a még ősibb településeknek.
Hogy néz ki a Descent? Nos, utakat ez is csak nyomokban tartalmaz, inkább thaigokban haladunk lefelé, de látványilag nagyon a helyén van. Egymást váltják a szűk helyek és a nyitott terek, települések romjai és barlangok a sötétség minden árnyalatában.
A legalja meg… fuh, csak álltam, és néztem, alig hittem a szememnek.
Történet és játékmenet: Meglepő módon a terep saját „wartable”-t kapott, ami csak innen érhető el, a működése a szokásos. A helyi gyűjthető cuccok is mások: fogaskerekek, amikkel ajtókat lehet nyitni, és reménykedni, hogy nem egy falka deep stalker várja a játékost a másik oldalon (de).
Vannak új ellenfelek, a régi ismerős ogre, amit mikor megláttam, tapsikoltam, pedig nagyon belealázott a földbe (Varricot meg egyenesen a szakadékba), illetve új dögök spoiler, amik nagyon erősek, és jó szokásukhoz mérten egész jól lepereg róluk a mágia. Aki teheti, az új Hakkon skillt vigye magával!
Szóval a sztori szerint a törpék királya (aki részemről Harrowmont) megkéri az inkvizítort, hogy ugyan segítsen már nekik kitalálni, hogy miért reng a föld. Segítségünkre lesz két törpe, Valta, egy shaper, és Renn, egy Legion of Dead vezető. Az ő történetükben sok meglepetésre nem kell számítani, a végkifejlet viszont nagyon üt, van legalább akkora (ha nem több) jelentősége, mint a Trespasser fordulatának.
Nagyon fontos megemlítenem a zenét. Bár a játékom állandóan bugolt, így alig hallottam valamit is belőle, de a fontosabb helyeken, a nagyobb csaták alatt felcsendülő zenék igen nagyon betartanak még az alapjátéknak is, ami nem kis művelet.
Itt van például ez:
https://www.youtube.com/watch…
Tény, hogy néha nagyon vártam alatta a Csillagkapu főcímét, de amint ezen sikerült átlendülnöm, eléggé szénné hallgattam ezt is.
Népszerű idézetek
Lieutenant Renn: Inquisitor, I've been meaning to ask… Skyhold… how does it hold in the sky.
Varric: Oh, the good „falling into the sky” again.
Lieutenant Renn: How do you keep it from floating away?
Inquisitor: It's… built… into a mountain.
Dragon Age: Inquisition – The Descent (2015) videójáték 92%
Valta: Only a glimpse of your sky could cost me my position in Orzammar.
Varric: Real dwarves. Gotta love them.
Dragon Age: Inquisition – The Descent (2015) videójáték 92%
Scout Harding (When the Inquisitor returns): She always comes back. Pay up Salroka.
Dragon Age: Inquisition – The Descent (2015) videójáték 92%
Inquisitor: The Shaperate in Orzammar will want to know what happened.
Valta: Tell them the truth. You don't know.
Dragon Age: Inquisition – The Descent (2015) videójáték 92%
Varric: Believe me. Nothing good ever happens in the Deep Roads.
Dragon Age: Inquisition – The Descent (2015) videójáték 92%
(The Nug King appears)
Varric: Well, shit.
Nug King: *Squeaks judgementally*
Inquisitor: Are… are you putting me on trial?
Nug King: *Squeaks affirmatively*
Inquisitor: *wants to speak*
Nug King: *Squeaks deferentially, then squeaks regally*
Inquisitor: I'm feeling very… judged.