Vajon ma kinek az életét siklatod ki?!
…a vonat megállíthatatlanul halad, lefékezni már nem lehet, a sínpár pedig pont kettéválik előtte. Úgy tűnik, elkerülhetetlen a baleset, mert mindkét irányban van valaki, vagy valami a síneken: az egyik oldalon aranyos, puha kisnyuszik ugrándoznak, de… [tovább]
Vajon ma kinek az életét siklatod ki?!
…a vonat megállíthatatlanul halad, lefékezni már nem lehet, a sínpár pedig pont kettéválik előtte. Úgy tűnik, elkerülhetetlen a baleset, mert mindkét irányban van valaki, vagy valami a síneken: az egyik oldalon aranyos, puha kisnyuszik ugrándoznak, de rögtön mögöttük egy perverz öregember, aki épp a játszótérre tart, hogy elraboljon egy csomó ártatlan kisgyereket; a másik oldalon a kedvenc unokaöcséd, ám utána nem sokkal pont a sineken dekkol az antikrisztus. Az erkölcsi dilemma óriási terhet ró rád: kiknek az életét húzod keresztül egy… hát, egy ötven tonnás vasúti kocsival?!
A Trial by Trolley kifejezetten party játék, alapja egy morális gondolatkísérlet; vajon melyik élet ér többet, kit érdemes megkímélni és ki érdemelne inkább halált? Ha a barátaiddal szeretnétek valami fergeteges és morbid humorral kombináló játékot kipróbálni, amit akár tízen is játszhattok, akkor ez kifejezetten nektek való!
A játék körökre osztott, minden körben az egyik játékos lesz a mozdonyvezető, a többiek pedig két csapatra oszlanak. Mindkét csapat az elágazás utáni egy-egy nyomvonalért felelős, céljuk, hogy rávegyék a mozdonyvezetőt, inkább a másik oldalt válassza, és őket csapja el.
Ehhez mindkét csapatból az első játékos húz 3 ártatlan-kártyát, a második játékos húz 3 bűnös-kártyát, a harmadik játékos pedig 3 módosító-kártyát. (Kevesebb játékos esetén akár egy játékos is betöltheti a fenti szerepeket.)
Ezután mindkét csapat húz az ártatlan-pakli tetejéről egy kártyát, és lehelyezi a saját sínpárja elejére, majd a csapatok első játékosai, akik az ártatlan-kártyákat húzták, kiválasztanak közülük egyet, és a saját pályájukra helyezik. A második játékosok kiválasztanak egyet a bűnös-kártyák közül, és az ellenfél sínpárját folytatják velük, végül pedig az a játékos, aki a módosító kártyákat húzta fel választhat egy lapot, amelyet bármelyik sínpár bármelyik karakteréhez lehelyezhet. Ily módon mindkét sínpáron 3-3 karakter-lap és egy módosító-kártya lesz.
A következő lépés pedig az érvelés: mindkét csapatnak legjobb tudása szerint kell bevetni a meggyőzőerejét, hogy rávegye a mozdonyvezetőt, hogy inkább a másik csapatot üsse el, és ne a sajátjukat!
Ezután, a mozdonyvezető dönt. Akiket elgázol a vonat mind kapnak egy halál tokent, a mozdonyvezető átadja a szerepét a tőle balra ülőnek, és új kör kezdődik. A játék addig tart, amíg minden játékos sorra nem került, mint döntéshozó, és ha az utolsó is sorra került, az a játékos győz, akit a legkevesebbszer gázolt el a vonat.
(Forrás: szellemlovas.hu) [bezár]