Resident Evil 2 (2019)

videojáték 18 14
Biohazard RE:2

Egy halálos vírus 1998 szeptemberében elárasztja Racoon Cityt, káoszba merítve a várost, húsevő zombik kóborolnak az utcákon, és a túlélőkre vadásznak. Egy páratlan adrenalin roham, megragadó történet és elképzelhetetlen borzalmak várnak. Légy tanúja a Resident Evil 2… [tovább]

Videók

angol

Képek 7

Hirdetés

Most játszik vele 2

Kedvencelte 5

Várólistára tette 8

Kívánságlistára tette 2


Kiemelt értékelések

Gyula_Radics 
Resident Evil 2 (2019)

Resident Evil 2 (2019) videojáték

Resident Evil 2 remake: 10/10!!! Leon kampánya végigzúzva, jöhet Claire! Zseniálisan sikerült a remake. Még 1998-ban játszottam az eredetivel- Úristen,eltelt azóta 21 év…Semmihez sem fogható nosztalgiaviharba kerültem a játék közben. Tovatűnő kamaszkorom virága…
A Capcom-os srácok olyan szeretettel és gondoskodással porolták le ezt a klasszikust, hogy a napjaink oly divatos remake-vonatára felülők nyugodtan elkérhetik a receptet.
A látványvilág pazar, a játékmechanika zseniális. Az új karakterkoncepciók kiválóak!
Mindenkinek ajánlom! Köszi Capcom!♥

BeL1eVe 
Resident Evil 2 (2019)

Resident Evil 2 (2019) videojáték

10 éve….!! 10 éve vizionálom magamban milyen lehet gyerekkorom abszolút kedvenc videojátékának modernizálása. A tavalyi E3-on nem győztem kiugrani a bőrömből, mikor a semmiből bejelentették egy zseniálisan időzített marketinggel a Remake-t. Mindenki ledöbbent anno, hogy a Capcom tényleg fogta magát, és fél év múlva(!) kiadja a kezei közül. Vágtam ezerrel a centit, napi szinten mondogattam mennyire istentelenül várom, és rettenetesen izgultam, hogy vajon ez a Remake meg tudja majd-e ugrani azt a bizonyos lécet, amit az original RE2 rakott fel szinte megugorhatatlan magasságba. Elő is rendeltem még decemberben külföldről a Steelbook-ot, hogy megszavazzam neki maximális bizodalmamat, mert ha valaminek akkor ennek a tiszteletbeli polcomon a helye. Majd később bejelentették a demót, ami nekem inkább egy kis tutorial volt az irányításról, mert abban a fél órában nem sok mindent tudtam felfedezni. Viszont már ott is érződött, hogy a Capcom hogyan is állt hozzá ehhez a projekthez. Aztán pár héttel a premier előtt láttam, hogy álló ovációval fogadták a kritikák a játékot. Én pedig már ettől a kis infómorzsától nem győztem örülni és mondogattam magamban, hogy: A Capcom tényleg megcsinálta, amire már egy évtizede várok? Végül január 29-én végre megérkezett hozzám, a kezeim közt tartottam a Steelbook-ot, majd belevetettem magam a játékba. 3 napi (naponta 5-6 órányi) játék után azt kell, hogy mondjam, túlzás nélkül, örömkönnyeket hullajtottam ezután a leírhatatlan játékélmény után.
Minden, de tényleg minden apró részlet benne van a játékban, amit a nyomasztó horror atmoszféra címszóval illetni lehet. Minden, ami anno az eredeti RE2-nek adta a kvintesszenciáját, sőt szerintem néhány pontján még túl is nő rajta.
Egyrészt a Resi 7-et is működtető RE Engine itt mutatta meg igazán mikre képes, mert valami bámulatosan gyönyörű. Ahogy a karaktereken megcsillannak az esőcseppek, amilyen precizitással be vannak rendezve és ahogy meg vannak tervezve az egyes helyszínek, a karakterek döbbenetes valósághű megformálása (különösen Ada, aki valami olyan eszméletlenül, brutálisan szép mint még soha), a fotórealisztikusság, fény-árnyék kontrasztok egyszerűen egy lehengerlő egységet adnak. A zsigeri nyomasztó hangulat olyan szinten kúszik be a bőrünk alá, hogy azt nehéz szavakba önteni. Érdekes módon nem túl sok zenei aláfestést használ a játék az eredetihez képest, ami azért picit meglepett (mondjuk amikor van az frenetikus). Viszont pont ezáltal, hogy a játék nagy részében a környezeti zajokat, a főhőseink izgatott légzéseit, az ellenfelek mozgását vagy az ajtók, ablakok becsapódását halljuk, csak még jobban ránk nehezülnek a rendőrőrs kíméletlen falai, még szűkebbnek érezzük a sötét folyósokat és okoznak mindezzel olyan paranoiába átcsapó feszültséget, amit még RE játékban soha nem tapasztaltam.
Gondolok itt egyértelműen Tyrant-re (akit én már csak a rajongói mivoltomból továbbra is Mr.X-nek fogok hívni), akinek a megjelenésétől konkrétan a tetőpontra nőtt bennem a félelem akárhányszor hallom a dübögő lépteit vagy a beinduló témazenéjét. Utoljára ilyen zsigerből jövő parafaktort az Alien: Isolation tudott nekem nyújtani. Többször is előfordult, hogy bizonyos szobából nem mertem kimenni, mert mindig a közelben ólálkodott. Mondanom sem kell, fülessel játszva mennyire impulzív élmény.
Vagy ott vannak a Licker-ek, akik a régi részben is elég ijesztőnek hatottak, itt viszont megmozdulni alig bírtam, annyira belém állították ideget. De persze nem maradhatnak ki a szórásból a zombik se, akik soha nem voltak ennyire potenciális veszélyforrások, mint itt. Hihetetlen, hogy úgy tudja nekünk őket prezentálni 2019-ben a Capcom, hogy a hirtelen hanghatásuktól, a sötétből vagy a semmiből előbukkanó látványuktól és az erejüktől is kiüsse az emberből a vizet. A darabokra szakadt testük kinézetének megvalósítása pedig csak non plusz ultra adalék.
A sztori nyilván sokkal inkább a 90-es évek stílusát idézi, azonban mégis olyan sodrással bír, hogy végig fenntartsa az érdeklődést. És ami a legfontosabb: megtartották a két főhős párhuzamos történetbeli haladását ("A" és „B” részek).
Vannak persze olyan dolgok, amiket nem emelt át a Remake az eredetiből (pókok, varjak, nyílpuska, stb.), viszont bőségesen tudtak a fejlesztők kompenzálni. Az ikonikus jelenetekre (a nyitójelenet a kamionnal, a krokodil, Mr.X vagy Birkin felbukkanásai, a vallatószoba) abszolút rá lehet ismerni a régi játékból, de úgy hogy közben tovább van gondolva az egésze és ezáltal még hatásosabbá válnak.
spoiler
Külön örültem annak, hogy a készítők a rejtvényekre is nagy hangsúlyt fektettek és kifejezetten ötletes, kreatív puzzle feladványokat vonultattak fel. Többek között ezért is nagy pozitívum számomra, hogy a Resi 2 Remake megtartotta a régi játék felfedezős élményét, kimért tempóját, és ezt a részét nem hagyta kicsúszni a kezei közül még a játék vége felé sem. Az meg, hogy nem realtime-ban megy az inventory menedzselés és hagyja a játék, hogy taktikázzunk, gondolkodjunk (mert itt aztán kell bőven a nehézségi szintek és az ellenfelek strapabírósága miatt is) egy óriási plusz pont volt nekem.
Az ilyen kis apróságok mint a Hunk és a zseniálisan beteg Tofu-s küldetés vagy a feledésbe merült RE 1.5-ben szereplő Elza Walker-nek motoros kosztümének visszahozása is hozzátesznek a fejlesztők mérhetetlen pozitív hozzáállásához.
Mindent összevetve abszolút felülmúlta minden elvárásomat ez a játék és maximális méltósággal kerül fel nálam a sorozat legjobb részeként. A Capcom-nál dolgozó 800(!) ember színtiszta szíve, lelke benne van, és úgy tudja tovább vinni a régi játék szellemét, örökségét, hogy közben teljes mértékben meg tud felelni a modern kornak, ahogy egy példaértékű remake-nek tennie kell. Hatalmas mestermű számomra, és hogyha egy Resi 3 vagy egy Dino Crisis Remake-t is ilyen tűpontos műgonddal tudják majd kivitelezni, akkor azt hiszem mindenki, aki csak egy kicsit is szerette a régi címeket, azok a mennyországban fogják érezni magukat.

Saileach 
Resident Evil 2 (2019)

Resident Evil 2 (2019) videojáték

Az emelném ki, hogy képesztően jó a grafikája a játéknak, ugye a Vendetta c. animációs film után 2 évvel jött ki, és már tisztára olyan, mint egy film. A textúrák, a mimika az arcokon, sőt ami legjobban tetszett, hogy beleépítették a karakterek leamortizálódását is a játék során, a végére tiszta kosz és vér mindenki (míg a régebbiekben a karakterek külseje mindig öntisztulós volt. :))
A mozgás is sokat fejlődött, egyvalami még zavart, a TPS irányítás még mindig nehezebben kezelhető, mint egy sima FPS. És sokszor a legkritikusabb pillanatokban ragadta ki az ember kezéből az irányítást a játék, hogy átvezető jelenetekkel vigye tovább.
Amúgy életem legnyomasztóbb és legfélelmetesebb játéka volt eddig! Szóval kiválóan teljesített.

Anonymusx 
Resident Evil 2 (2019)

Resident Evil 2 (2019) videojáték

A kampány normál módban elég könnyű volt, de a 4 ghost survivors nem csináltam mneg, túl sok próbálkozás lett volna.


Népszerű idézetek

Saileach 

Leon: Claire… It's so nice to see you
Claire: How're you doing? That helicopter just came out of nowhere….
Leon: Yeah… I'm in one piece.
Claire: I'm guessing you don't have a key in one of those fancy pockets?
Leon: Unfortunately, no… But, how are you doing?
Claire: You know, just surviving.

Resident Evil 2 (2019) videojáték

Saileach 

Leon [about Ada] : I can't believe I actually miss her….

Resident Evil 2 (2019) videojáték


Ha tetszett, játssz ezzel is


Hasonló játékok címkék alapján