A Gothic egy számítógépes fantasy szerepjáték, amiben a hősnek küldetéseket kell teljesítenie, és szörnyeket kell ölnie, hogy tapasztalatot szerezzen, amivel szintet léphet. A szintlépéskor 10 képességpontot kap, amelyet tetszés szerint elkölthet képességek megtanulására, ha talál… [tovább]
A Gothic egy számítógépes fantasy szerepjáték, amiben a hősnek küldetéseket kell teljesítenie, és szörnyeket kell ölnie, hogy tapasztalatot szerezzen, amivel szintet léphet. A szintlépéskor 10 képességpontot kap, amelyet tetszés szerint elkölthet képességek megtanulására, ha talál megfelelő tanítót. Képességek között vannak harcos (egykezes harc, kétkezes harc, íjhasználat, számszeríjhasználat), és mágikus képességek (mana, a mágia körei, amelyekből 6 van). Ezenkívül a hős tanulhat lopakodást, zárnyitást, zsebmetszést, akrobatikát és az állatok trófeáinak kinyerését. A játék nagy hangsúlyt fektet az interakcióra. Például a hős egy serpenyőnél nyers húsból sült húst készíthet és saját fegyvert is kovácsolhat. A játékos a történet közben választhat, hogy melyik táborba lép be.
A myrtanai királyság uralkodója II. Rhobar király, aki hosszú uralkodása alatt minden ellenségét legyőzte, kivéve az orkokat. A királynak az ellenük vívott háborúhoz mágikus ércre van szüksége, amelyből a nordmari kovácsok erős fegyvereket készítenek. A király ezért úgy dönt, minden bűnözőt az ércbányákba küld, hogy megakadályozza a szökésüket, II. Rhobar a bányákhoz küldi királysága 13 legerősebb mágusát, hogy egy mágikus kupolát hozzanak létre a völgy körül. Azonban valami megzavarja a mágiát, és így a kupola túlnövi magát, magába zárva a mágusokat is. A rabok eközben megölik a megzavarodott őröket, és uralmuk alá veszik a bányakolóniát. A királynak ezért kereskedni kell a rabokkal: mindennel ellátja őket az ércért. Majd egy nap, egy névtelen alak kerül a kupola alá. Titokzatos üzenettel a kezében.
(Forrás: wikipedia.hu) [bezár]