Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010)

videójáték 16 6
Danganronpa

Kibougamine Akadémia – egy hely, ahová csak a legelitebbek legelitebbje juthat be. Az elmondások szerint, aki onnan kikerül, soha többet nem lesz gondja az életben, így nem csoda, hogy mindenki álma oda bejutni. Hogy adjanak esélyt az átlagos diákoknak is, minden évben kiválasztanak egyetlen… [tovább]

Képek 5

SzereplőSzinkronhang
MonokumaOoyama Nobuyo
Makoto NaegiOgata Megumi
Kyoko KirigiriHikasa Yoko
Byakuya TogamiIshida Akira
Toko FukawaSawashiro Miyuki
Aoi AsahinaSaito Chiwa
Junko EnoshimaToyoguchi Megumi
Yasuhiro HagakureMatsukaze Masaya
Celestia LudenbergShiina Hekiru
Chihiro FujisakiMiyata Kouki
Hifumi YamadaYamaguchi Kappei
Kiyotaka IshimaruToriumi Kousuke
Leon KuwataSakurai Takahiro
Mondo OwadaNakai Kazuya
Sakura OgamiKujira
Sayaka MaizonoOhmoto Makiko
Hirdetés
Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010)

Fejlesztő
Spike Chunsoft

Platformok

Most játszik vele 1

Kedvencelte 3

Várólistára tette 7

Kívánságlistára tette 2


Kiemelt értékelések

Valentine_Wiggin 
Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010)

Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010) videójáték

Személy szerint nem tudtam végigjátszani – egy kedves barátnőmnek van meg – de gameplayeket néztem, vele együtt játszottam, és már elég mélyen kezdek belekerülni a világba is, hogy sokat tudjak a Danganronpáról.
A történet egy elég klasszikus Death Game: adott egy iskola, a Hope's Peak Academy, ami különlegesen tehetséges diákokat fogad a falai közé. Ezek a fiatalok a „jövő reménységei”, így mikor a teljesen átlagos főszereplő, Makoto Naegi is idekerül (mint a „szerencsés diák”, akit véletlenszerűen sorsoltak ki), egyszerre lelkesedik, és tart a helyzettől. Azonban a megérkezése után elveszíti az eszméletét, és mikor felébred, az iskola arca megváltozott: tökéletesen zárt hely, mindenütt kamerákkal, és csak egy titokzatos – és meglehetősen vérszomjas – plüssmackó, Monokuma tájékoztatja őt és az osztálytársait, hogy odakint tragédia történt, és csak az a diák hagyhatja el a helyet és derítheti ki az igazságot, aki végrehajt egy tökéletes gyilkosságot. Aztán persze mindenki kap néhány rejtett üzenetet motivációként, és kezdődik a történet: Naegi bőrébe bújva kell felderíteni minden gyilkosságot, lebuktatni a tettest, és az osztálytársakkal együttműködve keresni a „mastermind”-ot, aki az egész mögött áll, hogy ne csak egyetlen ember menekülhessen meg.
A Danganronpa ötlete zseniális: a nyomozás nagyon szórakoztató, kezdetben elég egyszerű rejtélyeket kapunk, de idővel azért előfordulnak komplex rejtélyek, amik már rendesen megdolgoztatják az agyat. A karakterek nagyon szerethetőek, és ez is egy fontos alappillér. Nekem az egyik nagy kedvencem Byakuya lett, aki ugyan egy szörnyű természetű fiú, de egyrészt zseniálisan okos és remek manipulátor, másrészt pedig idővel azért bebizonyítja, sötétség ide vagy oda, vannak elvei, vannak céljai, és a társai mellett is képes kiállni. Még a gyilkosságok elkövetőit sem tudod igazán gyűlölni, mert általában meg lehet érteni, mi vezetett oda, és bőven többet szenvednek, mint amennyi jár nekik. Az első rész egyébként, amennyit tudok, talán a leggyengébb történetileg, de még így is nagyon leköti az embert, és nagyon játszatja magát, szóval érdemes bekészülni, hogy gyorsan le fogod darálni. Fontos még megjegyezni, hogy visual novel formátumú, szóval a játék nagy részében olvasol és esetenként CG-ket nézel: de ez nem egy átlag otoméhez hasonló interaktív, könnyed kis regény, aminél megteheted, hogy átpörgetsz érdektelenebb párbeszédeket. Itt bárhol lehet nyom, bárhol lehet valami amin elindulhatsz, szóval használj ki mindent, építsd a barátságaidat, mert good és bad ending között dönthet, hogy minden információt megszereztél-e, és hogy a társaid hogy állnak hozzád.
A sötétsége ellenére a Danganronpának nagyon komoly jellegzetessége a morbid, groteszk humor. Ebből nagyon sokat fogsz kapni, kezdve az élénk rózsaszín vértől (a cenzúra paródiája), a szélsőséges karakterdizájnokon át a kivégzésekig, és Monokuma minden megnyilvánulásáig. Gyomorforgató, ami néha lezajlik, de a tálalás annyira szürreális, hogy nem tudod igazán komolyan venni. Erre ráerősít a grafika is, ami kicsit papírmasé megjelenést ad a legtöbb figurának. Néha kicsit úgy éreztem, ezzel túlzásba is estünk, de egyben olyan tereket nyitott meg a játéknak, amiket egy komoly death game ábrázolással nem tudott volna megtenni, és elérte, hogy ne legyen extrém szinten leterhelő az egész, szóval megértem a készítők döntését emellett a stílus mellett.
A játék nem teljesen szinkronizált, de ahol megszólalnak a karakterek, ott általában a hangjáték is minőségi, mind angol, mind japán verziónál, szóval ez is egy plusz pont. Összességében nyugodt szívvel ajánlom bárkinek, aki szereti a krimit, nem borzasztja el a morbiditás, és szívesen gondolkodik.


Népszerű idézetek

Valentine_Wiggin 

Celestia Ludenberg: It's not the strong or the smart who survive, but the ones who can bring about change.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010) videójáték

Valentine_Wiggin 

Monokuma (to Naegi): You are supposed to be the ultimate lucky student. But looks like you are not lucky at all.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010) videójáték

Valentine_Wiggin 

Naegi: That was how it all began… And how life as I knew it came to an end. At that point, I should have realized… The reason I was brought to Hope’s Peak Academy wasn’t because I had ultimate good luck. It was so I could experience ultimate despair.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010) videójáték

Valentine_Wiggin 

Kirigiri: No human language can describe the disappointment I’m feeling right now.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010) videójáték

Valentine_Wiggin 

Monokuma: No matter how negative something sounds, if you throw “LOL” in some parentheses behind it – it becomes positive!

Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010) videójáték

Valentine_Wiggin 

Byakuya: Sorry, what was your name again? It is hard to remember things I don't care about.

Danganronpa: Trigger Happy Havoc (2010) videójáték


Hasonló játékok címkék alapján