i.sz. 375-ben Attila lovas hunjai lerohanták Európát, aminek következtében az útjukba kerülő germán törzsek elmenekültek, és behatoltak a hanyatló Római Birodalom külső tartományaiba. Attilában a játékosok befolyásolják a germán törzsek vándorlását a Római Birodalomba. Az a játékos nyer, aki a… [tovább]
i.sz. 375-ben Attila lovas hunjai lerohanták Európát, aminek következtében az útjukba kerülő germán törzsek elmenekültek, és behatoltak a hanyatló Római Birodalom külső tartományaiba. Attilában a játékosok befolyásolják a germán törzsek vándorlását a Római Birodalomba. Az a játékos nyer, aki a legjobb befolyást gyakorolta a legsikeresebb törzsre.
A játékosoknak van egy lapja, amely megfelel a megszálló törzseknek. A kör először abból áll, hogy kijátszanak egy kártyát, és a hozzá tartozó törzsjelzőt a tábla egy területére helyezik, a kezdőterületükről kitágulva, majd vagy megismétlik ezt, vagy növelik befolyásukat a törzsben. Ha egy tartomány összesen 5 törzsi jelzőt tartalmaz, háború tör ki a törzsek között. Az egyes törzsek alapvető erőssége a jelzők száma, de minden játékos hozzáadhat megfelelő kártyákat a kezéből, hogy ezt fokozza. A leggyengébb törzset kiiktatják (vagy inkább az összes legalacsonyabb összesített törzset), így a tartomány békében marad, és nincs lehetőség további törzsi jelzők hozzáadására. Pontozás négyszer történik a játék során minden század végén; az első század egy háború után ér véget, a második egy további két háború után és így tovább. Az egyes törzsekben a legnagyobb befolyással rendelkező játékos minden törzsjelzőért 1 pontot kap, a második helyezett játékos egy pontot ér minden területen, ahol a törzs van (tehát ha minden területen csak egy azonos fajtájú törzsjelző van, az 1. és a 2. ugyanannyit fog szerezni). A játékos által megszerzett befolyás minden században növekszik, így az irányítás nagy ingadozásai lehetségesek.
A játékosok tehát arra törekszenek, hogy kiterjesszék azokat a törzseket, amelyekben a legnagyobb befolyásuk van (és fordítva, befolyást szereznek azokban a törzsekben, amelyeket terjeszkednek), miközben megpróbálják manipulálni az időzítést és a tartományokat, ahol háborúk zajlanak, hogy megvédjék kedvenceiket. törzsek és mások kiiktatása. A játékmenet tehát nem csak arról szól, hogy a lehető legtöbb „saját” törzset kijátsszuk, amennyivel egyező kártyákra lesz szükségünk a védekezéshez, és minden esetben előfordulhat, hogy egyszerűen nincsenek a megfelelő kártyák a kezünkben. És néha konfliktust akarsz provokálni, például egy olyan törzs hozzáadásával, amelyre nincs sok befolyásod, hogy befejezz egy olyan területet, ahol az egyik kedvelt törzsed erős.
(Forrás: boardgamegeek.com) [bezár]