A játék egy szürreális világba kalauzol – ami talán maga az elméd mélye. Egy hosszú, sötét folyosó, egy könyvtár, megmagyarázhatatlan suttogások, egy beszélő kapu, és egy titokzatos lány fogad: a lányt Es-nek hívják és a kapu bár felszólít, hogy beszélj vele, óva int tőle. A történet a lánnyal… [tovább]
Várólistára tette 2
Kiemelt értékelések
Alter Ego (2018) videójáték 75%
Mobilos játékot nem szoktam bejelölni, de ennek a játéknak van egy sztorija, egy íve, egy hangulata.
Clicker játék, de nem frusztrálóan sok idő elérni dolgokat, és közben lehet csinálni a teszteket, amik érdekesek és elgondolkodtatóak.
Illetve lehet beszélgetni a könyvtáros lánnyal, és haladnak az események, ahogy egyre többet próbálunk megtudni a helyről, a lányról és önmagunkról.
Többféle befejezést lehet elérni, de van egy „igazi”. Nekem nem elsőre jött ki.
@Valentine_Wiggin értékelése keltette fel a figyelmemet a játékra és miatta töltöttem le és megérte. :)
Alter Ego (2018) videójáték 75%
A nyolc csillag magáért a visual novel rendszerért és annak hiányosságaiért jár, de egyébként magát a játékot nagyon élveztem.
A játék lényege, hogy egy hosszú, sötét folyosón vagy, ahol különböző suttogások fogadnak: a folyosó elején egy ajtó vár, ami megszólít: azt mondja, beszélned kell a könyvtárban tartózkodó lánnyal, Es-sel, de nem szabad hallgatnod a szavaira. Ahogy beszélgetsz Es-sel, kétféle jelenettel találkozol: az egyik a tesztek (ezek során a személyiségedről tudhatsz meg valamit: coping mechanizmusok, célkitűzések, önvizsgálat… a másik a történetrészletek, amikor Es jellemzően saját magáról, a könyvtárról, az ajtóról kérdez. Dönthetsz, hogy miket válaszolsz neki, és ez alapján alakul a történet a továbbiakban.
A játék alapvetően a Freud-i pszichológián alapul: az ajtó (szuperegó), Es (ösztönlény) és a köztük vívódó játékos (egó) története. A tesztes része konkrétan zseniális, nagyon jól vannak felépítve a kérdések, tényleg jó kis önismereti túra, aminek során szembenézhetsz a saját sötétebb oldaladdal, elgondolkodhatsz rajta és elfogadhatod: elég leterhelő, de mindenképp megéri, mert tényleg sokat lehet megtudni belőle.
A történet maga azonban hagy kívánnivalót maga után – leginkább abban, hogy borzalmasan rosszul vannak kalibrálva a válaszok. Én alapvetően elég töprengős figura vagyok (minek játszanék ilyesmit, ha nem lennék az), és erre a tesztek szépen rá is világítottak – de Es mindig megerősítve érezte magát a bizonytalanabb, visszakérdezős válaszaimtól, és egy-kettőre az ösztönlény route-on találtam magam. Másodszorra két kérdésre válaszoltam másképp (azokra, amelyeknél a leginkább úgy éreztem, „nem ment át” amit mondani akartam), és hirtelen a szuperegó route-on találtam magam: még nem is a kettő közötti egó route-on. Nem biztos, hogy ennek a két történetnek két válaszra kellene lennie egymástól.
Ennek ellenére viszont nagyon merem ajánlani, szórakoztató kis mobilos játék, és a kitöltő részei is izgalmasak (idézeteket lehet gyűjteni lélektani regényekből, mint Franz Kafka átváltozása, vagy Dazai Osamu No Longer Human-je) – de nem egy könnyed dolog, szóval azért készüljetek fel.
Népszerű idézetek
Es: There are two characters in this story. One is a lost wanderer. The other is a girl, acting as their guide.The wanderer, who has lost their way in the world, keeps on asking: „Who am I? What defines the world?” The girl, who is guiding the poor wanderer, asks… „Who are you? What defines the world?” However, the girl simply doesn’t realize… That she, herself, is the wanderer.
Alter Ego (2018) videójáték 75%
Ha tetszett, játssz ezzel is
1 | Betwixt – The mental health game (2023) videójáték 0% |