Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
A Doomdark's Revenge követi az előd jól megismert alapjait, de a karakterek és a helyszínek számának növekedésével részletesebbé és összetettebbé téve azt. A trilógia második részének játékmenete is kaland- és RPG-elemeket tartalmazó körökre osztott stratégiákra hasonlít. Az eredeti… [tovább]
A Doomdark's Revenge követi az előd jól megismert alapjait, de a karakterek és a helyszínek számának növekedésével részletesebbé és összetettebbé téve azt. A trilógia második részének játékmenete is kaland- és RPG-elemeket tartalmazó körökre osztott stratégiákra hasonlít. Az eredeti játék ZX Spectrumra, Commodore 64-re és Amstrad CPC-re jelent meg. 2014-ben pedig teljesen felújított változata is napvilágot látott. Ingyenesen elérhető.
A történet ott indul, ahol az előző befejeződött: Luxor, a Holdherceg vezette szövetség végül győzedelmeskedett Doomdark felett. Az ördögi nemezis az örök vadászmezőre költözött. Az eseményt természetesen nagy ünneplés követte. Közben Morkin (Luxor fia), elnyeri Tarithelnek a kezét és megesküsznek. A nagy boldogság nem tart túl sokáig, mert Morkint éjszakánként állandó lidércnyomás gyötri: álmában egy gyönyörű nő jelenik meg (Shareth, a Szívrabló), aki Jégbirodalom földjére csábítja őt.
Shareth, a Szívrabló a Midnighttól északra elterülő Jégbirodalom leghatalmasabb úrnője, továbbá a néhai Doomdark egy északon tett látogatásának a gyümölcse, aki annak idején összeszűrte a levet a Jégbirodalom úrnőjével. Ennek eredményeként megszületett Shareth. A kicsi lányban összegződött a szülők gonosz hatalma, majd később – máig is tisztázatlan körülmények között – átvette a hatalmat a Jégbirodalom felett. S igen rossz hangulatba került, amikor meghallotta, hogy a papát meglincselték Midnight földjén. Természetesen bosszút forralt: az ő varázslata csalta azt a marha Morkint egyedül a Jégbirodalom földjére, majd miután szépen elfogta, újabb varázslatokkal halmozta el. Mostanság Morkin már jó úton halad a teljes megőrülés felé és Shareth tervei szerint nemsokára már abba az állapotba kerül, hogy ő vezethesse a Jégbirodalom egyesült seregét Midnight elpusztítására…
A grandiózus terv híre persze eljut Midnight földjére is: amíg Tarithel apja megszervezi Midnight védelmét, addig Luxor Rorthron, a Bölcs társaságában északra lovagol, hogy szövetségeseket keressen a Jégbirodalomban, kiszabadítsa a fiát és lehetőleg még a saját földjén semmisítse meg Shareth csapatait. Tarithel is felkerekedik, hogy megpróbálja megmenteni újdonsült férjét. Itt kezdődik a játék.
A játékban négy főszereplő van:
– Luxor, a holdherceg: ő vezeti a hadjáratot és ha elesne, a játék véget ér. Csak neki lehet a főszereplők közül serege.
– Morkin, Luxor fia: őt csak a kiszabadítása után irányíthatjuk.
– Tarithel, Morkin felesége: ő viszi a játékban az adventure-szálat. Az ő célja Morkin kiszabadítása.
– Rorthron, a Bölcs: csak toborzásra használható, a többiekhez képest ő jobb eredményeket ér el.
A Jégbirodalmat öt fajta népesíti be: a dél-délnyugati részen élnek a barbárok; a délkeleti és a keleti részt népesítik be a Feyek, különös tekintettel a Fangrim erdőségre; kb. az ország közepén élnek a dwarfok, az északnyugati részen az óriások és végül az északi és északkeleti részen a jéglordok, Shareth alattvalói.
(Forrás: Commodore Világ – ep128.hu) [bezár]