Az 1982-es The Hobbit egy illusztrált szöveges kalandjáték, amelyet eredetileg TRS80-ra fejlesztettek, de a ZX Spectrum megjelenésének bejelentése után a készítők úgy döntöttek, hogy inkább Spectrum-on fejezik be a programot, kimondottan a nagyfelbontású grafika és színek adta vizuális… [tovább]
Az 1982-es The Hobbit egy illusztrált szöveges kalandjáték, amelyet eredetileg TRS80-ra fejlesztettek, de a ZX Spectrum megjelenésének bejelentése után a készítők úgy döntöttek, hogy inkább Spectrum-on fejezik be a programot, kimondottan a nagyfelbontású grafika és színek adta vizuális lehetőségek miatt.
J.R.R. Tolkien azonos című könyve alapján készült. Cél: megkeresni a sárkányt, visszaszerezni a kincset és visszahozni a kiindulási helyre, valamint megkeresni Thorin-t és megvédeni őt. A játékhoz kell némi angol nyelvtudás és nem árt, ha olvastuk a könyvet! Utunk során velünk tart(hat): Gandalf, Elrond és Thorin.
A játék folyamán a képernyő általában két részre van osztva. A felső részen látható a táj, amerre járunk, az alsó rész a kommunikációra van fenntartva. Itt jelennek meg az üzenetek, információk (hol vagyunk, mit látunk, ki van a helyszínen stb.). Nem tartozik minden helyszínhez kép (a mintegy 80 helyszínhez 30 illusztráció tartozik), de ami van elég kellemesre sikerült, bár a rajzolást nem sieti el a gép.
A program egy speciális nyelvet, az INGLISH-t használja kommunikációs célokra, amely az angol nyelv erősen leegyszerűsített változata. Újítás volt a parser, vagyis a szövegfelismerő program, aminek segítségével bonyolultabb mondatokat is adhattunk utasításba, valamint a szereplők saját MI-val rendelkeztek. Remek példa rá, hogy Thorin állandóan leült és az aranyról kezdett énekelni.
Érdekességek és tanácsok a játékkal kapcsolatban:
– Játék közben folyamatosan múlik az idő! Ha nem írunk be semmilyen parancsot, a gép egy idő után végrehajt egy WAIT parancsot!
– Nem lehet bármelyik tárgyat felemelni, ha az túl nehéz, vagy már túl sok, van nálunk. (Nem bírjuk el.)
– Ha pl. fekszik egy kard a földön, kiadhatjuk neki a parancsot: KILL THE GOBLIN WITH SWORD (öld meg a Goblint a karddal).
– Néhány tárgyat felhasználhatunk tárolásra. Az átlátszatlan tárolóeszközt előbb ki kell nyitni, hogy megláthassuk tartalmát.
– A zárt ajtókat, ládákat, stb. csak a megfelelő kulccsal tudjuk kinyitni.
– Enni és inni kell, mert legyengülünk és a könnyű tárgyak is gondot fognak okozni, de ne legyünk falánkok!
The Hobbit-ot követte A Gyűrűk Ura mindhárom kötetének játékfeldolgozása, de ezek már nem arattak akkora sikert. Ez volt a szöveges kalandjátékok hattyúdala, mielőtt átadták volna a helyüket a teljesen grafikus kalandjátékoknak.
(Forrás: ep128.hu, videojatekbakancslista.blog.hu) [bezár]