Az 1980-as Rogue az egyik leghíresebb klasszikus CRPG – annyira, hogy még egy egész játékstílust, a roguelike-ot is erről nevezték el. Az ASCII karakteres grafika és a rettentő nehéz, komplex játékmenet ellenére (vagy azért) még mindig vannak rajongói, de nem csoda, hogy csak a fekete… [tovább]
Az 1980-as Rogue az egyik leghíresebb klasszikus CRPG – annyira, hogy még egy egész játékstílust, a roguelike-ot is erről nevezték el. Az ASCII karakteres grafika és a rettentő nehéz, komplex játékmenet ellenére (vagy azért) még mindig vannak rajongói, de nem csoda, hogy csak a fekete öves játékosok mártóznak meg benne. A roguelike-játékok közös jellemzői a véletlenszerűen generált helyszínek (kiszámíthatatlanság), körökre osztott harcok (egyszer mi támadunk, egyszer az ellenfél) és az elmaradhatatlan Dungeons & Dragons-klisék (gyógyitalok, fegyverek, egyre erősebb szörnyek, fantasy karakterek).
Kalandorként fel kell fedezned a veszélyes Doom-labirintusrendszert, hogy visszaszerezd az értékes Yendor amulettet. Számtalan értékes kinccsel, ördögi csapdával és szörnnyel találkozhatsz. A legfelső szintről indulsz, és lassan lefelé haladsz az egyre szívósabb ellenfeleken keresztül. Közben jobb fegyvereket és páncélokat szerezhetsz, a tapasztalati pontokkal pedig szintet léphetsz. Ha sikerrel jársz, akkor csatlakozol a Halhatatlan Hírességek Csarnokához, ha kudarcot vallasz, a jövő kalandorai hasznos tárgyakat gyűjtenek majd a maradványaidból. S ne feledd el, hogy a Rogue soha nem ugyanolyan kétszer!
(Forrás: index.hu, stb.) [bezár]