A The Lords of Midnight a maga korában grandiózus egyszemélyes vállalkozás volt, és Mike Singleton kezdetektől fogva hangoztatta, hogy A Gyűrűk Ura jelentette a legfőbb inspirációt. A hasonló cím mellett a játék világa is ugyanazokból a panelekből épül fel, mint Középfölde: van benne… [tovább]
A The Lords of Midnight a maga korában grandiózus egyszemélyes vállalkozás volt, és Mike Singleton kezdetektől fogva hangoztatta, hogy A Gyűrűk Ura jelentette a legfőbb inspirációt. A hasonló cím mellett a játék világa is ugyanazokból a panelekből épül fel, mint Középfölde: van benne egy nagy hadsereggel rendelkező, fenyegető veszedelem (Doomdark), egy varázstárgy, aminek megsemmisítése gyakorlatilag a gonosz legyőzését jelenti (a Jégkorona) és egy maroknyi hős, aki szembeszáll a sötétséggel. Négyen indulnak útnak a játék elején: egy öreg uralkodó, Luxor, a fia, Morkin, és két szövetségesük, a tünde Corleth és Rorthron, a varázsló.
A játékmenet leginkább a körökre osztott stratégiákra hasonlít (felváltva lépegetünk Doomdark seregeivel, nappal mi, éjjel ők), de elég sok kaland- és RPG-elem is van benne. A toborzáson túl érdemes varázstárgyakat keresgélni, éjszakánként álcázni a szálláshelyet, hogy a gonosz pribékjei ne vegyenek észre, és egyéb finomságok. A játékvilág hatalmas, kerek négyezer(!) helyszínt ismer a program, és mindegyiket nyolc szögből képes mutatni (a játékos ugyanis az égtájak felé mozoghat, illetve fordulhat).
Az eredeti program ZX Spectrumra készült, de később portolták Amstrad CPC-re és Commodore 64-re. 2012-ben pedig megjelent a teljesen felújított változata is. Ingyenesen elérhető.
(Forrás: iddqd.blog.hu) [bezár]