Most játszik vele 10

Kedvencelte 9

Várólistára tette 4

Kívánságlistára tette 3


Kiemelt értékelések

Koffi 
Tom Clancy's Rainbow Six Siege (2015)

Tom Clancy's Rainbow Six Siege (2015) videójáték

No, hol is kezdjem.
Ha csak és kizárólag a játékot értékelném, akkor max pontszám. Egy igen innovatív fps-ről van szó, kezdetekben a valóságból átvett elemeket használt fel, mára ez annyira nem jellemző (később beszélek róla), rombolható a környezet, így kreatív módokon lephetjük meg ellenfeleinket, ráadásul ez a játék nem a szokásos agy nélküli rohangálós történet, hanem stratégiát és csapatmunkát igényel. Tényleges visszarúgásuk van a fegyvereknek, nem a sima mászik felfelé, hanem minden fegyvernek saját mintázata van, melyet a kiválasztott tartozékok is befolyásolnak.
No de a negatívumok…
– borzasztó szerverek
Szerintem az egyik legnagyobb baromság volt a szerverek tickrate-jét a felhasználó fps-éhez szinkronizálni. Nem mindenki játszik atomerőművel (bevallom alásan, én laptopom 25 fps-sel futtatja, azt is kb. legalacsonyabb beállításokkal), és ez amúgy is hátrányt okoz a 60 fps full HD kombóval szemben, na de még akkor a szerverlag, amit mesterségesen hozzáadnak az adott személy játékélményéhez… és ez az idegölő, amikor lő az ember az ellenfélre, de nem regisztrálnak a lövések, vagy már fedezék mögött ölnek meg valakit, a killcam meg úgy mutatja, hogy még a fedezék közelében nem volt…
– a hitreg
Igen, a lövedékek „nem becsapódásának” legfőbb oka a szerverlagg, de amikor a páciensünk már vígan vérzik is, mégsem veszít semmi hp-t, az nem szerver. A bizonyos ló túloldala pedig a pajzsos operátorok esete, akiket nem egyszer lőttek már fejbe pajzson keresztül.
– a visual bug-ok
Szerintem mindenki járt már úgy, hogy vagy ő, vagy társa, rosszabb esetben az ellenfél kirobbantott egy falat, azt viszont a saját képernyőjén sértetlennek látta. Hát, nem kellemes. Főleg egy olyan játékban nem, ahol ébernek kell lenni, és taktikázni kell. Csak ezt nem tud az ember, ha nem lát valamit…
– a játékosbázis toxicitása, illetve a csalók
Na e miatt vettem le legalább 3 csillagot. Egy nagyon jó játékot tesznek tönkre a mikrofonba ordibálós, csapattársat jókedvből megölős, „ménemjöttélfeléleszteniezértkövetkezőkörbenmegöllek” mentalitással rendelkező, picsogó idegbetegek, és még folytathatnám. Amikor kör elején meghal, de neked ordít a mikrofonba, hogy mekkora béna és sz.r vagy, mert ő jobban tudja nyilvánvalóan. Vagy amikor nem adod oda a kedvenc operátorát, ezért lelő. Néha gyomoridegem van játék közben, holott nagyon imádom, egyszerűen ezek az emberek miatt. És ubipapa a toxicitást sajnos csak a „niggázásra” érti, ezekkel az emberekkel vajmi keveset foglalkozik. A csalók meg… sajnos vannak mindenhol. BattlEye vagy észreveszi őket, vagy – többnyire – nem.
– inkonzisztenciák
A játék operátorait valós egységekről mintázzák. Legalábbis, mintázták. Nekem nagyon bejött, hogy a SAS teljes vegyvédelmi felszerelésben van a játékban, hiszen a valóságban is ez a pánzélzatuk része. (Ez kapóra is jött nekik egy túszmentési akcióban, a részletekre már nem emlékszek, de a terroristák könnygázzal akartak védekezni, ami gázmaszk ellen nem hatott nyilvánvalóan.) A GSG9 tagja hétköznapi öltözetre vettek fel golyóálló mellényt, mert őket bármikor hívhatják, és abban a ruhában indulnak bevetésre. A GIGN ismérve a nagy taktikai pajzsuk és az idióta kinézetű rohamsisak. Az új szezonokkal behozott operátorok viszont…
1) a Navy Seal-ben NEM szolgálnak nők. 2017 júliusában sikerült a NS történetében az első nőnek bejutnia a képzésre, augusztusban már kihullott. Nem véletlen, és ez nem fikázás, én is nő vagyok, de van ami „nem nőnek való hely”. Erre az egyik NS operátor, Valkyre, nő. Nem baj, legyen.
2) Ela-n nincs felszerelés. De tényleg, azt meg ne akarja senki bemagyarázni nekem, hogy a mellénykéje golyóálló. Nem, sajnos ebben a felszerelésben nem engednék bevetésre, de tudom, ő a sok fanboy fantáziáinak kielégítésére lett betéve a játékba – holott a célközönség szigorúan 18+ lenne, de no comment.
3) Maverick inkább néz ki detektívnek, mint tényleges különleges alakulat tagjának. Szintén a felszerelése, de mindegy, nem…
4) Lion fegyvere nem létező fegyver. A röhej az egészben, hogy leírása szerint egy KRISS Vector szeretne lenni, kinézet és stat. ügyben viszont egy Heckler & Koch HK 416 F. Nincs bajom a kitalált fegyverekkel, de ha már egyszer Bugisoft elkezdte a valós egységekről való mintázást, akkor miért szakítják random félbe? Ez is megkülönböztette a sima lövöldözős játékoktól.
– még volna jópár negatívum, amit fel tudnék róni a játéknak (például azt, hogy a season pass tulajdonosok bármennyi csapattársat megölhetnek, nem kapnak bannt… és ezt ki is használják), de szerintem ennyi elég is volt.
Mindent összevetve baromi jó játék, és baromi jó kezdeményezést, de a szerverek szépen fogalmazva is sz.öörnyűségesek, a játékosbázis – amióta az R6:Siege mainstream játékká nőtte ki magát – undorító, és sajnos a játék is kezd eltérni a gyökereitől. Ettől még heti szinten nyomatom.


Hasonló játékok címkék alapján