Stonekeep (1995)

videójáték 2

Kedvencelte 1


Kiemelt értékelések

Th3DarkKn1ght 
Stonekeep (1995)

Stonekeep (1995) videójáték

Gyerekkori vágyam teljesült most, hogy végigvittem. Kicsiként az első játékaim egyike volt (PC Guruhoz adták), hamar lenyűgözött a hangulata, a digitalizált karakterek, és persze maga Stonekeep erődje, amiben mindig akadt valami új felfedezni való. Végül félbemaradt (biztos jött valami más játék), és jó sokáig el is felejtkeztem róla. De nemrég előkerült, szerencsére képes futtatni a gépem, pedig 95-ös a játék, és elhatároztam, hogy már csak azért is befejezem! Stonekeep műfaját tekintve dungeon crawler, mész az erődben és egyre újabb szintekre ereszkedsz, miközben tárgyakat gyűjtesz, ellenfelekkel végzel és felderíted a terepet, mindezt first person nézetben. A történet szerint, Stonekeep városát megtámadja a gonosz isten Khull-Khuum. Mindenkivel végez, kivéve egy Drake nevű fiúval, aki egy titokzatos idegen segítségével épségben megszökik. A várost a föld alá süllyeszti, majd eltűnik. Drake tíz évvel később, immár ifjú kalandorként visszatér Stonekeep romjaihoz, ahol Thera, a Föld istennője, megjelenik előtte. Közli, hogy hősünkre nagy feladat vár, ezért a lelkét kiragadja testéből és az elsüllyedt Stonekeep-be viszi, ahol Drake-nek le kell győzni az Árnykirályt. Drake nem habozik és elindul, hogy bosszút álljon Khull-Khuum-on. Először még csak óriás hangyák az ellenfeleink, de ahogy haladunk egyre erősebb szörnyekkel kell szembenéznünk. Drake fejlődni is képes, minél többet használunk bizonyos fegyvertípust, annál jobbak leszünk a forgatásában. A varázslatot is a használatával tudjuk fejleszteni. Ahogy haladunk Drake ereje, élete és gyorsasága is emelkedik. Legfontosabb tárgy a Journal, ahol láthatjuk a tulajdonságainkat, a nyomokat, amiket találtunk, összesítőket a társainkról, tárgyainkat, varázsrúnáinkat és a térképet. Nagyon ötletes, hogy mi is írhatunk ebbe a naplóba, a térképekhez is tehetünk jegyzeteket, és a megismert rúnák mellé nekünk kell odaírni a megnevezését (Pl.: gyógyító, tűzgolyó, teleport, stb). Fontos még a tükör, ahol az életerőnket láthatjuk, és persze Drake-t. Itt rakhatunk rá új felszereléseket a Scroll-ból, ami pedig a tárgyaink listája. Jobb kézbe és bal kézbe is tehetünk egy-egy fegyvert, vagy egyikbe fegyver, másikba pajzs, esetleg egy kétkezes fegyvert. Ami gyerekként nagyon lenyűgözött, hogy a tárgyainkat szó szerint el tudjuk dobni (hajítani), ezzel sebzést okozva az ellenfélnek (95-ben ez azért nagy szó, sőt még most is az). Hozzájuk vághatunk köveket, koponyákat, tőröket, kardokat, még nyílvesszőket is. Nem csak ellenfelekre hatásosak, hanem tereptárgyakra is. A harc mindig is tetszett, miszerint bal kezünk a bal klikk, jobb pedig a jobb klikk. Kezdetben a célunk, a továbbhaladás mellett, különböző bolygónak kinéző tárgyakba zárt istenségek összegyűjtése. Azon kívül, hogy jól mutatnak nálunk, különböző dolgokat is tudnak. Már a legelején megkapjuk Afri gömbjét, amit, ha leteszünk a földre, akkor a térkép közeli részeit megjeleníti. Ez igen hasznos, mivel a titkos átjárókat is mutatja, ami nélkülözhetetlen a játék végigjátszásában. Ahogy haladunk, barátságosabb lényekbe is belebotlunk törpökbe, tündérekbe, manókba, még egy sárkánnyal is összefutunk. Ezen karakterek közül a legérdekesebb Wahooka, a goblin király, akiről folyamatosan egyre több legendát hallunk majd. Lesznek, akik beállnak hozzánk. Csapatunk maximum négy főre duzzadhat, mikor mennyi. Bizonyos eseményeknél lesz, aki távozik tőlünk. Rengeteg felfedezni való vár, titkos rekeszek, ajtók, termek. Eléggé nehéz, nem fogja a játékos kezét, de ebben rejlik a bája. Az alaphangulat sötét, de emellett sok aranyos, illetve humoros dolog is belekerült. A tündérek nagyon cukik, a manók viccesek és rengeteget énekelnek. Társaink is gyakran tesznek megjegyzéseket különböző eseményekre. Eközben tele van a játék élőhalottakkal, gonosz lényekkel, de ezt a két ellentétes pólust sikerült tökéletes egyvelegben tálalni. Hangulatra nagyon erős, olyan, mintha a régi Dungeon and Dragons-t a Kaland Játék Kockázat könyvekkel vegyítették volna. Alig várod, hogy tovább haladhass és felfedezz valami újat! Műfajában igazi kult-klasszikus! Mai napig imádom!

Érdekességek: Megjelenésekor egész jó kritikákat kapott, de mégis bukás lett. Köszönhető, hogy az eredeti 9 hónapos fejlesztési idő elhúzódott 5 évre. Kezdetben még floppys játéknak indult, de mire megjelent már csak CD-re fért rá.

Tim Cain is dolgozott rajta. Neki köszönhetjük a Fallout szériát, és nem mellesleg az örök kedvenc Vampire: The Masquerade – Bloodlines fejlesztésében is részt vett. Az end credits-ben található egy Tim Cain kedvenc csokis sütije recept! :D

Lett volna egy folytatása, Stonekeep 2: Godmaker néven futott, de 1996-ban végül elkaszálták.

kedaiyun 
Stonekeep (1995)

Stonekeep (1995) videójáték

Egyik régi kedvencem ez a játék. A maga idejében is jó kritikákat kapott, ám úgy tudom, mégsem volt annyira sikeres, viszont emiatt kultuszjáték lett. Sokba került, sok munka is volt benne. Újszerű volt, hogy élő színészek szerepeltek benne, és ez egy kicsit átmenet az RPG és az FPS között, mivel főhősünk adott, és a nézet is FPS-es.
A játékot többször is végigjátszottam. Azonban kb. 10 év után tudtam csak befejezni, mivel a CD, amit a PC-Guruhoz adtak úgy 2001 környékén, hibás volt, és egyszer csak nem lehetett tovább játszani vele. Aztán úgy 10 évvel később ismét eszembe jutott a játék, megszereztem, és bevallom, kicsit félve léptem be a törpék erődjébe, ugyanis az első alkalommal számomra ott ért véget a játék az említett hiba miatt. Ám szerencsére tovább tudtam menni, és sikeresen be is fejeztem a játékot.
Ami nagyon tetszett benne, hogy „élő” volt a játék, az NPC-k megjegyzéseket tesznek, viccelődnek, morognak, és hasonlók. Persze sokkal jobb az élmény, amióta tudok angolul, már értettem a vicceket és átjöttek a poénok a második végigjátszás alkalmával.

Bővebben itt írtam róla: http://xiaoxindihua.blogspot.hu/2011/12/retromania-ston…


Hasonló játékok címkék alapján