Silent Hill (1999)

videojáték 9

Harry Mason és adoptált kislánya, Cheryl Silent Hill felé tartanak, hogy vakációzzanak egyet. A város határában azonban balesetet szenvednek, és mire Harry magához tér, a lánynak nyoma veszik. A férfi felkerekedik, hogy Silent Hill ködös utcáinak útvesztőjében megtalálja Cherylt, de Cybil, a… [tovább]

SzereplőSzinkronhang
Harry Mason
Alessa Gillespie
Cheryl Mason
Cybil Benett
Dr. Michael Kaufmann
Dahlia Gillespie
Lisa Garland
Hirdetés

Kedvencelte 5

Várólistára tette 2

Kívánságlistára tette 1


Kiemelt értékelések

Artnecro 
Silent Hill (1999)

Silent Hill (1999) videojáték

Csak 13 voltam… Csak 13, mikor beszippantott a Silent Hill. Elmékszem nagybátyámnál voltunk, amikor megérkezett a játék. Ekkor még semmit se tudtunk a korhatár besorolásról vagy a PEGI rendszerről. Csak annyit tudtunk mindannyian, hogy para. Rohadtul para. Aztán beraktuk a játékot és elkezdődött az intro. A mai napig tisztán emlékszem rá, hogy már attól magunk alá csináltunk. A képi anyag valami kaoitusuk, szürreális katyvasznak tűnt, de a retinámba égett, napokig rémálmokat okozva. Egyetlen képkockát se láttunk a játékból, mégis a gatyánk tele, ott ültünk a tv előtt öcsémmel és nagybátyámmal és egy rohadt szót se tudtunk szólni.

Oké, akkor nyomjunk a New game opcióra és had szóljon. Nem akarok túlozni, de szerintem nem kellett fél-egy óra, hogy ki is kapcsoljuk. Ma már megmosolyogja az ember, hogy ezen a pixel halmon ijedtünk be? No, rendben, oké, semmi gáz… Ülj le elé besötétítve és játssz vele! Garantálom, hogy hiába majd 20 éves a játék, ki fogja verni a biztosítékot.

Mi történik, ha halljuk a légiriadó hangját? Naná, hogy embriópózba vetjük magunkat. És talán pont ez kellett, hogy beleszeressek a Silent Hill-be. Teljes mértékben meghatározott, alakított és a rabjává tett. Nem hiába,hogy mára majd az összes résszel játszottam. Majd tizenhét éve az életem részét képezi és a zenéjétől még most is megborzongok. No várjunk… ha én voltam akkor 13, akkor öcsém, aki mellettem ült…?

A végére egy kis fun fact: A játék atmoszféráját kialakító köd csupán egy technikai korlát miatt jött létre. Mivel a PsX korlátozottan volt csak képes megbírkózni a nyílt terekkel, így a látótér leszűkült, mivel a távoli elemeket nem volt képes időben betölteli. Szóba jöhetett volna az akkoriban bevált megoldás, hogy a játékteret korlátozzák zárt terekre, mondjuk egy kórházra vagy apartmanra, de a Konaminál szerettek volna egy Resident Evil konkurenciát és nem akartak egy hasonló programot készíteni, így belevágtak az utcák és a város megjelenítésébe, hogy nagyobbnak és szebbnek tűnjön. Csakhogy jöttek a hardver okozta korlátok, ezért gondoltak egyet és felvállalva a hiányosságot, elmosták a látótér határát és azt mondták, hogy a köd miatt nem látni messzire.


Ha tetszett, játssz ezzel is


1

Resident Evil 2 (1998) videojáték

1 szavazat · Összehasonlítás

1

Resident Evil (1996) videojáték

1 szavazat · Összehasonlítás

Hasonló játékok címkék alapján