Hitman: Absolution (2012)

videójáték 18 10

A neves Hitman sorozat ötödik részében a 47-es ügynök egy különösen veszélyes megbízatáson dolgozik, mely sokkal mélyebbre viszi őt a kelleténél: egy végzetes összeesküvés közepébe csöppen, ahonnét nem lesz könnyű kimásznia, sőt, még egykori munkaadóit is el kell tennie láb alól, ha meg akarja… [tovább]

Videók

angol
SzereplőSzinkronhang
Agent 47David Bateson

Kedvencelte 1

Várólistára tette 3


Kiemelt értékelések

Sárkánybaby 
Hitman: Absolution (2012)

Hitman: Absolution (2012) videójáték

Hmm, megpróbálom szavakba önteni.

Tetszett a játék értékelési rendszere, függetlenül attól, hogy én a „pacification”-t nem vontam volna le. Olyan, mintha rendesen büntetni akarná az álcázást. Tetszett a játék grafikája nagyon. Plusz pont, hogy AMD-re fejlesztett jószág, így a gépem csont nélkül megbirkózott vele. Megkedveltem Victoria-t is, annak ellenére, hogy igencsak „motivációs karakter”, szinte nulla jellembeli tulajdonsággal. Komolyan, a legtöbbet tőle a menü alatt tudunk meg. Plusz pont a Challenge rendszer, tök jó érdekes dolgokat lehet összeszedni, többel jól szórakoztam. Fogjuk rá, hogy tetszett a történet is, inkább az azt körülvevő karakterek, és 47-es párbeszédei jöttek be nagyon. Az animációk jók, öröm volt nézni az arcokat.

Sajnáltam viszont, hogy nem volt a Blood Money-hoz hasonló „az előző küldetések befolyásolhatják a jelenlegit” fícsör (vagyis ha végig öldökölt az ember egy pályán, a rákövetkezőn valószínűleg felismerik). Ez valószínűleg a sztori számlájára írható, mint ahogy az is, hogy nagyon lecsökkent a mozgástér. Most nem a pályák méretéről és felosztásáról van szó (az is lesz), hanem az, ahogy 47-es nem tud csak úgy elvegyülni a tömegben, mert vagy nem lenne szabad ott lennie valahol, vagy aktívan keresik. A Styx kapcsán említettem, hogy bejön ez az „infiltration game” formula, a probléma az, hogy nem igazán pont egy Hitman játéknál. Itt egy árnynak kellene lenni, aki beoson, leöli az áldozatát, kioson. Kettő azaz 2 pálya volt a húszból, ahol nem számítottak rám, és ebben benne van a prológus is. Persze a történet alátámogatja, mint mondtam, de ez akkor is rendesen böki a csőröm.
Mint említettem, a pályák kicsik, sokszor több részre vannak bontva, ami azért egy szerencsétlen megoldás, mert nem egyértelmű, hogy a különböző Challenge-eket hol kellene teljesíteni.
És itt térjünk is rá arra, hogy miért is hagytam fel ezek vadászatával egy idő után. A játékban checkpoint rendszer van, nehezebb fokozaton a pálya elején, könnyű és normál fokozaton pedig akadhatnak (!!!) plusz mentési helyek pályák különböző részein. A probléma csak az, hogy ezek visszatöltése rendesen visszaállítja a már leölt vagy leütött, nemcélpont ellenfeleket. Vagyis az ember nézhet a háta mögé, ha checkpointról tölt. Ezeket természetesen nem lehet a menüből előhívni, a legjobb, amit az ember tehet játékindításkor az az, hogy a pályaválasztóban betölti a megfelelő pályarészt. Ez azért egy nagyon gáz megoldás, mert sok achievement összeszedése elég sok időt és tervezést kíván, így ha valaki pont a végén szúrja el… lehet, hogy nem lesz türelme újra megpróbálni.
Erre az egészre jön (legalább is részemről) egy kis klausztrofób érzés: sokszor a játék nagyon lineáris, nem sok lehetőséget kapunk alternatív útvonalakra, és mivel mindenki ránk vadászik, sokkal, sokkal nehezebb a különböző területeket felmérni. (Ezt úgy mondom, hogy pl a Styx-ben ha érszrevesznek, az instant halállal jár, a terep mégis felmérhető.)
Felszedhető tárgyak akadnak bőven, azonban ez is durván be van korlátolva: minden típusból az ember egyet tarthat magánál [spoiler]Vagyis van hely a Silverballer fegyáknak,
a zsinórnak, eldobható tárgynak, kisebb fegyvernek, nagyobb fegyvernek, robbanószernek és távcsöves puskának. HELY van neki, de kezdeni ritkán kezdünk ilyesmikkel.[/spoiler]. Persze jogos, nevetséges lenne 10 féle fegyverrel a farzsebünkben rohangálni, de szerintem 47-es simán elbírt volna mondjuk 5-6 érmét (ami egyébként NINCS a játékban), 2 téglát, 2 csavarhúzót… ilyenek. Plusz pont viszont a gombnyomásra előhívható fegyverzet és a Dual Wielding.
Nem nagyon tetszett az álcarendszer. Az addig oké, hogy felismerhetnek olyanok, akik közé be akarok épülni, de hogy mindenki felismer… ez majdnem feleslegessé teszi a teljes álcázást. A 2016-os Hitman ezt SOKKAL jobban oldotta meg.

A verdikt: jó kis „behatolós” játék ez, de ha bérgyilkososdit akarok játszani, akkor lehet inkább megvárom, hogy leakciózzák a legfiatalabb kistestvérét.

Victorious 
Hitman: Absolution (2012)

Hitman: Absolution (2012) videójáték

Fergeteges játék volt.Többször is kivittem anno.

Master_Miller 
Hitman: Absolution (2012)

Hitman: Absolution (2012) videójáték

Kissé kezd megfáradni a sorozat, élveztem, de semmilyen maradandót nem tudok felidézni belőle.


Folytatása

Hitman (2016) videójáték

Összehasonlítás

Hitman


Hasonló játékok címkék alapján