A BROK egy innovatív kalandjáték, beat'em up és RPG elemekkel fűszerezve. Milyen detektív lennél egy sötét világban, ahol az állatok vették át az emberek helyét?
Tervező
Fabrice Breton
Fejlesztő
COWCAT EIRL
Kiadó
COWCAT EIRL
Zeneszerző
Python Blue
Programozó
Fabrice Breton
Platformok
Linux
MacOS
Nintendo Switch
PlayStation 4
PlayStation 5
Windows
Kívánságlistára tette 1
Kiemelt értékelések
BROK the InvestiGator (2022) videójáték 90%
Huhh… Elég brutális darabra sikeredett. Az akció/beat'em up és a point and click kalandjátékok keverése önmagában persze nem új ötlet, de azt hiszem, ilyen sima átmenetet a két műfaj között még nem láttam. És emiatt egyébként eme kettős játékstílus kicsit még kidolgozatlannak hat, de az ötlet nagyon stimmel.
Ami elég fontos, hogy nem árt nem átveretni magunkat a klasszikus rajzfilmstílussal, mert ez a játék abszolút nem gyerekeknek készült. Nagyon kemény témákat dolgoz fel, sok erőszakos és depresszív elem kapott benne helyet, és alapvetően a sok poén ellenére sem lesz sosem vidám. A történetmesélés stílusába kicsit bele kell rázódni, de ha sikerült, akkor azért nagyon jó kis története van és okos feladatok vannak benne (bár ugye majdnem mindent meg lehet oldani egy kis bunyóval… de hogy érdemes-e, az más kérdés). Elég sok szereplője van, akik közül bizony mindenki meghalhat, a döntéseink ténylegesen befolyásolják a karakterek létét, ráadásul spoiler. Szóval világ, karakterek és ötletszinten minden oké. Amik viszont nem tetszettek benne: egyrészt a nyomozások vége jellemzően egy Interrogation jelenettel zárul, ahol a megtalált nyomok párosításával leplezhetjük le ellenfelünket. Néhol azonban nekem ez akkor is kicsit zavaros volt, ha egyébként nagyon jól tudtam, mit kell csinálni. A másik probléma a karakterfejlesztés, ugyanis emberünket csak bunyóval lehet erősíteni. Na most a játékban vannak virtuális harcterek, ahol könnyedén felnyomhatjuk a szintünket (és nem mellékesen Brokkal bekaszálhatunk egy nagyobb adag lóvét is), de ez egy kicsit valahogy akkor sem az igazi. Célszerűbb, noha bevallottan kevésbé logikusabb megoldás lehetne, hogy az okos feladatmegoldásokért is járna az XP, és akkor gördülékenyebb lenne a cselekményvezetés, és egy komplett újrajátszásnál is megfelelőbb tempóban haladnának a dolgok. Illetve, bár ez nem feltétlenül negatívum, nem éreztem úgy a kielégítő megoldások ellenére sem, hogy ez a sztori le lenne zárva, de a spoiler Hát, ezúttal nagyon jó lenne, ha igaz volna.
Összességében azonban egy elég jól sikerült játékról van szó, amit szívesen vittem végig többször is, és jópofa dolog volt kombinálni a lehetőségekkel.