A Metal Gear a sorozat első kiadott része, kronológiailag a hatodik. Hideo Kojima (és csapata) fejlesztése 1987-ben jelent meg Japánban az MSX2 platformra és játékmenetét tekintve abban tért el az akkoriban népszerű játékoktól, hogy a játékost a nyílt konfrontációk elkerülésére… [tovább]
Metal Gear (1987)
Metal Gear NES kiadás/verzió, amely később C64-re és DOS-ra is megjelent. Módosítások nem képezik a kánon részét, és jelentősen különbözik az eredetitől. | 1987 |
Videók
Képek 12
Tervező
Hideo Kojima
Fejlesztő
Konami
Kiadó
Konami
Ultra Games
Író
Hideo Kojima
Programozó
Hiroyuki Fukui
Tomonori Otsuka
Koji Toyohara
Platformok
Commodore 64
DOS
MSX2
Nintendo ES
Windows
Várólistára tette 3
Kiemelt értékelések
Metal Gear (1987) videójáték 80%
A játék, ami egyidős velem, és az egész sorozat nagyon meghatározó a számomra! Ezzel a résszel először a Metal Gear Solid 3 Persistence lemezén találkoztam. Meglepett, hogy már itt minden alap le lett fektetve, ami a későbbi játékoknak is a lényeges részeivé váltak. Lopakodás, Codec hívások, kulcskártyák és még sorolhatnám. A parancsnokunktól azt a feladatot kapjuk, hogy észrevétlenül hatoljunk be Outer Heaven területére, szabadítsuk ki a foglyul ejtett társunkat és tudjunk meg tőle mindent egy Metal Gear nevű fegyverről. Ezzel kezdetét veszi az Operation Intrude N313. Ahogy haladunk előre, kiderül, hogy a Metal Gear egy „sétáló tank”, ami nukleáris rakétákkal van felszerelve és Big Boss-tól azt a feladatot kapjuk, hogy pusztítsuk el, mielőtt bevethető lenne. A játékmenet, mint fentebb is említettem, a lopakodásra épít. Ha az ellenfél észrevesz, riadót fúj és megtámad. Amíg szól a riadó, folyamatosan jönnek az ellenfél katonái. Ilyenkor vagy el kell rejtőzni, vagy megölni egy nagyobb számú ellenséget és akkor lefújják a riadót. Ebből is látszik, hogy itt nem az ellenfél likvidálásán van a hangsúly. Persze, azt is lehet, de csak okosan, hogy ne vegyenek észre. Haladásunk abból a szempontból nem lineáris, hogy később visszatérhetünk akár a kezdőterületre is, hogy a megtalált kulcskártyákkal az eddig zárt ajtóknál próbálkozzunk. Továbbjutás érdekében ezekre a kulcskártyákra fogunk vadászni, ami igen gyakran egy-egy főellenségnél található. Mindegyiküket egyedi módszerrel lehet legyőzni. Annak ellenére, hogy 1987-es, jól átgondolt és kreatív játékmenettel rendelkezik, ami leköti az embert. A történet nagyon egyszerű, de azért tartogat néhány ötletes meglepetést. Kojima megmutatta, hogy lehet szórakoztató játékot készíteni úgy is, hogy nem kell szétlőni az összes ellenséget a pályán. Mai szemmel egy kicsit már megkopott, a NES-es időket idézi, de Metal Gear fanoknak kötelező! De azért ne várjunk olyan komplexitást, mint a sorozat többi részében! Ez volt az első rész és kezdésnek gyönyörű!
Ui.: Mindenképp kontrollerrel játsszuk, mert a PC-és irányítás nem kézreálló. Nekem utána három napig sajogtak az ujjaim! :)