A Gauntlet az Atari Games fantasy témájú, kooperatív dungeon-crawler videójátéka. Anno hatalmas sikernek örvendett, csak úgy nyelte a játékosok aprópénzét, és idejét, hisz teli volt egyedi, új ötletekkel: négy karaktert irányíthattunk (harcos Thor, valkűr Thyra, varázsló Merlin, elf… [tovább]
A Gauntlet az Atari Games fantasy témájú, kooperatív dungeon-crawler videójátéka. Anno hatalmas sikernek örvendett, csak úgy nyelte a játékosok aprópénzét, és idejét, hisz teli volt egyedi, új ötletekkel: négy karaktert irányíthattunk (harcos Thor, valkűr Thyra, varázsló Merlin, elf Questor), akik másban voltak erősek, a csapatmunka pedig elengedhetetlen volt a túlélés érdekében. A játékot folytatások is követték, és később otthoni konzolokra is megjelent.
Ebben a kalandban nem a világot kell megmentenünk, – gyarló módon – mindössze kincsek gyűjtése a cél, és a ránk támadó szörnyek aprítása. A kijáratot megtalálva továbbléphetünk a következő szintre. A továbbjutáshoz nem szükséges minden kincset összeszednünk, és a szörnyek elöl is elfuthatunk. A játékmenet nem teljesen lineáris, mert némely pályán (pl. rögtön az elsőn) több kijárat is van.
Minden szörnyfajtának van odúja, melyből szakadhatatlanul özönlenek ki. A szörnyeket hiába írtjuk, sohasem fogynak el, a „szörnyutánpótlást” kell megszüntetni, ha nyugtot szeretnénk: az odúkat több lövéssel szét lehet lőni, illetve Thor és Thyra közelharcban is szét tudja ezeket rombolni (elég csak nekimenni). A közelharc abból áll, hogy nekimegyünk a szörnynek. Ezért több pont jár! Varázsolni csak akkor tudunk, ha begyűjtöttünk varázsitalt. Egy varázsláshoz egy flakont használunk fel. A varázslás hatásfoka a kiválasztott karaktertől függ. Természetesen Merlinnel tudjuk megsemmisíti az összes szörnyet és odút.
A labirintusokban a szörnyeken kívül zárt ajtók is nehezítik dolgunkat, és teleportokkal is találkozhatunk, melyre rálépve a labirintus más pontjára kerülünk. Ha csapdába lépünk, a közelünkben lenyílik egy fal, ami mögött általában szörnyek garmadája várja, hogy ránk ronthasson. Ennyi nehézség között szerencsére akadnak különféle tárgyak (pl. étel, almabor, különleges varázsitalok) is, amelyek a segítségünkre lesznek.
Figyelnünk kell, mert a kincsesládák kivételével általában a tárgyakat is meg tudjuk véletlenül semmisíteni! A játékosok általában nem tudja egymást sebezni, de vannak kivételt képező helyek! Bár a program nem ad időlimitet a mászkáláshoz, játék közben sajnos lassan fogy az energiánk, tehát nagy körsétákra nincs időnk!
Némely labirintus után a program közli, hogy kincseskamrát találtunk. A kincseskamrában nincsenek szörnyek, csak kincs, de abból jó sok. Nekünk megadott idő alatt kell a lehető legtöbb kincsesládát összegyűjtenünk, és lehetőleg elhagyni a kamrát a kijáraton át. Ha az idő letelte előtt megtaláljuk a kijáratot, az összegyűjtött kincsek után jutalompontot is kapunk.
(Forrás: ep128.hu, ipon.hu) [bezár]