A Spy vs. Spy alapja a Mad magazinban megjelent azonos című tréfás képregénysorozat (comic strip – képsor), amely 1961-től jelent meg, és egy kubai emigráns, Antonio Prohias rajzolta, gyakorlatilag kint a szimbóluma volt a hidegháborúnak. A játékot a Simulvision és a Simulplay… [tovább]
A Spy vs. Spy alapja a Mad magazinban megjelent azonos című tréfás képregénysorozat (comic strip – képsor), amely 1961-től jelent meg, és egy kubai emigráns, Antonio Prohias rajzolta, gyakorlatilag kint a szimbóluma volt a hidegháborúnak. A játékot a Simulvision és a Simulplay egyedülálló megoldásokkal reklámozták, amik valójában hangzatos kifejezések arra, hogy egyszerre látja a két játékos a képernyőt, és nincs több játékos esetén az addig megszokott körökre osztás.
Alapsztori, hogy két kém fogságba esik egy épületben a repülőtér közelében. A feladat egyszerű, az egyik kémet irányítva kell megtalálni a kijáratot, miközben meg kell szerezni 4 tárgyat, majd lelépni a repülőgéppel, amely kifutón várakozik, persze az ellenséges kémnek is hasonlóak a tervei. Az aktatáskában kell lennie ezeknek a tárgyaknak, azaz az útlevélnek, kulcsnak, pénznek és a titkos tervnek, különben az őr csizmáját érezhetjük a hátsónkban és kezdhetjük újra a tevékenykedést. A másik kémmel a számítógép jön-megy, de akár irányíthatja egy másik játékos is.
Az egyes tárgyak a berendezési tárgyak alatt találhatók, melyeket át kell kutatni. Persze nem csak keresni tudunk, hanem csapdákat állítani különböző segédeszközökkel, úgymint savval, pisztolyt cérnával, rugóval, bombával, amely kiiktatja az ellent és kéjes vigyort teremt az arcra. Az előbb említett eszközöket a kép jobb szélén találhatjuk a „trapulator”-ban, de ezek felhasználása nem egyforma. Az időzített bomba kivételével minden csapdának van ellenszere, mint például az olló a pisztoly és zsinór kombó ellen.
(Forrás: sinclair.hu) [bezár]