Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.
A Zak McKracken and the Alien Mindbenders (magyarul: Zak McKracken és az Idegen Agyferdítők) egy grafikus kalandjáték, amelyet először 1988-ban adta ki PC DOS-ra EGA grafikával – ez a változat a SCUMM motor első változatát használta – és kicsivel később Commodore 64-re is… [tovább]
A Zak McKracken and the Alien Mindbenders (magyarul: Zak McKracken és az Idegen Agyferdítők) egy grafikus kalandjáték, amelyet először 1988-ban adta ki PC DOS-ra EGA grafikával – ez a változat a SCUMM motor első változatát használta – és kicsivel később Commodore 64-re is kiadták (ezeknek a grafikája majdnem teljesen megegyező, csak a színkészletük más), majd ugyanabban az évben megjelent PC DOS-ra a feljavított grafikájú változat – ez a SCUMM motor második változatát használta – is, mely grafikailag tovább lett fejlesztve, és ennek a grafikája szinte teljesen megegyezik az Amiga és Atari változatokéival, hisz ezeknek is csak a színkészletük más.
1989-ben jelent meg Amigára, Atari ST-re. 1991-ben a játék utolsó változatának kiadása a Japán FM Towns számítógép rendszerre történt a Fujitsu gondozásában. Ennek az eredeti verzión alapuló újrarajzolt 256 színű grafikája van (mely a PC VGA grafikával megegyező minőségű) és jó minőségű digitális zenéket tartalmazott.
A történet 1997-ben játszódik, ez 10 évvel a játék készítésének időpontja után van. A játék jövőjében minden tranzakció bankkártyával (név szerint CashCard a tárgyak listájában) és TV-ken keresztül történik, melyek méretükben megegyeznek a mai nagy házimozi rendszerekkel és nagy infravörös szenzorral rendelkeznek, a Digital Audio Tape még mindig a zenei anyag hordozója.
A játék cselekménye által nyomon követhetjük Zak (teljes néven Francis Zachary McKracken), aki a ‘National Inquisitor’ bulvárlap írója; Annie Larris, aki egy szabadúszó tudós (freelance scientist); Melissa China és Leslie Bennett a Yale Egyetem hallgatóinak a kalandjait. Ők négyen megpróbálják megakadályozni az aljas Caponokat (akik már beszivárogtak a társadalmunkba egy telefontársaságnak álcázva magukat) attól, hogy lassan csökkentsék minden Földlakónak az intelligenciáját a telefon búgóhangjával.
Szerencsére egy másik idegen faj, a Skolarok, egy védelmi szerkezetet hagyott hátra, hogy visszaverje a Caponokat, melynek a részeit össze kell gyűjteni, és a szerkezetet el kell indítani. Sajnos ezek az alkatrészek szanaszét vannak a Földön és a Marson. A játékot sok népszerű elmélet ihlette, mint például ókori idegen űrhajósok és titokzatos civilizációk. A sok színhely, ahova a játék elvezet, komoly irodalmi háttérrel rendelkezik, úgymint Egyiptom és Mexikó piramisai, Lima, Stonehenge, Atlantisz, egy Cadillac-formájú űrhajó, amelyen Elvis található (aki valójában egy idegen), és végül az arc a Marson (Face on Mars).
Az általános New Age érzés nagyon egyértelművé válik, amikor a játékos találkozik a guruval és egy sámánnal, akik titkos módon mindent tudnak, így egy reptéren élő csavargó Hare Krisna hívővé válását is elősegítik. Ez nem véletlen, hisz David Fox, főtervező és programozó egy komoly játékot akart készíteni, és amíg a játékprogramot készítették pár napot töltött David Spanglerrel a hírneves újkor-íróval. Végül Ron Gilbert meggyőzte Foxot, hogy a játékot inkább humorossá tegyék.
(Forrás: wikipedia.hu) [bezár]