Harminc éves a kultikus Space Invaders!
A Space Invaders Extrem kombinálja az eredeti játék elragadó jellegét a futurisztikus designnal és a csúcs audio tartalommal. De mi az a régi recept, ami az 1978-as klasszikust naggyá tette? Te vagy alul, felül jönnek az űrlények egyre… [tovább]
Harminc éves a kultikus Space Invaders!
A Space Invaders Extrem kombinálja az eredeti játék elragadó jellegét a futurisztikus designnal és a csúcs audio tartalommal. De mi az a régi recept, ami az 1978-as klasszikust naggyá tette? Te vagy alul, felül jönnek az űrlények egyre gyorsabban, meg néha fent elzúg egy ufó (eltalálva pluszpont). Ha mindet lelőttük, kezdődik elölről az egész, csak egyre gyorsabbak, és egyre közelebbről indulnak.
Az Extreme megtartja az eredeti grafikát, az eredeti szörnyeket, és a színeken kívül nem ad hozzájuk semmit sem. Ettől lesz retró a design. A színekből eredő játékmenetbeli fejlesztés az, hogy a megfelelő sorrendben eltalálva a szörnyeket halmozhatunk mindenféle kombókat. Ezek közül a legalapvetőbb, ha egymás után négyet találunk el ugyanabból a színből (a fehér joker, nem számít), ekkor kaphatunk mindenféle fejlesztéseket, persze csak limitált ideig: a kék lézert, a zöld négyes lövést, a piros robbanó lövést ad.
Az ufók is megmaradtak a régi játékból. Egymás után valahány darabot eltalálva egyszercsak bejön egy villogó ufó, na őt kell eltalálni, és kapunk valami tizenöt-húsz másodperc alatt végrehajtandó feladatot (lőjünk le nyolc szörnyet, tíz ufót, stb.) egy külön kis pályán. Ha ezt megcsináljuk, megint csak limitált ideig kapunk hiperszuperlövést, ha nem, egyszerűen visszadob minket oda, ahol voltunk. Ezekre a szuperképességekre szükség is van a későbbi pályákon, a harmadik-negyediken már nagyon sok formációt kell kilőnünk a pálya végéig, és csak három életünk van pályánként.
Plusz fontos újításként és kihívásként még itt vannak a főszörnyek. Ez is benne van az eredetihez való hűség részében a játéknak, nem csináltak külön főellenségeket, csak az eredeti játék szörnyeinek kinagyított változata ellen csatázhatunk. Ezek megoldása viszont kreatív, van hogy minden egyes kinagyított pixelt egyenként kell kilőni, amíg el nem érjük az érzékeny piros pixelt a szörny tetején, vagy egy dupla támadással van dolgunk és mindig a megfelelőt kell lődözni.
(Forrás: gemeskut.blog.hu, arukereso.hu) [bezár]