A Half-Minute Hero (japánul: 勇者 30) egy igazi hibrid játék, vagyis nemcsak akció-szerepjáték, hanem valós idejű stratégiai és lövöldözős játék, amelyet az Opus fejlesztett. Az alkotás eredetileg PlayStation Portable exkluzívként jelent meg Japánban 2009. május 28-án, később… [tovább]
A Half-Minute Hero (japánul: 勇者 30) egy igazi hibrid játék, vagyis nemcsak akció-szerepjáték, hanem valós idejű stratégiai és lövöldözős játék, amelyet az Opus fejlesztett. Az alkotás eredetileg PlayStation Portable exkluzívként jelent meg Japánban 2009. május 28-án, később Észak-Amerikában október 13-án, Európában pedig 2010. február 19-én. Xbox 360 (Xbox Live Arcade) konzolra 2011-ben Half-Minute Hero: Super Mega Neo Climax, míg Windows rendszerre 2012. szeptember 27-én Half-Minute Hero: Super Mega Neo Climax Ultimate Boy címmel adták ki újra, méghozzá bővített tartalommal.
Harminc alkalommal mentheted meg a világot, és ehhez pályánként mindössze harminc másodperc áll rendelkezésre. Elsőre elképzelhetetlen, hogyan lehetséges ez, főleg úgy, hogy közben szintet lépsz (többször is), felszerelést és ételt vásárolsz, segítesz a helyieknek, megmented az elrabolt hercegnőt, kiszabadítod a jogtalanul láncra vert városatyát, vagy elnáspángolod a helyi banditákat… Nincs az a mindent tudó naptárral felszerelt asszisztens, aki mindezt be tudná zsúfolni fél percbe. És mégis van!
Szerencsére az idő istennője rákacsint az emberiségre, illetve a teljesen néma főhősre, megadva neki az esélyt a gonosz legyőzésére, illetve az idő visszatekerésére, harminc másodpercekkel dobva meg a vészesen gyorsan apadó időlimitet. Természetesen még egy mindenható lénynek is fizetni kell a rezsit, úgyhogy ennek az ajándéknak is megvan az ára: a fél perc minden alkalommal egyre több aranyba kerül, így az egyes szintek játékidejét maximum csak pár percre lehet kitolni, mivel egy idő után nem esik ki a szörnyekből annyi arany, ami fedezne minden költséget.
Az idő és a tevékenységek menedzselése tulajdonképpen a játékmenet gerincét képezi. Pontosan ki kell számolni, hogy van-e még idő egy újabb harcra és egy újabb szintlépésre, mielőtt megint vissza kell tekerni az órát. A helyzetet bonyolítja, hogy erre csak a térképek bizonyos pontjain van lehetőség, nem minden település állított szobrot az idő istennőjének, sőt, akad majd olyan falu is, ahol egyáltalán nem lehet gyógyitalt venni. Az angol ezt „trial and errornak” hívja, vagyis próbálkozni kell, ki kell tanulni az egyes térképeket. Mind a két négyzetmétert!
Minden egyes pályán két alternatív feladat is található. Van, ahol egy elrabolt hercegnőt kell megmenteni, akad, ahol egy falut fenyegető szörnyet kell lenyomni, vagy épp egy rejtekhelyet kell felkutatni. Ez egyrészt a szűkös idő miatt sem egyszerű, másrészt a felszerelés is okozhat problémát. Új kardot, pajzsot, páncélt szinte bármelyik térképen lehet szerezni, de vannak olyan opcionális szörnyek, akiket egy olyan adott tárgy tud megsebezni, amit csak valamelyik korábbi szinten lehetett begyűjteni. Éppen ezért erősen ajánlott többször is nekifutni minden küldetésnek, töviről hegyire felfedezve az egyes területeket, így bezsebelve mindent.
A pályákat újrajátszani pedig másért is megéri: a ranglista-rendszer miatt az ismerősök eredményeinek felülmúlása is nagy élmény, de erre még rátesz pár lapáttal az a töméntelen mennyiségű extra játékmód, ami ezt az egész hősbizniszt más formában mutatja be, hol valós idejű stratégiaként (!), hol ősi gonoszként, nem megmentve, hanem elpusztítva a világot. Fél perc alatt, természetesen, mert a legtökösebb hősöknek ennyi is elég!
(Forrás: pcguru.hu, wiki) [bezár]