Jikandia földjén nem létezett az idő fogalma, egészen addig, amíg az Idő Királya meg nem jelent és katasztrófába taszította a világot. Ide kerül át a játék főhőse a barátaival, céljuk, hogy megkeressék a királyt és visszaállítsák Jikandia eredeti állapotát.
A Jikandia egy… [tovább]
Jikandia: The Timeless Land (2011)
Képek 2
Tervező
Kiichi Hosaka
Sumiyuki Ashida
Kouichi Takazawa
Fejlesztő
Opus Studio
Kiadó
Aksys Games
Grafikus
Anna Katou
Saki Fujimoto
Ayaka Suda
Takashi Ikegame
Programozó
Takashi Shimoyama
Minoru Hattori
Platformok
PlayStation Portable
Várólistára tette 1
Kiemelt értékelések
Jikandia: The Timeless Land (2011) videójáték 80%
Tulajdonképp nem is választotta el sok minden attól, hogy valami hatalmas klasszikus legyen. Az érdekes, a hagyományos játékmenethez nagyon újszerű elemeket keverő megvalósítás, az aranyos pixelgrafika, az egyre nehezebb, nagyobb kihívást biztosító pályák mind kellemes hangulatot adnak, de van egy-két dolog, ami ront a dolgokon.
Egyrészt tulajdonképpen ez a nagyon sietős játékmenet nekem nem tetszett. Rendben van az időlimit a dungeon egészére, de az, hogy szobánként is van, nagyon pofátlanul megnehezíti a dolgot, főleg akkor, ha a bónuszfeladat az ellenségek teljes kiírtása, ami az esetek nagyrészében esélytelen. És ha már itt tartunk, a 10. pálya nehézség szinten nekem már nagyon átesik a ló túlsó oldalára, konkrétan majdnem játszhatatlan. Főleg ha hozzátesszük a balance-problémát. Ugyanis gyakorlatilag az a cél, hogy addig jönnek az újabb területek, amíg az időnkből már csak 90 mp maradt, ezután a következő szobában már a boss jön. A cél, hogy addig jól feltuningoljuk magunkat, de két olyan boss is volt, amelyhez szó szerint maxra kellett venni a támadóerőt, minden más főértéket elhagyva, mert a pályán szedett támadásnövelőkkel se volt elég rájuk az idő (és a final boss így is 89 másodpercig tartott).
A másik apróság meg a szövegdoboz, komolyan mondom, ennél idegesítőbb párbeszéd ablakot még nem láttam: a kép alján egy sor, lassan írja ki a szöveget, és nem lehet begyorsítani, cserébe a gombnyomás átlépi. És persze megértem, hogy a történet színesítése érdekében vannak nem átléphető szövegek a pályák között, de ki bírja azokat elolvasni?
Szóval a végeredmény az, hogy nekem bejött, el lehet vele ütni az időt, de sok hibája van, és emiatt a 100%-os végigjátszást egyelőre nem is tervezem.