A játékos egy névtelen tengerészgyalogost alakít (a rajongók egyszerűen csak Doomguy-nak nevezik), akit a Marsra küldenek, mert megölt egy katonatisztet, mivel az egy értelmetlen mészárlást rendelt el a bolygón. A katonatiszt a UAC-nek (Union Aerospace Corporation, magyarul „Egyesült… [tovább]
Tervező
John Romero
Sandy Petersen
American McGee
Shawn Green
David Shanbell
Fejlesztő
id Software
Kiadó
id Software
Író
Tom Hall
Grafikus
Adrian Carmack
Kevin Cloud
Zeneszerző
Robert Prince
Programozó
John Carmack
John Romero
Dave Taylor
Platformok
Atari Jaguar
DOS
iOS
Nintendo Game Boy Advance
PlayStation
PlayStation 3
PlayStation 4
Sega Mega Drive
Sega Saturn
Super Nintendo ES
webböngésző
Windows
Xbox
Xbox 360
Most játszik vele 3
Kedvencelte 17
Várólistára tette 5
Kiemelt értékelések
Doom (1993) videójáték 87%
Saját korában ez a játék volt a csúcs. Az überalles. A nonplusultra.
Bár nekem személy szerint sosem vált kedvencemmé, azért jól elnyúzogattuk itt-ott, ahol éppen hozzájutottunk (szomszéd srácnál, ismerősöknél, stb) – már akkor éreztem, hogy itt és most valami más, valami új kezdődött el, hogy egy nagyon komoly mérföldkőhöz érkezett a videojáték-ipar. Azóta szakirodalmak tucatjai elemezték és írták le mindezt, de maga a véres, brutális, horrorisztikus háromdimenziós mészárlás mára a történelem megkerülhetetlen részévé vált.
Doom (1993) videójáték 87%
Gyermekkorom meghatározó emlékképe, ahogy apámmal dúúmozunk. Ültem az ölében, és a szokásos beosztás szerint én az embereket, apám a szörnyeket lőtte. Órákat tudtunk elszórakozni azzal, hogy túljussunk az első pályán, míg végül megszereztük a cheat kódokat (mai napig bennem él az iddqd és az idkfa), amikkel a nyolcadik pályáig (?) sikerült eljutnunk: ekkor már nyolc éves voltam. Mindannak ellenére, hogy a családból sokan rossz szemmel nézték ezt, kedves emlék ez nekem egy szívemnek kedves időszakból.
Doom (1993) videójáték 87%
1993-ban (és még utána is pár évig) ez a játék volt a sztár, a csúcsragadozó. Már igazi 3D volt, de azért még nem a részletgazdag fajtából (pl. a szereplők sprite alapúak voltak), és nemcsak a megjelenése volt lenyűgöző, de a pályatervezése is a topon volt. Nehéz volt mindent megtalálni, és ebben az egyre félelmetesebb szörnyetegek is akadályoztak minket. De igazán nehézzé sosem vált, megvolt az egyensúly a túlélés nehézsége és a gyilkolászás élvezete között. A klasszikus Doom tehát verhetetlen volt, viszont a később kiegészítőként kijövő 4. fejezet már átesett a ló túlsó oldalára, az szinte játszhatatlanul nehéz.
Folytatása
Doom II: Hell on Earth (1994) videójáték 89% |