A Dark Cloud egyedülálló módon kombinálja a szerepjáték elemeit a városépítő játékok elemeivel. Olyan kalandor történetét meséli el, aki felveszi a harcot a Sötét Genie ellen, aki sok falut támadott meg és pusztított el. A főszereplő Toan, egy fiú, akinek Simba, a tündérkirály átadja Atlamillia… [tovább]
A Dark Cloud egyedülálló módon kombinálja a szerepjáték elemeit a városépítő játékok elemeivel. Olyan kalandor történetét meséli el, aki felveszi a harcot a Sötét Genie ellen, aki sok falut támadott meg és pusztított el. A főszereplő Toan, egy fiú, akinek Simba, a tündérkirály átadja Atlamillia nevű varázslatos kőjét, amely hatalmat ad neki az elpusztult földek újjáépítéséhez.
A Dark Cloud egy akció-szerepjáték, amelyben a játékos egy kazamatában harcol a szörnyekkel és tárgyakat gyűjt. A véletlenszerű szinteken a játékosnak lehetősége van belépni egy külön területre, amely erősebb szörnyeket és ritkább kincset rejt. Bár a harc nagy része valós idejű, a játékosnak alkalmanként pábajozni is lehetősége nyílik. Az ilyen típusú csatában a játékosnak helyesen kell megnyomnia a gombok sorozatát, hasonlóan a valós idehű harcokhoz. A kazamatában tartózkodás közben a játékosnak van egy életerő mérője és egy szomjúságmérője. A szomjúságmérő az idő múlásával fokozatosan csökken, és amikor teljesen kimerül, az életerő mérő csökkenni kezd. A szomúságmérő kimerülésének megakadályozása érdekében a játékosnak vizet kell inni, vagy belépnie a szinteken található medence egyikébe.
A Dark Cloud játékának egyik fő alkotóeleme az „Atla” nevű speciális tárgyak, amelyek a kazamatán kívüli világ újjáépítésére szolgálnak. Az Atla, amely a legtöbb szinten jelen van, nagy gömb alakú tárgyak, amelyeket csak Toan tud beolvasni. Amikor Atla-t eltávolítják a kazamatából, a világ darabjaiivá alakulnak (fák, házak, falusiak stb.). Ezeket a darabokat ezt követően „Georama mode” üzembe kell helyezni; a városépítési játékokhoz hasonló játékmód, amelyben a játékos elrendezheti a darabokat a tájra.
A falusiak elhelyezése után a játékos beszélhet velük, hogy megtudja a falu újjáépítésének kívánságait, mind a saját házuk teljes átépítéséhez szükséges, mind pedig arról, hogy hol kívánják házukat elhelyezni.
A játékosok által elért haladást Atla összegyűjtésében, a falu újjáépítésében és a falusiak kívánságainak teljesítésében százalékban rögzítik. Amikor mindhárom eléri a 100% -ot, a falu teljes, bár nem szükséges, hogy a játékos elérje a 100% -ot mindháromban, hogy továbbléphessen a következő börtönkészlethez és a következő faluban; a játékosnak csak a 100% -ot kell megszereznie a gyűjtés és az újjáépítés során, hogy felszabadítsa a következő falut. A falusiak kívánságainak 100% -ának teljesítése nem követelmény, bár ha a játékos eléri a 100% -ot, bónusz tárgyat / képességet kap. [bezár]