Kilgores  értékelése


Kilgores 
Horizon II: Forbidden West (2022)

Horizon II: Forbidden West (2022) videójáték

Van valami az AAA Playstation Studios játékokban, ami a megjelenésük napját szinte piros betűs ünnepnappá teszi a játékosok naptárjában. Olyan odafigyeléssel, kidolgozottsággal készülnek és olyan minőséget képviselnek, ami bőven a szűk elitbe helyezi őket. Így volt ez a Last of Us második része esetében, ilyen ünnepnap volt a Horizon: Forbidden West megjelenése is és számomra hasonló mérföldkő lesz a God of War Ragnarok polcokra kerülése is.

Hatalmas várakozás előzte meg a Forbidden West megjelenését, mert mondhatni szinte a semmiből a Guerilla Games olyan játékot tett le a Zero Dawn-nal, amit valljuk be, nem sokan vártak. Számomra ebbe a hatalmas várakozásba egy kevés félelem is keveredett. A legtöbb esetben a kiadók a nagy sikeren felbuzdulva görcsösen meg akarnak újulni, még nagyobbat mutatni, több mechanikát belepaszírozni a játékukba és közben elfelejtik mi is tette a játékukat igazán kiemelkedővé.

Szerencsére a félelmem alaptalan volt, mert a Forbidden West nem csak történetileg, de a játék egészét is tekintve közvetlen folytatása a Zero Dawn-nak. Kedvenc trilógiám, az Assassin’s Creed Ezio részei a remek példa erre és már-már hajlok arra gondolni, hogy a Guerilla csapata elég behatóan merítkezett ebből. Nem azért lett a Bortherhood, majd egy évvel később a Revelations hatalmas siker, mert merőben újat mutattak, pont ellenkezőleg. Tanultak az Assassin’s Creed II sikeréből, megtartottak mindent, ami működött és amit a játékosok szerettek, javítottak rajta, gördülékenyebbé tették, ahol szükségesnek érezték.

A Horizon széria pontosan ugyanezt a jól kitaposott utat követte és csak ott gondolta tovább a játékot, ahol feltétlen szükség volt rá. Talán a legtöbb kritika az első rész terepen való mozgását érte. Hiába volt rendkívül gyönyörű nyílt világunk, mászni csakis arra lehetett, amerre ki volt építve valamilyen útvonal. Ez pedig rögtön kisebbé és irányítottabbá tette a játékot. A második részben ezért jobban hozzányúltak a mászás mechanikájához és már tereptárgyakat is sokkal könnyebb leküzdeni. Azonban ezt is rendkívül okosan és tudatosan tették. Aloy továbbra sem képes mindent megmászni, nem is kell, különben nem maradna a realitások talaján… amire még akkor is szükség van, ha hatalmas gépszörnyek ellen küzdünk íjjal és lándzsával. Egyrészt frissült a Focus valamelyest, amely sokat kölcsönzött a Death Stranding-ben látott letapogatásból, így villámgyorsan láthatjuk hova és hova nem tudunk felmászni. Kisebb akadályokat le tudunk küzdeni markoló horgunkkal, amely egy új eszköz arzenálunkban. Mindez sokkal izgalmasabbá teszi a felfedezést.

A másik hatalmas előrelépés a melléküldetések terén történt. A Zero Dawn egy eszméletlenül történet középpontú játék és ez a folytatás esetében sincs másképp. Ugyanakkor egy nyíltvilágú játék esetében szükségesek a plusz tartalmak, amelyek közben vagy a történet befejezését követően is lefoglalják a játékost. Ebben sajnos a Zero Dawn nem jeleskedett, pedig a lehetőség ott volt. A Forbidden West talán itt fejlődött a legnagyobbat elődjéhez képest: minden túlzás nélkül egyes küldetések, kisebb mellékutak érdekességben, összetettségben akár az etalonnak tartott Witcher 3 felé nőtt. Rengeteg különböző interakciót vettek fel, ezek sok esetben egymásra vagy a játékbeli haladásodra is reagálnak, így nem árt néha-néha már a meghódított területekre is visszatérni. Ez az eszméletlen részletesség és figyelem az, amibe abszolút megéri energiát fektetni.

Szintén sok kritika érte annak idején a Zero Dawn arcmozgás animálását és úgy egyáltalán a párbeszédek kivitelezését. Szerencsére a készítők hallgattak a kritikákra, a karakterek mimikája lenyűgözően kifejező és van egy olyan érzésem, hogy a legcsekélyebb párbeszédeket is sokszor mocap segítségével vették fel. Ha viszont kézzel animálták, tényleg le a kalappal. De nem csak az animáció és a kamera kezelés fejlődött sokat, a párbeszédek is sokkal valóságosabbak, karakteresebbek lettek.

Már egy egész kisregényt írtam a játékról és a történetet még meg sem említettem. Szerintem nem is lenne érdemes nekem túlságosan elemeznem, meghagyom ezt sokkal inkább hozzáértő társaimnak. Egy biztos, a történet ott folytatódik, ahol korábban Aloy-t hagytuk, rengeteg kis utalást találhattunk az első részben, amiből nagyjából ki lehetett következtetni, hogy merre is fog vezetni a történet és aki hozzám hasonlóan él-hal az ilyen fajta precizmus és tökéleteségig komponált történet vezetésre, az biztosan értékelni fogja. Több, a Zero Dawn-ban megismert és kedvelt mellékszereplő szintén visszatér ebben az epizódban is és legalább ennyi új és érdekes szereplőt ismerhetünk meg. A korábbi törzsek közül is valamennyi visszatér, ilyen-olyan formában és továbbiak várják, hogy megismerhessük mi is teszi őket különlegessé.

Összességében egyértelműen az év egyik leginkább várt játéka volt ez számomra és szerencsére minden várakozásom teljesítette. Szívesen visszatérnék egy-két DLC erejéig (szerintem meg is találtam hol fog adott esetben kezdődni), illetve, hogy merre veszi az irányt Aloy útja a várhatóan záró epizódban. Mind történetben, mind fizikai értelemben.

2 hozzászólás

Horizon II: Forbidden West (2022)

Horizon II: Forbidden West (2022)

A Horizon Forbidden West egy nyílt világú akció-szerepjáték (ARPG). A sorozat második része folytatja Aloy történetét Amerika távoli jövőjében. Csatlakozz hozzá, mert hősnőnk a Tiltott Nyugatra indul – egy fenséges, de veszélyes határvidékre –, amely titokzatos új fenyegetéseket rejt. Fedezz fel távoli vidékeket, harcolj nagyobb és félelmetesebb gépekkel, és találkozz elképesztő új törzsekkel, miközben visszatérsz a Horizon távoli jövőbeni, poszt-apokaliptikus világába.

A föld haldoklik. Ördögi viharok és egy megállíthatatlan fertő pusztít az emberiség szétszórt maradványain, miközben félelmetes új gépek ólálkodnak a határaikon. Az élet a Földön egy újabb kihalás felé rohan, és senki sem tudja, miért. Aloy feladata, hogy felfedje a fenyegetések mögött rejlő titkokat, és helyreállítsa a világ rendjét és egyensúlyát. Útközben újra egyesülnie kell régi barátaival, szövetséget kell kötnie egymással harcoló új frakciókkal, és fel kell tárnia az ősi múlt örökségét – mindezt úgy, hogy közben megpróbál egy lépéssel a legyőzhetetlennek tűnő új ellenség előtt járni.

A második rész kihasználja a PlayStation 5 teljes erejét, olyan minőségű látvánnyal, amit videójátékban még nem láthattunk. Soha nem látott részletességű karakterek, tájak és animációk sűrű növényzettel, dinamikus napszakokkal és időjárással. Indulj új kalandra, és fedezd fel a Tiltott Nyugat veszélyes világát!

A PlayStation 5 változat előnyei:

Gyorsabb betöltés: A PS5 konzol ultra-nagysebességű SSD-jének és gyors betöltési idejének köszönhetően gyorsan átutazhatsz a térképen, és szinte azonnal visszatérhetsz a játékba.

Lenyűgöző látványvilág: Tapasztald meg a Horizon Forbidden West hatalmas világát lenyűgöző 4K-ban és HDR-ben. A hegycsúcsoktól az apró levélszálakig minden hihetetlen részletességgel, hatalmas léptékben valósul meg. A 60FPS-t megcélzó Performance Mode tovább fokozza a mozgás, az animációk és a vezérlés simaságát.

Adaptív ravaszok: Élvezd az tapintás új szintjét, amikor a DualSense vezeték nélküli vezérlő adaptív ravaszainak segítségével interakcióba lépsz különböző tárgyakkal. Érezd az íjad húrjának feszülését, valamint a nehéz törzsi és mechanikus fegyverek ravaszainak ellenállását.

Haptikus visszajelzés: A DualSense vezeték nélküli vezérlő haptikus visszajelzésével közelebb kerülhetsz minden egyes harchoz, amelyet Aloy felvesz. Érezd a fűszálakat amelyek mellett elhaladsz, miközben lopakodva közelítesz, a támadásokat amelyeket gépekkel és páncélozott elenfelekkel szemben indítáasz, és az ellenséges támadások irányát, amikor megpróbálsz kitérni.

Tempest 3D AudioTech: Hallgasd, ahogy a Horizon Forbidden West tájai életre kelnek körülötted a PS5 konzol Tempest 3D AudioTech funkciójával, sztereó fejhallgatóval (analóg vagy USB). Hallgasd a növényzet zizegését a szélben, a fejed fölött repkedő madarakat és a vízben úszkáló nagy mechanikus gépeket, miközben felfedezed az élővilágtól és gépektől hemzsegő környezeteket.

(Forrás: konzolstudio.hu, konzolvilag.hu)

Hirdetés